|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Scorpio Cossie 96/97' 160.000km Fra : Troja |
Dato : 21-08-04 16:26 |
|
Hvad skal man passe på med en sådan/holde udkig efter ved køb ??
Hvad taler for/imod køb af sådan en ??
(tråden skal ikke blive til en mærkekrig
| |
Cosworth POWER (21-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Cosworth POWER |
Dato : 21-08-04 16:37 |
|
> Hvad skal man passe på med en sådan/holde udkig efter ved køb ??
Rust, motor og automatgear! Bilen skal være serviceret med ALLE
serviceeftersyn overholdt. Tjeck for lyde i transmissionen.
Bilen kan idag købes til forholdsvis få kr. idet efterspørgslen for netop
denne bil er meget lav. Du får ekstrem meget bil for pengene, og hvis du
ikke kan finde en i Danmark, kan du med sikkerhed finde et eksemplar i
Tyskland, f.eks. vi www.mobile.de. Hvis du vælger dette, kan du finde en
importguide her: http://bilimport.tkrath.dk
Du skal også lige få styr på forsikring inden du køber bilen.
Hvad man ellers skal gennemgå er som en hvilken som helst anden bil.
> (tråden skal ikke blive til en mærkekrig
Hehe... :)
--
Thomas Krath
Ford Sierra Cosworth 4x4
| |
Troja (22-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Troja |
Dato : 22-08-04 12:33 |
|
Cosworth POWER wrote:
> Rust
Ruster den meget, og er der speciele steder man skal se efter ?
| |
![](/images/tree/0.gif) jan@fedtegreven.dk (22-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : jan@fedtegreven.dk |
Dato : 22-08-04 15:53 |
|
"Troja" <hotSLETTES@SLETTEScool.dk> skrev :
>Ruster den meget, og er der speciele steder man skal se efter ?
Nej ! - men vangerne bagi kan være lidt triste
(det er sgu' en dejlig bil at trille i, sådan en)
--
jan@Fedtegreven.dk eller Jan@stevns.net
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
| |
Olesen (21-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 21-08-04 16:42 |
|
"Troja" <hotSLETTES@SLETTEScool.dk> skrev i en meddelelse
news:WQJVc.250$4t.231@news.get2net.dk...
> Hvad skal man passe på med en sådan/holde udkig efter ved køb ??
Jeg vile se efter rusten bag alle lister mv.
Lytte til drivværket, og fornemme,
om den generelt har haft et godt liv *S*
> Hvad taler for/imod køb af sådan en ??
FOR: Hurtig, komfortabel, plads.
MOD: Pris, økonomi, forsikring, vedligeholdelse, størrelse.
Du bør kunne finde en Escort Cosworth som er pænere
til samme pris, da den er modelmæssig noget mindre.
| |
Cosworth POWER (21-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Cosworth POWER |
Dato : 21-08-04 16:56 |
|
> Du bør kunne finde en Escort Cosworth som er pænere
> til samme pris, da den er modelmæssig noget mindre.
WHAT? Hvor - link venligst!!
--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide
| |
![](/images/tree/0.gif) Olesen (21-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 21-08-04 17:01 |
|
"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cg7rah$1gjv$1@news.cybercity.dk...
> > Du bør kunne finde en Escort Cosworth som er pænere
> > til samme pris, da den er modelmæssig noget mindre.
>
> WHAT? Hvor - link venligst!!
Okay, normalt er det sådan, at man oftest får
noget mere bil, hvis man vælger en mindre model
frem for en større i samme årgang.
Men nu er en Cosworth måske efterhånden så sjælden
til salg, at prisen er underordnet, uanset hvilken karosseri
motoren ligger i ?
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Cosworth POWER (21-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Cosworth POWER |
Dato : 21-08-04 17:33 |
| | |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Cosworth POWER (21-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Cosworth POWER |
Dato : 21-08-04 17:58 |
|
> Men nu er en Cosworth måske efterhånden så sjælden
> til salg, at prisen er underordnet, uanset hvilken karosseri
> motoren ligger i ?
Erhm - en Scorpio Cosworth har intet med en Escort Cosworth at gøre.
Motorerne er vidt forskellige - den ene er en R4 m. turbo og den anden er en
V6 u. turbo.
--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Olesen (21-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 21-08-04 18:58 |
|
"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cg7uum$1jt7$1@news.cybercity.dk...
> > Men nu er en Cosworth måske efterhånden så sjælden
> > til salg, at prisen er underordnet, uanset hvilken karosseri
> > motoren ligger i ?
>
> Erhm - en Scorpio Cosworth har intet med en Escort Cosworth at gøre.
> Motorerne er vidt forskellige - den ene er en R4 m. turbo og den anden er
en
> V6 u. turbo.
Damn.
Hvad Cosworth er der så på en Scorpio ?
Hvad speciel er der ved motoren dêr, i forhold
til alm. Ford V6 ?
Troede faktisk, at en Cosworth var en Cosworth *S*.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Cosworth POWER (21-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Cosworth POWER |
Dato : 21-08-04 20:08 |
|
> Damn.
> Hvad Cosworth er der så på en Scorpio ?
Jamen jeg synes heller ikke der er noget Cosworth over en Scorpio. Men det
står på motoren.
> Hvad speciel er der ved motoren dêr, i forhold
> til alm. Ford V6 ?
Flere hk ;)
> Troede faktisk, at en Cosworth var en Cosworth *S*.
Erhmmm.... not!
--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Olesen (21-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 21-08-04 20:16 |
|
"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cg86hp$1r00$1@news.cybercity.dk...
>
> > Troede faktisk, at en Cosworth var en Cosworth *S*.
>
> Erhmmm.... not!
Hvor meget Ford er der så over en 'ægte Cosworth' i Sierra/Escort- regi ?
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Cosworth POWER (21-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Cosworth POWER |
Dato : 21-08-04 20:49 |
|
>> Erhmmm.... not!
>
> Hvor meget Ford er der så over en 'ægte Cosworth' i Sierra/Escort-
> regi ?
En Ford Sierra kan i princippet ikke sammenlignes med en Ford Sierra
Cosworth. Det eneste der er identisk er bilens ydre og interiør design.
--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Olesen (21-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 21-08-04 21:36 |
|
"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cg88ul$1t4n$1@news.cybercity.dk...
> >> Erhmmm.... not!
> >
> > Hvor meget Ford er der så over en 'ægte Cosworth' i Sierra/Escort-
> > regi ?
>
> En Ford Sierra kan i princippet ikke sammenlignes med en Ford Sierra
> Cosworth. Det eneste der er identisk er bilens ydre og interiør design.
Okay.
Jeg mente blot, hvor meget Ford-motor er der over
de 'typiske' Coss-motorer ?
Er toppen det eneste Cosworth har bearbejdet ?
Jeg mener, at de første Cossie faktisk var
en 'standard' Pinto-blok med et mere
avanceret topstykke ?
Hvor er forskellen på Pinto og Kent ?
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Cosworth POWER (21-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Cosworth POWER |
Dato : 21-08-04 22:18 |
|
> Jeg mente blot, hvor meget Ford-motor er der over
> de 'typiske' Coss-motorer ?
Alle reservedele til en Sierra/Escort Cosworth kan idag købes direkte hos
cosworth-racing! Hele bilen er gennemgået og bygget i samarbejde mellem
Ford og Cosworth for optimal performance.
--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Olesen (22-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 22-08-04 09:02 |
|
"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cg8e5v$225u$1@news.cybercity.dk...
> > Jeg mente blot, hvor meget Ford-motor er der over
> > de 'typiske' Coss-motorer ?
>
> Alle reservedele til en Sierra/Escort Cosworth kan idag købes direkte hos
> cosworth-racing! Hele bilen er gennemgået og bygget i samarbejde mellem
> Ford og Cosworth for optimal performance.
Okay.
Men 4x4 Sierra Cosworth'erne var vidst en barnefødt XR-4x4 som
blev justeret ind til Cosworth' specifikationerne ?
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Cosworth POWER (22-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Cosworth POWER |
Dato : 22-08-04 09:08 |
|
> Men 4x4 Sierra Cosworth'erne var vidst en barnefødt XR-4x4 som
> blev justeret ind til Cosworth' specifikationerne ?
En XR-4x4 kører med en V6 motor. De er ikke indetiske!
En Ford Sierra GT 4x4 har samme 4-hjulstræk og gearkasse som en Ford Sierra
Cosworth 4x4
--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Olesen (22-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 22-08-04 09:34 |
|
"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cg9k80$2u7t$1@news.cybercity.dk...
> En Ford Sierra GT 4x4 har samme 4-hjulstræk og gearkasse som en Ford
Sierra
> Cosworth 4x4
"I 1990 kom så den sidste Sierra Cosworth model, men nu
med 4WD. Man gav altid de baghjulstrukne modeller skylden
for at være for 'brede' ved frisk kørsel, så man videreudviklede
4x4 systemet fra den gamle XR-4x4 og tilpassede det hele med Cossie-motoren
og den "nye" MT-75 gearkasse."
Er der tale om flere 4x4'ere, (GT 4x4, XR 4x4) ?
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Cosworth POWER (22-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Cosworth POWER |
Dato : 22-08-04 09:48 |
|
> 4x4 systemet fra den gamle XR-4x4 og tilpassede det hele med Cossie-
> motoren og den "nye" MT-75 gearkasse."
Præcis - der er ikke tale om det samme system.
> Er der tale om flere 4x4'ere, (GT 4x4, XR 4x4) ?
Svjv. er der tre forskellige 4x4 systemer - XR-4x4, Sierra 4x4 og Escort
4x4.
--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Olesen (22-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 22-08-04 19:10 |
|
"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cg9mjv$30he$1@news.cybercity.dk...
> > 4x4 systemet fra den gamle XR-4x4 og tilpassede det hele med Cossie-
> > motoren og den "nye" MT-75 gearkasse."
>
> Præcis - der er ikke tale om det samme system.
Okay.
Jeg opfattede det sådan, at Cosworth 4x4 kom fra en 'GT',
men måske GT og XR-4x4 er det samme.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Cosworth POWER (22-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Cosworth POWER |
Dato : 22-08-04 19:39 |
|
> Jeg opfattede det sådan, at Cosworth 4x4 kom fra en 'GT',
Jeg har den opfattelse at det er omvendt. Det ville da være dumt at udvikle
et 4-hjulstræk til en bil m. 120hk og så installere det i en bil m. 220hk
(minimum). Derved vil der ikke være taget højde for holdbarheden!
--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Uffe Bærentsen (22-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 22-08-04 08:22 |
|
"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:4127b241$0$209$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvor er forskellen på Pinto og Kent ?
Pinto = OHC
Kent = stødstang
--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Uffe Bærentsen (22-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 22-08-04 08:26 |
|
"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:4127b241$0$209$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvor er forskellen på Pinto og Kent ?
Går lige ud og vasker munden med brun sæbe,
altimens jeg gentager for mig selv:
Aldrig glemme Escort BDA!
som har en DOHC motor, med Kent blok........
Så ingen regler uden undtagelser
--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Verner Johnsen (22-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Verner Johnsen |
Dato : 22-08-04 09:59 |
|
On Sun, 22 Aug 2004 09:25:52 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote:
>Går lige ud og vasker munden med brun sæbe,
Hmmm, her er måske et marked for sæbe med forskellige smagsvarianter.
>altimens jeg gentager for mig selv:
>Aldrig glemme Escort BDA!
>
>som har en DOHC motor, med Kent blok........
Jep, og derfor er den noget så unikt som en motor med 3 knastaksler.
Den oprindelige sidemonterede knastaksel forblev i BDA motoren, da den
også trækker strømfordeleren.
--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Niels Skaaning (22-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Niels Skaaning |
Dato : 22-08-04 10:28 |
|
"Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:bsngi09d0t49u3kv0bgpgbbv0ao0e1fdq1@4ax.com...
> >som har en DOHC motor, med Kent blok........
>
> Jep, og derfor er den noget så unikt som en motor med 3 knastaksler.
>
> Den oprindelige sidemonterede knastaksel forblev i BDA motoren, da den
> også trækker strømfordeleren.
Mon ikke det så bare er en simpel aksel uden knaster?
NS
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Per Beer Hansen (22-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 22-08-04 12:11 |
|
Niels Skaaning wrote:
>>
>> Den oprindelige sidemonterede knastaksel forblev i BDA motoren, da
>> den også trækker strømfordeleren.
>
> Mon ikke det så bare er en simpel aksel uden knaster?
>
Nope, det er bare den almindelige aksel der sidder tilbage.
--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Verner Johnsen (22-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Verner Johnsen |
Dato : 22-08-04 17:09 |
|
On Sun, 22 Aug 2004 11:28:06 +0200, "Niels Skaaning"
<niels_skaaning@hotmail.com> wrote:
>> Den oprindelige sidemonterede knastaksel forblev i BDA motoren, da den
>> også trækker strømfordeleren.
>
>Mon ikke det så bare er en simpel aksel uden knaster?
>
Nope.
Som Per skriver, så er det knastakslen, der blev siddende, hvilket
også kan ses på dette billede:
< http://home.online.no/~h-soeren/bdalarge.htm>
--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Per Beer Hansen (22-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 22-08-04 17:58 |
|
Verner Johnsen wrote:
> Nope.
> Som Per skriver, så er det knastakslen, der blev siddende, hvilket
> også kan ses på dette billede:
>
> < http://home.online.no/~h-soeren/bdalarge.htm>
Og det ses endnu tydeligere på det billede jeg lige har postet i
news:dk.binaer.motor
Message-ID: <4128cf92$0$259$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>
--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Per Beer Hansen (22-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 22-08-04 12:10 |
|
Verner Johnsen wrote:
>
> Den oprindelige sidemonterede knastaksel forblev i BDA motoren, da den
> også trækker strømfordeleren.
Og oliepumpen ikke at forglemme
--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (21-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-08-04 20:33 |
|
"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cg7uum$1jt7$1@news.cybercity.dk...
> > Men nu er en Cosworth måske efterhånden så sjælden
> > til salg, at prisen er underordnet, uanset hvilken karosseri
> > motoren ligger i ?
>
> Erhm - en Scorpio Cosworth har intet med en Escort Cosworth at gøre.
> Motorerne er vidt forskellige - den ene er en R4 m. turbo og den anden er
en
> V6 u. turbo.
Det var dog en voldsom prisforskel bare for den lille mølle og ca. 10 HK's
forskel
Men klart mere morfar over det store skrummel i forhold til den lille potte.
--
Tom
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Cosworth POWER (21-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Cosworth POWER |
Dato : 21-08-04 20:49 |
|
> Det var dog en voldsom prisforskel bare for den lille mølle og ca. 10
> HK's forskel
Haha - rigtig nok, man får dog også 4wd i den rigtige Cosworth ;)
--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide
| |
|
|