"Niels Drewes" <ndr.tf@taarnby.dk> skrev i en meddelelse
news:9ddn0p$ifm$1@news.inet.tele.dk...
>
> "Thomas Jensen" <oelhunden@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:9dcci1$g8d$1@news.inet.tele.dk...
> > Jeg har set en temperaturmåler i Hein Geric´kes katalog som skulle passe
> til
> > min XJ600.
>
> Det hedder et termometer
Jeps, lige præcist, et stegetermometer.
>
> > Det jeg synes er underligt er, at den skal erstatte mon olieprop der
hvor
> > jeg påfylder olien ved koblingen.
>
> Det er da det mest oplagte hul ind til motoren, uden at skille det hele
ad.
Jeg ville ellers have forestillet mig at bundproppen ville være oplagt til
en sensor, der er vel også andre propper der kunne "bruges", f.eks. et eller
andet ved oliekøleren (hvis man har en).
Jeg troede at der var tale om et elektronisk termometer, et mekanisk
termometer viser jo +/- en træsko dertil kommer at det kun er en ækvivalent
temperatur, men det måske godt nok som indikation?
mvh
Henry (på en viffer med vandkøling)
> > Er dette pålideligt eller er det lidt for fusket

?
>
> Well, sensoren på termometret når ikke ned i olien, det når kun ca. 5 cm.
> ned

Det vil sige du ikke får den rigtige olietemperatur. Ved normal
> kørsel når mit termometer ikke meget højere end ca. 50 - 60 grader og ved
> motorvejskørsel om sommeren kun 70 grader.
>
> Du kan alligevel godt bruge et sådant termometer, du kan nemmere tjekke om
> motoren er varm nok til lystkørsel

Min erfaring fra Andalusen sidste
> sommer siger, hvis temperaturen kommer over 80 - 90 grader, bruger cyklen
> olie
>
> Vh
>
> Niels
> XJ600S med RR-termometer
>
>