On Mon, 23 Aug 2004 23:21:53 +0200, Leonard wrote:
> "KubikH" <kallehauge@SLETemail.dk> wrote:
>
>>Hvis du er rigtig smart, køber du et sæt nye "Belastningsmærker" og klistrer
>>på i stedet for de nuværende.
>
>>Så er du ude over en masse evt. bøvl med en æggeskal
>
> Fuldstændig ligegyldigt, en færdselsbetjent kender reglerne og vil få
> traileren vejet hvis han er i tvivl om den er tungere end den må være.
Jo, men tricket med at smide nye mærker på er vel at man så undgår at
en nævenyttig strisser, der tilfældigvis ved at den bil kun må trækker
400kg, ikke går besærk når han ser den trækker en trailer hvorpå der
står 500kg?
Men hvordan er det nu lige med guleplader, er det ikke den totale
lasteevne der bliver regnet med der? Jeg har en Golf2'er på gule plader
der må trække 900kg hvis der er bremser på traileren. Jeg må vel ikke
køre rundt med en trailer hvis højeste totalvægt er fx. 1100kg, selvom
traileren "pt" kun vejer 600kg?
Mvh
Thomas