On Sat, 12 May 2001 01:41:39 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:
hej.
>
>For det første:
>CB'eren er en gammel hund fra midten af 70'erne, hvor CBX'en er fra
>midten af 80'erne!
>Disse ti år giver en verden til forskel, der for alle detaljers
>vedkommende er til fordel for CBX'eren:
>- Slangeløse dæk!
>- Dobbelte støbejerns-skivebremser foran, og skivebremse bagpå!
>- Bedre køreegenskaber p.g.a. mindre hjul med lavprofil-dæk!
>- "Link"-affjedring af baghjulet (=progressiv)!
>- DOHC-16 ventilet motor med betragteligt højere ydelse!
>- Motorkonstruktion med generatoren bag cylinderblokken (=
>svingfrihøjde!)!
>- S.U. karburatorer!
>+ sikkert meget mere som jeg ikke lige kan få frem!!!
>
Min nabo har en CBX550.
Mage til jomfrunalsk tingest skal man lede længe efter
Som Armand skriver så skal man være meget sikker på motoren.
Gearkassen på den er meget svag.
Nabo's krikke havde revet et leje ud af blokken - sikkert pga. for
stram kæde.
Med udskiftning af motoren til følge - blokken var flået til
ukendelighed der hvor lejet en gang sad
Motoren er næsten ikke til at få ud af stellet uden at skramme det.
Bremserne er noget hø.
Det er indkapslede skivebremser - det ser mægtig fint ud, men da de er
svære at komme til er vedligeholdelsesstanden som regel diskutabel
Gaskablerne er dobbelte, og den måde det er lavet på er ikke særlig
godt.
Den har tilbøjlighed til ikke selv at svippe hurtigt nok tilbage når
håndtaget slippes og det er svært at få den til det (næsten umuligt).
Men det er en køn lille fætter - en rigtig damecykel med en meget lav
sædehøjde - spec. egnet til korte ben

)
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk