|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | PSA - bremser - del II Fra : Peter |
Dato : 28-08-04 18:10 |
|
Hejsa
For nogen tid siden skrev jeg om mine bremser på Xantia'n. Der var enighed
om at skiverne formentlig var skæve.
Der er nyt i sagen:
For laaang tid siden i forbindelse med dækskifte i foråret - fra vinter til
sommerdæk røg afbalanceringen på forhjulene. Jeg bad Citrobang-værkstedet
fixe det ved det nærtstående service. Det gjorde - eller rettere forsøgt -
værkstedet så. Det lykkedes ikke i første omgang. Jeg måtte ned med potten
og klage: "godt - vi prøver igen". Jow jow - jeg fik potten retur med en
besked om at dækkene var skæve. Den forklaring åd jeg så.
Bilen kørte okay.... med lidt rystelser - dækkene var jo skæve.
Efterhånden begyndt bilen at ryste voldsomt ved hårde nedbremsninger og
senere også ved alm. nedbremsning.
Nu skal potten så til service igen. Jeg vil brokke mig over bremserne. Nu
vel tænkte jeg. Jeg tjekker lige om afbalanceringen kan være årsagen eller
noget af årsagen til problemer. Trillede til min dæk-mand i formiddags og
bad ham afbalancere forhjulene og fortalte om min succes hos
Citrobang-værkstedet. Han målte og sagde at de dæk er ikke skæve. Hjulene
blev afbalanceret og jeg kørte glad hjem. Ingen små-rystelser eller noget.
Det pudsige er, at 90 pct. af bremse-problemerne er væk. 120 km/t - hård
opbremsning - rattet er helt roligt
Hvad er læren? Aldrig stole på den sløve eller inkompetente mekaniker.
/Peter
--
http://www.grauslund.com
| |
Jan W Nielsen (28-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 28-08-04 18:15 |
|
> Hvad er læren? Aldrig stole på den sløve eller inkompetente mekaniker.
Korrekt - de snakker som vinden blæser.
Ufatteligt at en faggruppe vil have den slags siddende på dig. Jeg ved ikke
hvor ofte, man kan tage dem i bare at brænde et eller andet gøgl af.
Det er direkte pinligt.
/Jan W Nielsen
| |
Peter (28-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Peter |
Dato : 28-08-04 18:23 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse
news:4130bd97$0$26387$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > Hvad er læren? Aldrig stole på den sløve eller inkompetente mekaniker.
>
> Korrekt - de snakker som vinden blæser.
Jeg fik det sgu på skrift!
> Det er direkte pinligt.
Ja, men de står jo desværre ikke til ansvar ligesom vi andre gør
( http://www.advokatnaevnet.dk/) :-|
/Peter
--
http://www.grauslund.com
| |
![](/images/tree/0.gif) Ukendt (28-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-08-04 20:24 |
|
"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
news:4130bf6e$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4130bd97$0$26387$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > > Hvad er læren? Aldrig stole på den sløve eller inkompetente mekaniker.
> >
> > Korrekt - de snakker som vinden blæser.
>
> Jeg fik det sgu på skrift!
>
> > Det er direkte pinligt.
>
> Ja, men de står jo desværre ikke til ansvar ligesom vi andre gør
Har jeg ikke sagt det til dig mange gange:
Aflever bilen på autoriseret værksted med 1 fejl, betal for to og få den
tilbage med tre.
Det er føreren af bilen der er ansvarlig for bilens sikkerhedsmæssige stand
og ikke mekanikeren, kan det ikke laves om ;.)
--
Møller
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Henrik B. (28-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 28-08-04 23:34 |
|
"Møller" <eam_host_g2n_dot_dk> skrev i en meddelelse news:4130dbce$0$168
> Har jeg ikke sagt det til dig mange gange:
>
> Aflever bilen på autoriseret værksted med 1 fejl, betal for to og få den
> tilbage med tre.
*ROFL*
M.v.h.
| |
Basil (28-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Basil |
Dato : 28-08-04 19:11 |
|
Han målte og sagde at de dæk
> er ikke skæve. Hjulene blev afbalanceret og jeg kørte glad hjem.
> Ingen små-rystelser eller noget.
>
> Det pudsige er, at 90 pct. af bremse-problemerne er væk. 120 km/t -
> hård opbremsning - rattet er helt roligt
Jeg har lign. erfaring med hhv. Citroën i Herlev og Ejby/Glostrup.
De er bare inkompetente hos Citroën.
>
> Hvad er læren? Aldrig stole på den sløve eller inkompetente mekaniker.
....at _aldrig_ købe Citroën, da man ikke kan regne med at de selv kan
udbedre fejl.
Hver gang (og det er mange gange) jeg havde lortebilen på værksted måtte jeg
tilbage dagen efter og have reparet det de skulle lave + det de ødelagde
mens de forsøgte.
>
> /Peter
| |
Ukendt (28-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-08-04 20:29 |
|
"Basil" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> wrote in message
news:fV3Yc.41501$Vf.2187833@news000.worldonline.dk...
> Han målte og sagde at de dæk
> > er ikke skæve. Hjulene blev afbalanceret og jeg kørte glad hjem.
> > Ingen små-rystelser eller noget.
> >
> > Det pudsige er, at 90 pct. af bremse-problemerne er væk. 120 km/t -
> > hård opbremsning - rattet er helt roligt
>
> Jeg har lign. erfaring med hhv. Citroën i Herlev og Ejby/Glostrup.
> De er bare inkompetente hos Citroën.
>
> >
> > Hvad er læren? Aldrig stole på den sløve eller inkompetente mekaniker.
>
> ...at _aldrig_ købe Citroën, da man ikke kan regne med at de selv kan
> udbedre fejl.
> Hver gang (og det er mange gange) jeg havde lortebilen på værksted måtte
jeg
> tilbage dagen efter og have reparet det de skulle lave + det de ødelagde
> mens de forsøgte.
> Basil
Det er et generelt problem for langt de fleste værksteder i
hovedstadsområdet, hvor de værksteder du nævner er beliggende., uanset
bilmærke,
Husk at klip så det ikke ser ud som du krediterer en anden for dine
udtalelser
--
Møller
| |
Peter (28-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Peter |
Dato : 28-08-04 22:37 |
|
"Basil" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse
news:fV3Yc.41501$Vf.2187833@news000.worldonline.dk...
[klip]
> > Hvad er læren? Aldrig stole på den sløve eller inkompetente mekaniker.
>
> ...at _aldrig_ købe Citroën,
Jeg er nu glad for min potte.
/Peter
| |
Thomas Strandtoft (28-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft |
Dato : 28-08-04 21:02 |
|
Peter wrote:
> Hvad er læren? Aldrig stole på den sløve eller inkompetente mekaniker.
Så forestil dig hvor frustrerende det er hvis du selv kan skrue
det meste, men indimellem bliver nødt til at benytte sådan en
klodrian fordi du ikke har værktøjet til at fikse tingene selv..
--
Hygge..
Thomas
< http://www.carftp.com> - a library of car videos.
| |
Peter (28-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Peter |
Dato : 28-08-04 22:38 |
|
"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:4130E4B6.259DBD43@carftp.com...
[klip]
> Så forestil dig hvor frustrerende det er hvis du selv kan skrue
> det meste, men indimellem bliver nødt til at benytte sådan en
> klodrian fordi du ikke har værktøjet til at fikse tingene selv..
Det må være et mareridt at betale for noget man ved et noget bras (mangler
en passende smiley).
/Peter
--
http://www.grauslund.com
| |
![](/images/tree/0.gif) Thomas Strandtoft (28-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft |
Dato : 28-08-04 23:07 |
|
Peter wrote:
> Det må være et mareridt at betale for noget man ved et noget bras (mangler
> en passende smiley).
Det frustrerende er når man selv er omhyggelig med tingene og en
eller andet klovn så sjofler det. Min bror skulle fx. have nye dæk
til sin bil, som han normalt er utroligt kræsen med at lade andre
rode med. Først forsøgte Autogummilageret forgæves tre gange at
levere en ordentlig afbalancering uden held. Til sidst kørte han
til Roskilde, hvor Hjulcentret kan afbalancere mens hjulene sidder
på bilen. De brillierede så med at sænke bilen ned fra liften med
to hjul der ikke var skruet ordentligt fast.. Så er det altså man
står og tænker "Det her kan jeg sgu gøre bedre selv.."
Enten skal man kunne tingene selv, eller også tror jeg det handler
om loyalitet, at finde nogle få mennesker man ved laver tingene
ordentligt og så holde sig til dem i håbet om at klamphuggerne dør
af kundemangel..
--
Hygge..
Thomas
< http://www.carftp.com> - a library of car videos.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) alexbo (29-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 29-08-04 00:35 |
|
"Thomas Strandtoft" skrev
> og så holde sig til dem i håbet om at klamphuggerne dør af kundemangel..
De kommer aldrig til at mangle kunder, for hver 1 der spørger efter
kvalitet, er der 100 der spørger efter pris.
mvh
Alex Christensen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Basil (29-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Basil |
Dato : 29-08-04 04:39 |
|
"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:cgr5g7$14ls$2@news.cybercity.dk
> "Thomas Strandtoft" skrev
>
>> og så holde sig til dem i håbet om at klamphuggerne dør af
>> kundemangel..
>
> De kommer aldrig til at mangle kunder, for hver 1 der spørger efter
> kvalitet, er der 100 der spørger efter pris.
>
> mvh
> Alex Christensen
Det er desværre bare SÅ rigtigt.
Kai
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jørgen M. Rasmussen (29-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 29-08-04 06:17 |
|
"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> De kommer aldrig til at mangle kunder, for hver 1 der spørger efter
> kvalitet, er der 100 der spørger efter pris.
>
Er det ikke dobbeltmoralsk at sige det herinde, hvor GDS-arb. er så udbredt,
og lur mig om ikke økonomien anspore til det. Og jeg er da heller ikke selv
interesseret i at betale mere end højest nødvendigt, når jeg ikke selv får
betaling for, mere end der svare til det.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) alexbo (29-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 29-08-04 08:31 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" skrev
> Er det ikke dobbeltmoralsk at sige det herinde, hvor GDS-arb. er så
udbredt,
GDS-arb. har den fordel at den kan konkurrere med de bedste i kvalitet, de
billigste i pris, og med døgnkiosker i åbningstid.
Der er ingen der er interesseret i at betale mere end nødvendigt, men hvis
man kun spørger efter pris, ender man hos et værksted der laver det mindst
mulige.
mvh
Alex Christensen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Thomas Strandtoft (29-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft |
Dato : 29-08-04 09:53 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" wrote:
> Er det ikke dobbeltmoralsk at sige det herinde, hvor GDS-arb. er så udbredt,
> og lur mig om ikke økonomien anspore til det.
Både og. Naturligvis er der en økonomisk fordel i at kunne selv,
men det er sgu også lækkert at vide med sikkerhed at tingene er
lavet ordentligt, det ved du ikke hvis du har droppet bilen af på
et værksted om formiddagen og henter den igen ved fyraften. Der
findes da opgaver jeg egentlig hellere ville betale mig fra, fx.
renovation af en gearkasse, et fandens pille-nusse arbejde som jeg
har meget svært ved at finde tålmodigheden til - der vil jeg meget
hellere betale en eller anden 1500 for at fikse opgaven end selv
at stå og bande og svovle, men så er vi tilbage ved den med
tilliden, bliver det nu gjort ordentlig??
--
Hygge..
Thomas
< http://www.carftp.com> - a library of car videos.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Thomas Strandtoft (29-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft |
Dato : 29-08-04 09:44 |
|
alexbo wrote:
> > og så holde sig til dem i håbet om at klamphuggerne dør af kundemangel..
>
> De kommer aldrig til at mangle kunder, for hver 1 der spørger efter
> kvalitet, er der 100 der spørger efter pris.
Ja, det fatter man jo så ikke ret meget af.. Jeg bruger fx. en
pladesmed der bor 50 km herfra fordi han har et godt ry og lavede
et skideflot stykke arbejde sidst jeg brugte ham. Så kan det godt
være jeg skal bruge et par timer på at komme hjem med det
offentlige efter jeg har droppet en bil af, men det er mindre
irriterende end at kaste pengene efter noget klamp..
--
Hygge..
Thomas
< http://www.carftp.com> - a library of car videos.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Peter Weis (29-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Peter Weis |
Dato : 29-08-04 17:15 |
|
"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> wrote:
> De kommer aldrig til at mangle kunder, for hver 1 der spørger efter
> kvalitet, er der 100 der spørger efter pris.
Desværre er de dyre autoriserede værksteder som er klamphuggerne. Så ikke
engang en høj timepris en en garanti.
mvh
Peter
| |
![](/images/tree/0.gif) Lars L. Hansen (29-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Lars L. Hansen |
Dato : 29-08-04 11:43 |
|
Peter wrote:
> Det må være et mareridt at betale for noget man ved et noget bras (mangler
> en passende smiley).
:| eller :/ eller >:( eller o_O ?
| |
|
|