|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Citroën XM V6 Biturbo? Fra : Niels Skaaning |
Dato : 23-08-04 15:22 |
|
Ville det være lovligt og uden at skulle betale registreringsafgift, hvis
man tager div. motordele fra en Renault Safrane Biturbo og sætter over på
motoren i en XM V6 altså fra 170 hk -> ca. 265 hk? Motorene skulle være
nogenlunde identiske da der er tale om PRV-motoren i begge biler.
Jeg kan lige forestille mig, hvor dejlig en bil man så ville få. En dejlig
XM med 250-300 hk :))).
NS
| |
Lars Frandsen (23-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Lars Frandsen |
Dato : 23-08-04 17:31 |
|
"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4129fd10$0$29327$14726298@news.sunsite.dk...
> Ville det være lovligt og uden at skulle betale registreringsafgift, hvis
> man tager div. motordele fra en Renault Safrane Biturbo og sætter over på
> motoren i en XM V6 altså fra 170 hk -> ca. 265 hk? Motorene skulle være
> nogenlunde identiske da der er tale om PRV-motoren i begge biler.
>
Formodentlig ikke, da det er en effektforøgelse på over 50%. Er det ikke
20%, der er grænsen?
> Jeg kan lige forestille mig, hvor dejlig en bil man så ville få. En dejlig
> XM med 250-300 hk :))).
>
Det lyder tiltalende
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming
http://home25.inet.tele.dk/lars/
| |
Hans Joergensen (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 24-08-04 14:08 |
|
Lars Frandsen wrote:
> Formodentlig ikke, da det er en effektforøgelse på over 50%. Er det ikke
> 20%, der er grænsen?
Kun hvis du udskifter motorblokken.. man må tune ubegrænset på den
eksisterende blok, men der er vel nogle miljø-regler og noget støj
man skal tage hensyn til.
// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)
| |
![](/images/tree/0.gif) Thomas Strandtoft (25-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft |
Dato : 25-08-04 13:43 |
|
Hans Joergensen wrote:
> Kun hvis du udskifter motorblokken.. man må tune ubegrænset på den
> eksisterende blok, men der er vel nogle miljø-regler og noget støj
> man skal tage hensyn til.
Den der med ubegrænset tuning hvis motorblokken er original synes
jeg lige du skal vende med SBI, du vil blive svært overrasket.
--
Hygge..
Thomas
< http://www.carftp.com> - a library of car videos.
| |
Morten Fruergaard (23-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 23-08-04 18:10 |
|
Niels Skaaning telepaterede følgende til sin PC:
> Jeg kan lige forestille mig, hvor dejlig en bil man så ville få. En
> dejlig XM med 250-300 hk :))).
Jep. Jeg havde det samme i tankerne da jeg havde en 605 3,0 V6...
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/
| |
Leif Nielsen (23-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Leif Nielsen |
Dato : 23-08-04 20:02 |
|
Rent praktisk kan det da nok lade sig gøre, men med så stor en
effektforøgelse vil du nok få problemer med det glade hold henne i
synshallen.
men tanken er da dejlig, og der findes jo næppe en federe flyder end
en citroen Xm. Tænk hvis alle dem der kører i tyskerbaljer opdagede
det også
Leif Nielsen
XM 2,1 Tdi st.car 1992
| |
Fly Christensen (23-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Fly Christensen |
Dato : 23-08-04 20:27 |
|
On 23 Aug 2004 12:01:35 -0700, it-center@teaterbygningen.dk (Leif
Nielsen) wrote:
>Rent praktisk kan det da nok lade sig gøre, men med så stor en
>effektforøgelse vil du nok få problemer med det glade hold henne i
>synshallen.
>men tanken er da dejlig, og der findes jo næppe en federe flyder end
>en citroen Xm. Tænk hvis alle dem der kører i tyskerbaljer opdagede
>det også
Jeg synes bare der er lidt for meget lotteri i det med en XM. I forhold
til andre biler, er det et lotteri med speciel mange nitter.
Fly
--
In space nobody will hear your cream
| |
Niels Skaaning (23-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Niels Skaaning |
Dato : 23-08-04 20:32 |
|
"Leif Nielsen" <it-center@teaterbygningen.dk> skrev i en meddelelse
news:c0674702.0408231101.1d42201@posting.google.com...
> Rent praktisk kan det da nok lade sig gøre, men med så stor en
> effektforøgelse vil du nok få problemer med det glade hold henne i
> synshallen.
> men tanken er da dejlig, og der findes jo næppe en federe flyder end
> en citroen Xm. Tænk hvis alle dem der kører i tyskerbaljer opdagede
> det også
>
> Leif Nielsen
> XM 2,1 Tdi st.car 1992
Ja, der er bare nogle, der ikke vil prøve noget anderledes. Men heldigvis
for det da, for ellers ville der jo ikke være nogle XM'er til os, der ved
hvad der er godt :).
NS
| |
Ukendt (23-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 23-08-04 21:34 |
|
> men tanken er da dejlig, og der findes jo næppe en federe flyder end
> en citroen Xm. Tænk hvis alle dem der kører i tyskerbaljer opdagede
> det også
Fuck, mand,
I foråret 2000 kørte jeg 4 år gammel BMW 520i - og fik så den tvivlsommme
fornøjelse af at køre 700 km i en 5-dørs XM.
Jeg så frem til køreturen, for jeg havde i mange år hørt, hvor "stort" det
var at køre i en XM.
Tilsvarende stor var også skuffelsen - XM´eren nåede ikke BMW´en til
sokkeholderen i nogen som helst disciplin - heller ikke komfort.
Mage til møgspand - for at sige det lige ud.
Jeg har aldrig kørt andre XM´ere, og jeg hører ofte fok tale om, hvor
fantastiske, de er.
Måske har "mit eksemplar" haft en defekt undervogn, og måske er al
lydisoleringen faldet ned af hulrummene etc.
Jeg ved det ikke.
Det er kke min mening at kaste smuds på din bil - men sammenlign den ikke
med større "tyskebaljer". Så falder den franske fuldkommen til jorden - og
der bliver slet ikke mulighed for at tale om de positive ting, som den måske
også byder på.
--
/Jan W Nielsen
| |
![](/images/tree/0.gif) Niels Skaaning (23-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Niels Skaaning |
Dato : 23-08-04 22:02 |
|
"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:412a54a7$0$255$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > men tanken er da dejlig, og der findes jo næppe en federe flyder end
> > en citroen Xm. Tænk hvis alle dem der kører i tyskerbaljer opdagede
> > det også
>
> Fuck, mand,
>
> I foråret 2000 kørte jeg 4 år gammel BMW 520i - og fik så den tvivlsommme
> fornøjelse af at køre 700 km i en 5-dørs XM.
>
> Jeg så frem til køreturen, for jeg havde i mange år hørt, hvor "stort" det
> var at køre i en XM.
>
> Tilsvarende stor var også skuffelsen - XM´eren nåede ikke BMW´en til
> sokkeholderen i nogen som helst disciplin - heller ikke komfort.
Du kan sgu ikke basere at XM er en dårlig bil på en enkelt køretur i ét
enkelt eksemplar. For det første kræver det ofte tilvænning at køre i en
Citroën fordi den opfører sig anderledes end andre biler og for det andet
har den højest sandsynligt haft nogle defekter.
> Mage til møgspand - for at sige det lige ud.
En Opel er sku da også en forbandet møgspand. De rustede jo allerede før de
forlod tegnebrættet!
> Jeg har aldrig kørt andre XM´ere, og jeg hører ofte fok tale om, hvor
> fantastiske, de er.
>
> Måske har "mit eksemplar" haft en defekt undervogn, og måske er al
> lydisoleringen faldet ned af hulrummene etc.
Mht. lydisolering, så kom bilen altså frem i 1989 og der er altså sket noget
på isolerignsfronten siden da.
> Jeg ved det ikke.
>
> Det er kke min mening at kaste smuds på din bil - men sammenlign den ikke
> med større "tyskebaljer". Så falder den franske fuldkommen til jorden - og
> der bliver slet ikke mulighed for at tale om de positive ting, som den
måske
> også byder på.
Dit indlæg var ellers temmelig negativt ladet :(.
NS
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-08-04 07:07 |
|
> Du kan sgu ikke basere at XM er en dårlig bil på en enkelt køretur i ét
> enkelt eksemplar.
Netop derfor nævnte jeg også muligheden for, at der var fejl på det
eksemplar, som jeg kørte i. Det føltes ikke sådan - det føltes som om, den
bare var sådan - men man kan jo aldrig vide.
> En Opel er sku da også en forbandet møgspand.
Hvem snakker om Opel..? I øvrigt er min far stærkere end din far. *LOL*
> Mht. lydisolering, så kom bilen altså frem i 1989 og der er altså sket
noget
> på isolerignsfronten siden da.
Korrekt - men den støjer langt mere end en BMW 520i fra samme årgang. Der er
slet ingen sammenligning.
> Dit indlæg var ellers temmelig negativt ladet :(.
Ja, for jeg synes, det er helt til grin, hvis man forsøger at sidestille en
XM med for eksempel en mellemstor BMW som 5-serien. Også selvom BMW´en er en
"tyskerbalje".
--
/Jan W Nielsen
| |
![](/images/tree/0.gif) Martin Sand. (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Martin Sand. |
Dato : 24-08-04 00:08 |
|
Jan W. Nielsen wrote:
....
> Tilsvarende stor var også skuffelsen - XM´eren nåede ikke BMW´en til
> sokkeholderen i nogen som helst disciplin - heller ikke komfort.
Enig. Jeg har samtidig prøvet en del Xantia fra 1,8 til 3,0 fordi deres
undervogn bliver rost for komfort. De har alle kørt som en traktor... hård,
hoppende og uden nogen affjedringskomfort. Hvis det hydopneumatiske bliver
slidt på 60.000 km, så er det vist meget godt alligevel at jeg fik det
dårlige indtryk
Dæktrykket blev selvfølgelig tjekket...
--
MVH Martin
Ved henv. på mail, udskift privacy.net med stofanet.dk
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-08-04 07:11 |
|
> Enig. Jeg har samtidig prøvet en del Xantia fra 1,8 til 3,0 fordi deres
> undervogn bliver rost for komfort. De har alle kørt som en traktor...
hård,
> hoppende og uden nogen affjedringskomfort.
Min far har en Xantia fra 1993, og jeg selv har en Vectra fra 1990.
Der er ingen tvivl om, at Xantiaen er mere "komfi" end min egen - men jeg
vil heller ikke gå så langt som til at hævde hævde, at Xantia kan
sammenlignes med større bilers komfort.
Der er tendens til at sige, at når Citroën gør det rimelig godt på
komfortsiden, så "sætter selv beskedne modeller store tyske luksusbiler helt
af" - og det er altså en helt til grin påstand, IMO.
--
/Jan W Nielsen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Peter (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Peter |
Dato : 24-08-04 12:31 |
|
"Martin Sand." <feedback@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:2ovbm6FerkgtU1@uni-berlin.de...
[klip]
> Enig. Jeg har samtidig prøvet en del Xantia fra 1,8 til 3,0 fordi deres
> undervogn bliver rost for komfort. De har alle kørt som en traktor...
hård,
> hoppende og uden nogen affjedringskomfort.
En velholdt Xantia hopper ingen steder, med mindre du beder om at få en hård
undervogn. Det kan indstilles på nogle modeller. Min egen hopper heller
ingen steder, og den er blød som en svamp.
> Hvis det hydopneumatiske bliver
> slidt på 60.000 km, så er det vist meget godt alligevel at jeg fik det
> dårlige indtryk
Dét gør det ikke. Pt giver Citroen garanti på 200.000 km i C5'eren - på
affjedringen, altså.
/Peter
--
http://www.grauslund.com
| |
![](/images/tree/0.gif) Per Wildau (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per Wildau |
Dato : 24-08-04 13:38 |
|
Jan W. Nielsen brak:
[..]
>> Citroën Xm.
[..]
> Mage til møgspand - for at sige det lige ud.
Det var sandeligt lidt af en sentens
Der er en tilbøjelighed til at enten elsker man Citroën eller også hader
man, sådan er det,
- så er der måske ingen grund til at sige så meget mere. Men så igen mange
motorjournalister peger på, at man bliver afhængig af Citroën's
hydropneumatic???
Jeg kørte min gamle farmor hjem forleden i min Citroën Xantia's 93, hun
elsker den: "Den kører vel nok dejligt, og så godt man sidder."
Jeg forstår præcist hvad hun mener, den kan noget med at flyde afsted, som
man ellers skal lede efter i større biler.
Xantia'en er jo som Xm'eren en direkte efterkommer af den berømte Citroën
ID/DS, som jo blev nummer to, på en liste over alle tiders verdens bedste
biler, af Sveriges mest seriøse avis.
"Vår lista över världens hundra bästa bilar (förra numret) hamnade den
mycket udda Citroën ID/DS på andra plats."
http://tinyurl.com/3reby
Citroën ID/DS er der jo også sagt meget vrøvl om i gruppen
For så vidt det handler om Xm og fejl, så ligger Xm'eren og roder mellem
Audi A6, BMW 5-serien osv
Citroën XM 10 7.220
Audi A6 2.4/2.6/2.8 10 8.050
Saab 9000 Turbo 10 8.680
Skoda Felicia 10 4.280
BMW 5-serie 6 sylindre 10 7.510
- se selv:
http://www.dinside.no/php/art.php?id=9050
----------------
P3R
NB: En Xantia (Xm) er en kat - alle andre biler er hunde.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-08-04 15:02 |
|
> Der er en tilbøjelighed til at enten elsker man Citroën eller også hader
> man, sådan er det,
Nå, nå, du...
> Jeg kørte min gamle farmor hjem forleden i min Citroën Xantia's 93, hun
> elsker den: "Den kører vel nok dejligt, og så godt man sidder."
Det samme siger hun om min Vectra - er hun ikke sød..?
> For så vidt det handler om Xm og fejl, så ligger Xm'eren og roder mellem
> Audi A6, BMW 5-serien osv.
Nu handler det mest om komfort her - og hvis man sammenligner komforten i en
XM fra 1996 med en BMW 520i fra 1996, så falder XM´eren helt igennem.
Jeg skal ikke turde sige, om XM´erens affjedring - isoleret set - er mere
komfortabel. Men hvis man "måler på hele bilen", som man jo gør, når man
sidder på sædet i den, så føles XM´eren som en billig raslepotte, den larmer
og den skrumler af sted.
BMW´en leverer en komfortabel oplevelse hele vejen igennem. I sammenligning.
P.S: I 1996 kostede 520i´eren 419.000 kroner - XM´eren kostede i en
effekttilsvarende model 394.000 kroner. I dag indbrimger salget af en XM vel
stort set lige nok til at tur ved pølsevognen på vej på cykel...
--
/ Jan W Nielsen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Per Wildau (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per Wildau |
Dato : 24-08-04 15:42 |
|
Jan W Nielsen sprak:
>> Der er en tilbøjelighed til at enten elsker man Citroën eller også
>> hader man, sådan er det,
>
> Nå, nå, du...
>
>> Jeg kørte min gamle farmor hjem forleden i min Citroën Xantia's 93,
>> hun elsker den: "Den kører vel nok dejligt, og så godt man sidder."
>
> Det samme siger hun om min Vectra - er hun ikke sød..?
Siger hun det om Vectra'en - jo hun er sød...
- men ok, så holder vi farmor uden for LOL
>> For så vidt det handler om Xm og fejl, så ligger Xm'eren og roder
>> mellem Audi A6, BMW 5-serien osv.
Xm, direkte efterkommer af den berømte Citroën
ID/DS, som blev nummer to, på en liste over alle tiders verdens bedste
biler...
> Nu handler det mest om komfort her - og hvis man sammenligner
> komforten i en XM fra 1996 med en BMW 520i fra 1996, så falder
> XM´eren helt igennem.
>
> Jeg skal ikke turde sige, om XM´erens affjedring - isoleret set - er
> mere komfortabel. Men hvis man "måler på hele bilen", som man jo gør,
> når man sidder på sædet i den, så føles XM´eren som en billig
> raslepotte, den larmer og den skrumler af sted.
>
> BMW´en leverer en komfortabel oplevelse hele vejen igennem. I
> sammenligning.
>
> P.S: I 1996 kostede 520i´eren 419.000 kroner - XM´eren kostede i en
> effekttilsvarende model 394.000 kroner. I dag indbrimger salget af en
> XM vel stort set lige nok til at tur ved pølsevognen på vej på
> cykel...
Det er rigtigt (når man lige ser bort fra sprogbrugen)
- det kan give anledning til at overveje hvorledes markedet fungerer.
Jeg har aldrig selv kørt i en Xm
http://www.iddstechnique.nl/images/XM_2.5TD_Excl._40_877_km.jpg
som iøvrigt blev kåret til året bil:
"årets bil i samband med introduktionen"
kun i en CX:
The CX won the Car Of The Year Award in January 1975
http://www.citroen.mb.ca/citroenet/html/c/cx1.htm
- og den kører som en bil af en anden verden.
Men kan du ikke finde seriøse link, som kan give dig medhold i:
"Mage til møgspand"
P3R
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Henrik B. (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 24-08-04 15:49 |
|
"Per Wildau" <xy@z> skrev i en meddelelse
news:412b5383$0$26386$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Men kan du ikke finde seriøse link, som kan give dig medhold i:
>
> "Mage til møgspand"
Hvad med det du selv angav, til det svenske Auto, Motor & Sport. Jeg synes
bl.a. følgende er rystende læsning:
"Men se upp! Den avancerade maskinen hade problem med kamaxlarna vilket i
sin tur kunde leda till att metallspån förstörde oljepumpen. Och här kommer
den verkliga chocken. Oljepumpen är integrerad i motorblocket och därför
måste hela motorn bytas - en affär om cirka 100 000 kronor!"
Fy for satan, for en regning at få......
Eller hvad med under minus'er:
Dålig karossöversikt.
Relativt hög bränsleförbrukning.
Dålig kvalitet på inredningsdetaljer.
Köregenskaperna kräver tillvänjning.
Sämre än genomsnittet hos bilprovning.
Her står jo netop "Dårlig kvalitet på interiør".
M.v.h.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Per Wildau (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per Wildau |
Dato : 24-08-04 16:05 |
|
Henrik B. wrote:
> "Per Wildau" <xy@z> skrev i en meddelelse
> news:412b5383$0$26386$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>> Men kan du ikke finde seriøse link, som kan give dig medhold i:
>>
>> "Mage til møgspand"
>
> Hvad med det du selv angav, til det svenske Auto, Motor & Sport. Jeg
> synes bl.a. følgende er rystende læsning:
>
> "Men se upp! Den avancerade maskinen hade problem med kamaxlarna
> vilket i sin tur kunde leda till att metallspån förstörde oljepumpen.
> Och här kommer den verkliga chocken. Oljepumpen är integrerad i
> motorblocket och därför måste hela motorn bytas - en affär om cirka
> 100 000 kronor!"
Det er rigtigt, Citroën har altid haft problemer med at få bilen helt
udviklet inden de sendte den på markedet. Det har blandt andet medført, at
det har været hårdt at være citroënmekaniker, de har i perioder mange
overtimer.
Citroënejeren har til gengæld ofte slet ikke bemærket det, for delene er
skiftet ved serviceeftersyn - det er en af grundene til at det er vigtigt at
få bilen serviceret på autoriseret værksted.
Køber man en brugt Xm, er fejlen for længst rettet, med mindre den har været
lukket inde i en garage og aldrig er kommet ud.
> Fy for satan, for en regning at få......
Så gad vide hvor mange der overhovedet har fået den regning. Min Xantia
havde også et problem med cylinderforingerne, men det er lavet på alle
Xantiaer ved serviceeftersyn.
> Eller hvad med under minus'er:
> Dålig karossöversikt.
Måske nok rigtigt... Jeg ville slet ikke lægge vægt på det - nogen ville
nok.
> Relativt hög bränsleförbrukning.
Det er jo en gammel bil... mange biler fra den tid (og også nye) bruger
ligeså meget.
> Dålig kvalitet på inredningsdetaljer.
hmmm, underordnet...
> Köregenskaperna kräver tillvänjning.
Ja, man bliver afhængig af den.
> Sämre än genomsnittet hos bilprovning.
Det gælder kun de første modeller, jeg har jo ovenfor dokumenteret, at den
hører til de 10 % med færrest fejl, i Sverige..
P3R
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Henrik B. (25-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 25-08-04 11:41 |
|
"Per Wildau" <xy@z> skrev i en meddelelse
news:412b58e5$0$26378$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Henrik B. wrote:
> > Dålig kvalitet på inredningsdetaljer.
>
> hmmm, underordnet...
Nej, for det er dét Jan påpeger...
> > Sämre än genomsnittet hos bilprovning.
>
> Det gælder kun de første modeller, jeg har jo ovenfor dokumenteret, at den
> hører til de 10 % med færrest fejl, i Sverige..
Nej, den tilhører ikke "de 10% med færrest fejl". Derimod fortæller dit link
at 10% af bilerne har fejl...
M.v.h.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Per Wildau (25-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per Wildau |
Dato : 25-08-04 12:30 |
|
Henrik B. sprak:
> "Per Wildau" <xy@z> skrev i en meddelelse
> news:412b58e5$0$26378$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> Henrik B. wrote:
>
>>> Dålig kvalitet på inredningsdetaljer.
>>
>> hmmm, underordnet...
>
> Nej, for det er dét Jan påpeger...
Ja ja, men det er jo hans mening, den har han jo lov at ha - det der tales
om er tit sådan en oplevelse når man sætter sig ind. Man kan høre folk sige,
at når man sætter sig ind i en Golf så er der sådan en oplevelse.
Men det er ikke min oplevelse.
>>> Sämre än genomsnittet hos bilprovning.
>>
>> Det gælder kun de første modeller, jeg har jo ovenfor dokumenteret,
>> at den hører til de 10 % med færrest fejl, i Sverige..
>
> Nej, den tilhører ikke "de 10% med færrest fejl". Derimod fortæller
> dit link at 10% af bilerne har fejl...
Sådan kan man også sige det, men på den side jeg linkede til stod der:
"Modeller med en ikke-godkjent andel på /under/ 10 %" (1999)
og der fandt man:
Citroën XM, sammen med Saab 9000 Turbo og BMW-serie 6 sylindre:
http://www.dinside.no/php/art.php?id=9050
Blandt de biler som har /mere/ end 10 % ikke godkendte finder vi:
Opel Vectra 12 6.330
Audi A4 Avant 13 7.710
Audi A6 Avant 13 9.210
Audi A4 13 6.570
Audi A6 Quattro 13 10.880
Audi A6 1.8/2.0 14 8.440
Audi A4 Turbo 14 7.760
Citroën Xantia 15 6.830
Opel Vectra 16 5.780
BMW 3-serie 4 sylindret 19 5.740
Volkswagen Passat Variant Diesel 21 13.130
Volkswagen Caravelle 21 9.770
Mercedes E220/250/300 TD, TDT 22 18.780
Opel Omega Caravan 22 8.610
BMW 3-serie kombi 23 6.690
Opel Omega 23 7.620
Volkswagen Sharan 34 8.620
Audi A6 Avant Diesel 35 16.5
http://www.dinside.no/php/art.php?id=9051
P3R
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Per Wildau (25-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per Wildau |
Dato : 25-08-04 20:18 |
|
Nå men det kan måske også være ligemeget...
Synes at jeg et eller andet sted har dokumenteret, at XM på mange måder er
en fantastisk god bil.
Man kan i DK gøre et /kup/
Guess Why
P3R
http://www2.gadgets.dk/fk02112.JPG
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-08-04 15:56 |
|
> Men kan du ikke finde seriøse link, som kan give dig medhold i:
> "Mage til møgspand"
Måske - men jeg gider ikke.
Hvis man har kørt dem begge indenfor samme døgn, forstår man, hvad jeg taler
om.
--
/ Jan W Nielsen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Per Wildau (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per Wildau |
Dato : 24-08-04 16:08 |
|
Jan W Nielsen wrote:
>> Men kan du ikke finde seriøse link, som kan give dig medhold i:
>
>> "Mage til møgspand"
>
> Måske - men jeg gider ikke.
Nå, det var så den diskussion.
> Hvis man har kørt dem begge indenfor samme døgn, forstår man, hvad
> jeg taler om.
Tilbage har vi så subjektive tilstande
P3R
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-08-04 17:13 |
|
> >> Men kan du ikke finde seriøse link, som kan give dig medhold i:
> > Måske - men jeg gider ikke.
> Nå, det var så den diskussion.
Måske - men det er vel ok, at man ikke står på hovedet for at "bevise"
alverdens efter min mening åbenlyse ting, blot man nævner dem.
Jeg har kun een ting at sige: Kør en tur i de to biler.
--
/Jan W Nielsen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Per Wildau (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per Wildau |
Dato : 24-08-04 18:28 |
|
Jan W. Nielsen wrote:
>>>> Men kan du ikke finde seriøse link, som kan give dig medhold i:
>
>>> Måske - men jeg gider ikke.
>
>> Nå, det var så den diskussion.
>
> Måske - men det er vel ok, at man ikke står på hovedet for at "bevise"
> alverdens efter min mening åbenlyse ting, blot man nævner dem.
>
> Jeg har kun een ting at sige: Kør en tur i de to biler.
Det ville jeg gerne ...
(allerhelst ville jeg prøve en tur i en lækker XM'er.. gerne V6!! ![Glad](images/smileys/glad.gif) )
P3R
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-08-04 19:19 |
|
> Det ville jeg gerne ...
Snild sag. Der skal blot køres ud til to brugtvognsforhandlere...
Hvem ved - måske ender du med at ville hve en ældre 520´er.
--
/Jan W Nielsen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Per Wildau (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per Wildau |
Dato : 24-08-04 20:40 |
|
Jan W. Nielsen wrote:
>> Det ville jeg gerne ...
>
> Snild sag. Der skal blot køres ud til to brugtvognsforhandlere...
>
> Hvem ved - måske ender du med at ville hve en ældre 520´er.
Det tror jeg ikke...
Bla. a. fordi du selv har gjort mig opmærksom på stilen...
Hvad mener du med ældre 520'er
smid et link !!
P3R
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-08-04 20:52 |
| | |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Niels Skaaning (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Niels Skaaning |
Dato : 24-08-04 22:01 |
|
"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:412b9c47$0$204$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Hvad mener du med ældre 520'er
> > smid et link !!
>
> http://tinyurl.com/6juu3
Det er ellers et flot køkkenbord den har der ved gearstangen.
NS
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Per Wildau (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per Wildau |
Dato : 24-08-04 22:07 |
|
Niels Skaaning wrote:
> "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
> news:412b9c47$0$204$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>> Hvad mener du med ældre 520'er
>>> smid et link !!
>>
>> http://tinyurl.com/6juu3
>
> Det er ellers et flot køkkenbord den har der ved gearstangen.
Ja det ligner en campingsvågn LOL
P3R
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-08-04 22:16 |
|
> > http://tinyurl.com/6juu3
> Det er ellers et flot køkkenbord den har der ved gearstangen.
Jeg skal undlade at komme ind på ligende forhold ved en XM´er.
Men hvis man ikke kender 5´erens styrker i den store mellemklasse, så ved
man ikke meget om biler.
--
/Jan W Nielsen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Deaster (25-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Deaster |
Dato : 25-08-04 11:20 |
|
-- "Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:412bac29$0$38604$14726298@news.sunsite.dk...
> "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
> news:412b9c47$0$204$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > > Hvad mener du med ældre 520'er
> > > smid et link !!
> >
> > http://tinyurl.com/6juu3
>
> Det er ellers et flot køkkenbord den har der ved gearstangen.
Ja, for det her er da superlækkert ;-.)
http://grumlt.citrina.lt/autos/XM/1989_Citroen_XM_V6_dash.jpg
Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Henrik B. (25-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 25-08-04 11:46 |
|
"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
news:2p37eaFgdhcbU1@uni-berlin.de...
> > Det er ellers et flot køkkenbord den har der ved gearstangen.
>
> Ja, for det her er da superlækkert ;-.)
> http://grumlt.citrina.lt/autos/XM/1989_Citroen_XM_V6_dash.jpg
*Host* Ergonomi er og har da aldrig været Citroen's stærke side...
M.v.h.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Deaster (25-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Deaster |
Dato : 25-08-04 12:28 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:412c6df8$0$274$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
> news:2p37eaFgdhcbU1@uni-berlin.de...
>
> > > Det er ellers et flot køkkenbord den har der ved gearstangen.
> >
> > Ja, for det her er da superlækkert ;-.)
> > http://grumlt.citrina.lt/autos/XM/1989_Citroen_XM_V6_dash.jpg
>
> *Host* Ergonomi er og har da aldrig været Citroen's stærke side...
Jep, men hvis man tænder på indretningen af rumskibe i gamle 60'er scifi
film, så er f.eks. en CX et stort hit.
--
Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Niels Skaaning (25-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Niels Skaaning |
Dato : 25-08-04 15:45 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:412c6df8$0$274$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
> news:2p37eaFgdhcbU1@uni-berlin.de...
>
> > > Det er ellers et flot køkkenbord den har der ved gearstangen.
> >
> > Ja, for det her er da superlækkert ;-.)
> > http://grumlt.citrina.lt/autos/XM/1989_Citroen_XM_V6_dash.jpg
>
> *Host* Ergonomi er og har da aldrig været Citroen's stærke side...
Det interiør har den bedste ergonomi jeg har prøvet i en bil endnu, så gør
du dig bare til grin med dine ukvalificerede udtalelser.
NS
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Henrik B. (25-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 25-08-04 15:51 |
|
"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:412ca57f$0$88344$14726298@news.sunsite.dk...
> > > > Det er ellers et flot køkkenbord den har der ved gearstangen.
> > >
> > > Ja, for det her er da superlækkert ;-.)
> > > http://grumlt.citrina.lt/autos/XM/1989_Citroen_XM_V6_dash.jpg
> >
> > *Host* Ergonomi er og har da aldrig været Citroen's stærke side...
>
> Det interiør har den bedste ergonomi jeg har prøvet i en bil endnu, så gør
> du dig bare til grin med dine ukvalificerede udtalelser.
*LOL*
M.v.h.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Niels Skaaning (25-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Niels Skaaning |
Dato : 25-08-04 16:24 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:412ca754$0$222$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:412ca57f$0$88344$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > > > > Det er ellers et flot køkkenbord den har der ved gearstangen.
> > > >
> > > > Ja, for det her er da superlækkert ;-.)
> > > > http://grumlt.citrina.lt/autos/XM/1989_Citroen_XM_V6_dash.jpg
> > >
> > > *Host* Ergonomi er og har da aldrig været Citroen's stærke side...
> >
> > Det interiør har den bedste ergonomi jeg har prøvet i en bil endnu, så
gør
> > du dig bare til grin med dine ukvalificerede udtalelser.
>
> *LOL*
Jeg kan ikke se det sjove. Du udtaler dig om noget du ikke har sat dig ind
i... nå, jeg gider ikke spilde tid på dumme mennesker.
NS
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (25-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-08-04 17:51 |
|
> Jeg kan ikke se det sjove. Du udtaler dig om noget du ikke har sat dig ind
> i... nå, jeg gider ikke spilde tid på dumme mennesker.
*ROFL*
--
/ Jan W Nielsen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (25-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-08-04 16:02 |
|
> Det interiør har den bedste ergonomi jeg har prøvet i en bil endnu, så gør
> du dig bare til grin med dine ukvalificerede udtalelser.
*ROFL*
--
/ Jan W Nielsen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Niels Skaaning (25-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Niels Skaaning |
Dato : 25-08-04 16:26 |
|
"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
news:412ca9ca$0$257$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Det interiør har den bedste ergonomi jeg har prøvet i en bil endnu, så
gør
> > du dig bare til grin med dine ukvalificerede udtalelser.
>
> *ROFL*
Ja, det er fantastisk morsomt ikke..., men det viser nu bare mere om dig end
om bilen.
NS
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (25-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-08-04 17:52 |
|
> > *ROFL*
> Ja, det er fantastisk morsomt ikke..., men det viser nu bare mere om dig
end
> om bilen.
*ROFLMAO*
--
/ Jan W Nielsen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Niels Skaaning (25-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Niels Skaaning |
Dato : 25-08-04 17:59 |
|
"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
news:412cc39a$0$231$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > > *ROFL*
>
> > Ja, det er fantastisk morsomt ikke..., men det viser nu bare mere om dig
> end
> > om bilen.
>
> *ROFLMAO*
Er du fatsvag eller sådan noget!? Du opfører dig sku da som en primitiv
teenager, men det har du åbenbart ikke fattet endnu.
NS
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (25-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-08-04 18:33 |
|
> > *ROFLMAO*
> Er du fatsvag eller sådan noget!? Du opfører dig sku da som en primitiv
> teenager, men det har du åbenbart ikke fattet endnu.
*klasker sig på lårene af grin*
Du er da dagens underholdende indslag...
--
/Jan W Nielsen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Niels Skaaning (25-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Niels Skaaning |
Dato : 25-08-04 19:18 |
|
"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:412ccd5a$0$283$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > > *ROFLMAO*
>
> > Er du fatsvag eller sådan noget!? Du opfører dig sku da som en primitiv
> > teenager, men det har du åbenbart ikke fattet endnu.
>
> *klasker sig på lårene af grin*
>
> Du er da dagens underholdende indslag...
.... og du er ugens klovn. Du tramper bare rundt i blomsterbedet for egen
morskabs skyld. Lidt lige som en underudviklet drengerøv for voken er du
vist ikke blevet endnu. Men nu gider jeg ikke dit pjat mere så du må hygge
dig alene i kravlegården.
NS
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (25-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-08-04 20:31 |
|
> > Du er da dagens underholdende indslag...
> ... og du er ugens klovn.
Ha-ha-ha....
--
/Jan W Nielsen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) John Sahl (25-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 25-08-04 16:20 |
|
Niels Skaaning wrote:
> Det interiør har den bedste ergonomi jeg har prøvet i en bil endnu,
> så gør du dig bare til grin med dine ukvalificerede udtalelser.
God ergonomi er ikke lig med store bløde omklamrende
sofaer?
Det er sådan jeg har opfattet de eksemplarer jeg har prøvet
af XM
--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Niels Skaaning (25-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Niels Skaaning |
Dato : 25-08-04 16:27 |
|
"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:cgiads$1u39$1@news.cybercity.dk...
> Niels Skaaning wrote:
> > Det interiør har den bedste ergonomi jeg har prøvet i en bil endnu,
> > så gør du dig bare til grin med dine ukvalificerede udtalelser.
>
> God ergonomi er ikke lig med store bløde omklamrende
> sofaer?
>
> Det er sådan jeg har opfattet de eksemplarer jeg har prøvet
> af XM
XM er den bil jeg har kunnet sidde længst i uden at blive træt og det gælder
både sæder og betjening.
NS
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Per Wildau (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per Wildau |
Dato : 24-08-04 22:05 |
|
Jan W. Nielsen wrote:
>> Hvad mener du med ældre 520'er
>> smid et link !!
>
> http://tinyurl.com/6juu3
Nej du, det her er en ordenli' vågn
CITROEN XM 3.0i V6 Exclusive 4/5-Türer EUR 3.850
Preis- -EUR 3.850
Erstzulassung- -03/1995
Kilometerstand- -151000
Kraftstoff- -Benzin
kW/PS- -123/167
Außenfarbe- -Schwarz metallic
Innenfarbe- -Schwarz
Getriebeart- -Handschaltung
Gänge- -5
Zylinder- -6
Hubraum- -2963 cm³
Türen- -5
Sitze- -5
Fahrzeugart- -Gebrauchtwagen
Leergewicht- -1470 kg
TÜV-Prüfung- -12/2005
Garantie- -12 Monate
http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=8267844&id=modks4odsqt
Jeg kunne ikke finde en i DK
P3R
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jacob Rungwald (25-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jacob Rungwald |
Dato : 25-08-04 08:45 |
|
"Per Wildau" <xy@z> wrote in message
news:412bad29$0$26381$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Jan W. Nielsen wrote:
> >> Hvad mener du med ældre 520'er
> >> smid et link !!
> >
> > http://tinyurl.com/6juu3
>
> Nej du, det her er en ordenli' vågn
>
>
> CITROEN XM 3.0i V6 Exclusive 4/5-Türer EUR 3.850
> Preis- -EUR 3.850
> Erstzulassung- -03/1995
> Kilometerstand- -151000
> Kraftstoff- -Benzin
> kW/PS- -123/167
> Außenfarbe- -Schwarz metallic
> Innenfarbe- -Schwarz
> Getriebeart- -Handschaltung
> Gänge- -5
> Zylinder- -6
> Hubraum- -2963 cm³
> Türen- -5
> Sitze- -5
> Fahrzeugart- -Gebrauchtwagen
> Leergewicht- -1470 kg
> TÜV-Prüfung- -12/2005
> Garantie- -12 Monate
>
> http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=8267844&id=modks4odsqt
Ja, det giver jo en stof til eftertanke når denne "lækre" XM'er står på en
opkørselsrampe med højre baghjul, det er jo sådan man oftest ser en
citrobang :)
Mvh
Jacob
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Niels Skaaning (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Niels Skaaning |
Dato : 24-08-04 19:14 |
|
"Per Wildau" <xy@z> skrev i en meddelelse
news:412b7a5a$0$26380$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > Måske - men det er vel ok, at man ikke står på hovedet for at "bevise"
> > alverdens efter min mening åbenlyse ting, blot man nævner dem.
> >
> > Jeg har kun een ting at sige: Kør en tur i de to biler.
>
> Det ville jeg gerne ...
> (allerhelst ville jeg prøve en tur i en lækker XM'er.. gerne V6!! ![Glad](images/smileys/glad.gif) )
>
> P3R
Det forstår jeg godt for den er virkelig lækker :)... ikke lige som de der
kliniske tyskervogne som appelerer til ignoranterne = dem der køber biler
fordi de er statussymboler og ikke fordi de er biler.
NS
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-08-04 19:46 |
|
> Det forstår jeg godt for den er virkelig lækker :)... ikke lige som de
der
> kliniske tyskervogne som appelerer til ignoranterne = dem der køber biler
> fordi de er statussymboler og ikke fordi de er biler.
Ahh...
Skønt at høre den gamle sang fra de frankofile trækrammere og
gymnasielærere, der i tågen fra deres piber synger den gamle sang om sjæl og
charme.
Hvor belejligt - for skulle tågerne fra snaden en dag lette, ville
trækrammerne stå tilbage med ikke andet end sur pibesovs og de barske
realiteter.
![Blink](images/smileys/wink.gif) )
--
/Jan W Nielsen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Niels Skaaning (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Niels Skaaning |
Dato : 24-08-04 19:55 |
|
"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:412b8cec$0$266$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Det forstår jeg godt for den er virkelig lækker :)... ikke lige som de
> der
> > kliniske tyskervogne som appelerer til ignoranterne = dem der køber
biler
> > fordi de er statussymboler og ikke fordi de er biler.
>
> Ahh...
>
> Skønt at høre den gamle sang fra de frankofile trækrammere og
> gymnasielærere, der i tågen fra deres piber synger den gamle sang om sjæl
og
> charme.
>
> Hvor belejligt - for skulle tågerne fra snaden en dag lette, ville
> trækrammerne stå tilbage med ikke andet end sur pibesovs og de barske
> realiteter.
>
> ![Blink](images/smileys/wink.gif) )
Ja, folk som dig vil vel hellere have fældet alle skove så der kan blive
bygget nogle flere motorveje og anlagt nogle store, asfalterede
parkeringspladser, så I kan lave donuts i jeres tyske bagbordsindianere.
En XM har ikke behov for billardbordsveje for at komme frem - den kan klare
de fleste veje, der følger naturens bugtninger.
NS
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-08-04 20:11 |
|
> Ja, folk som dig vil vel hellere have fældet alle skove så der kan blive
> bygget nogle flere motorveje og anlagt nogle store, asfalterede
> parkeringspladser, så I kan lave donuts i jeres tyske bagbordsindianere.
*ROFL*
> En XM har ikke behov for billardbordsveje for at komme frem - den kan
klare
> de fleste veje, der følger naturens bugtninger.
*ROFL*
--
/Jan W Nielsen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Per Wildau (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per Wildau |
Dato : 24-08-04 20:38 |
|
Jan W. Nielsen brak:
>> Det forstår jeg godt for den er virkelig lækker :)... ikke lige som
>> de der kliniske tyskervogne som appelerer til ignoranterne = dem der
>> køber biler fordi de er statussymboler og ikke fordi de er biler.
>
> Ahh...
>
> Skønt at høre den gamle sang fra de frankofile trækrammere og
> gymnasielærere, der i tågen fra deres piber synger den gamle sang om
> sjæl og charme.
>
> Hvor belejligt - for skulle tågerne fra snaden en dag lette, ville
> trækrammerne stå tilbage med ikke andet end sur pibesovs og de barske
> realiteter.
Jeg tør ikke citere dig for hvad du plejer at kalde BMW - stilen
P3R
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-08-04 20:44 |
|
> Jeg tør ikke citere dig for hvad du plejer at kalde BMW - stilen
Tak.
--
/Jan W Nielsen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Per Wildau (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per Wildau |
Dato : 24-08-04 20:37 |
|
Niels Skaaning wrote:
> "Per Wildau" <xy@z> skrev i en meddelelse
> news:412b7a5a$0$26380$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>>> Måske - men det er vel ok, at man ikke står på hovedet for at
>>> "bevise" alverdens efter min mening åbenlyse ting, blot man nævner
>>> dem.
>>>
>>> Jeg har kun een ting at sige: Kør en tur i de to biler.
>>
>> Det ville jeg gerne ...
>> (allerhelst ville jeg prøve en tur i en lækker XM'er.. gerne V6!!
>> ![Glad](images/smileys/glad.gif) )
>>
>> P3R
>
> Det forstår jeg godt for den er virkelig lækker :)... ikke lige som
> de der kliniske tyskervogne som appelerer til ignoranterne = dem der
> køber biler fordi de er statussymboler og ikke fordi de er biler.
Måske skulle jeg ose på en...
P3R
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Per Wildau (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per Wildau |
Dato : 24-08-04 16:13 |
|
Jan W Nielsen wrote:
>> Men kan du ikke finde seriøse link, som kan give dig medhold i:
>
>> "Mage til møgspand"
>
> Måske - men jeg gider ikke.
Det var på tale på et tidspunkt at C5 var sidevindsfølsom. Men jeg har ikke
kunnet finde noget som helst på nettet som kan underbygge det.
Man må kunne henvise til et eller andet.
Svaret på om den /er/ sidevindsfølsom eller ej, blæser i vinden indtil da.
Indtil jeg har en seriøs reference vil jeg anse det for rygter.
P3R
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-08-04 16:31 |
|
> Indtil jeg har en seriøs reference vil jeg anse det for rygter.
Det har du naturligvis din frihed til.
--
/Jan W Nielsen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Fly Christensen (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Fly Christensen |
Dato : 24-08-04 18:30 |
|
On Tue, 24 Aug 2004 17:12:41 +0200, "Per Wildau" <xy@z> wrote:
>Indtil jeg har en seriøs reference vil jeg anse det for rygter.
Ligesom når det påståe at den nyeste BMW 7 er mere komfortabel end en
Ford Taunus?
Fly
--
In space nobody will hear your cream
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-08-04 19:20 |
|
> >Indtil jeg har en seriøs reference vil jeg anse det for rygter.
> Ligesom når det påståe at den nyeste BMW 7 er mere komfortabel end en
> Ford Taunus?
Hey - biler er alt andet lige IKKE blevet bedre de seneste 30 år..!!!!!!!
(husker en gammel diskussion - og græmmes)
--
/Jan W Nielsen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Per Wildau (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per Wildau |
Dato : 24-08-04 20:33 |
| | |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-08-04 20:45 |
|
> Det har jeg sgu aldrig sagt ...
[snip - en telefonbog]
Damned...!!
--
/Jan W Nielsen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Per Wildau (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per Wildau |
Dato : 24-08-04 22:05 |
|
Jan W. Nielsen wrote:
>> Det har jeg sgu aldrig sagt ...
>
> [snip - en telefonbog]
>
> Damned...!!
Linkene virker desværre ikke mere
P3R
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Henrik B. (24-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 24-08-04 15:43 |
|
"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
news:412b4a54$0$272$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Der er en tilbøjelighed til at enten elsker man Citroën eller også hader
> > man, sådan er det,
>
> Nå, nå, du...
Så'n er dét....
> P.S: I 1996 kostede 520i´eren 419.000 kroner - XM´eren kostede i en
> effekttilsvarende model 394.000 kroner. I dag indbrimger salget af en XM
vel
> stort set lige nok til at tur ved pølsevognen på vej på cykel...
*Hi Hi*
M.v.h.
| |
|
|