|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Sierra GT eller CLX Fra : Jimmy Hansen |
Dato : 20-08-04 16:24 |
|
Hejsa!
I store overvejelser med at konvertere min nuværende Sierra 1
(cosworth lookalike) til automagear, eller købe en Sierra 2, så er jeg
stødt på flg. model serier, hvor jeg undrer mig over hvad forskellen
er.
Sierra GT eller Sierra CLX - Motoren synes at være den samme, DOHC med
120hk, priser på brugte biler syns også at ligge i nogenlunde samme
niveau.
Så hvad er den store forkromede forskel?
Eftersom jeg nok vil ende op med samme overvejelser med at konvertere
en nyere sierra fra man til aut vil jeg høre lidt om, hvordan disse
automat gearkasser holder? - Jeg vil nok betegne min kørestil som
"lettere frisk", hvor jeg godt kan li' at komme hurtigt fra start,
osv. Kan de holde til det?
Nogen Sierra folks der kan hjælpe ?
Mvh. Jimmy
| |
Ukendt (20-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-08-04 16:27 |
|
> I store overvejelser med at konvertere min nuværende Sierra 1
> (cosworth lookalike) til automagear, eller købe en Sierra 2, så er jeg
> stødt på flg. model serier, hvor jeg undrer mig over hvad forskellen
> er.
>
> Sierra GT eller Sierra CLX - Motoren synes at være den samme, DOHC med
> 120hk, priser på brugte biler syns også at ligge i nogenlunde samme
> niveau.
>
> Så hvad er den store forkromede forskel?
Ikke ret meget. Lidt krom og ekstraudstyr. Motorene er de samme.
> Eftersom jeg nok vil ende op med samme overvejelser med at konvertere
> en nyere sierra fra man til aut vil jeg høre lidt om, hvordan disse
> automat gearkasser holder? - Jeg vil nok betegne min kørestil som
> "lettere frisk", hvor jeg godt kan li' at komme hurtigt fra start,
> osv. Kan de holde til det?
>
> Nogen Sierra folks der kan hjælpe ?
Hva vil den med en tomatkasse hvis du kan lide at køre frisk?
Til frisk kørsel er det helst klart manuel kasse og til bykørsel samt
morfarkørsel er det tomatkasse.
--
Tom
| |
Per Beer Hansen (20-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 20-08-04 18:04 |
|
Jimmy Hansen wrote:
> Hejsa!
>
> I store overvejelser med at konvertere min nuværende Sierra 1
> (cosworth lookalike) til automagear, eller købe en Sierra 2, så er jeg
> stødt på flg. model serier, hvor jeg undrer mig over hvad forskellen
> er.
>
> Sierra GT eller Sierra CLX - Motoren synes at være den samme, DOHC med
> 120hk, priser på brugte biler syns også at ligge i nogenlunde samme
> niveau.
>
> Så hvad er den store forkromede forskel?
Det er mest et spørgsmål om udstyr.
GT'eren har alufælge, hækspoiler, sænket/"hård" undervogn samt lidt andre
småting.
Men i bund og grund er bilerne ens.
>
> Eftersom jeg nok vil ende op med samme overvejelser med at konvertere
> en nyere sierra fra man til aut vil jeg høre lidt om, hvordan disse
> automat gearkasser holder? - Jeg vil nok betegne min kørestil som
> "lettere frisk", hvor jeg godt kan li' at komme hurtigt fra start,
> osv. Kan de holde til det?
>
Jeg har aldrig hørt at det skulle være et problem, har dog ikke selv haft en
DOHC med aut. kun et par af de gamle, med V6 eller OHC maskine.
--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport
| |
Jimmy Hansen (20-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jimmy Hansen |
Dato : 20-08-04 20:41 |
|
On Fri, 20 Aug 2004 19:04:19 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:
>Jeg har aldrig hørt at det skulle være et problem, har dog ikke selv haft en
>DOHC med aut. kun et par af de gamle, med V6 eller OHC maskine.
Mange tak for jeres svar. Det er rart med lidt kvalificeret indput
inden man går ud og snolder
Mvh. Jimmy
| |
Morten Lorenzen (20-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Morten Lorenzen |
Dato : 20-08-04 22:37 |
|
"Jimmy Hansen" <krptbonk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:oq5ci0p0pp89tn69m1vsa3kd3qoqmjpfcl@4ax.com...
> Hejsa!
> Sierra GT eller Sierra CLX - Motoren synes at være den samme, DOHC med
> 120hk, priser på brugte biler syns også at ligge i nogenlunde samme
> niveau.
>
> Så hvad er den store forkromede forskel?
CLX: 2 nakkestøtter, servostyring, c-lås, måske soltag, måske el-ruder og en
masse andre måske'er - det afhænger af hvor meget man betalte ekstra
dengang.
GT: c-lås, 4 x nakkestøtter, abs, servostyring, sædevarme, elruder,
splitbagsæde, armlæn for og bag, tågelygter, varme i for- og bag-rude, varme
i sprinklerdyser, lygtevaskere, soltag, højdejusterbart sæde, justerbar
lændestøtte, 15" alufælge. - Og så kan jeg ikke huske hvad den ellers har :)
GLX, det samme som GT, dog ikke varme i forrude, tågelygter og abs.
Motorerne er det samme, dog kunne CLX, fås i både 1,6i og 1,8i, hvor de to
andre er udelukkende 2,0i DOHC(120hk). GT kunne også fås som 4x4.
-M
1993 Sierra GLX Sedan
| |
Uffe Bærentsen (20-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 20-08-04 23:33 |
|
"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:41266f08$0$25973$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> CLX: 2 nakkestøtter, servostyring, c-lås, måske soltag, måske el-ruder og
en
> masse andre måske'er - det afhænger af hvor meget man betalte ekstra
> dengang.
>
> GT: c-lås, 4 x nakkestøtter, abs, servostyring, sædevarme, elruder,
> splitbagsæde, armlæn for og bag, tågelygter, varme i for- og bag-rude,
varme
> i sprinklerdyser, lygtevaskere, soltag, højdejusterbart sæde, justerbar
> lændestøtte, 15" alufælge. - Og så kan jeg ikke huske hvad den ellers har
:)
For meget skrevet på listen da det ikke er standard på GT:
ABS, Sædevarme, tågelygter, varme i for-rude, varme i sprinklerdyser,
lygtevaskere, 15" alu-basser (de er 14")
--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC
| |
![](/images/tree/0.gif) Morten Lorenzen (21-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Morten Lorenzen |
Dato : 21-08-04 08:08 |
|
"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41267c43$0$243$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> For meget skrevet på listen da det ikke er standard på GT:
> ABS, Sædevarme, tågelygter, varme i for-rude, varme i sprinklerdyser,
> lygtevaskere, 15" alu-basser (de er 14")
Sædevarme, tågelygter, varme i forrude, varme i sprinklerdyser er 100%
sikkert standard, ligeledes er fælgene også;(men jeg troede de var 15")
ABS'en var jeg dog i tvivl om, men en bekendt med en 92'er GT sagde det var
standard, men det kan selvfølelig være at det er for 92-modellen.
-M
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (21-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-08-04 08:54 |
|
"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:4126f4b8$0$13809$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> "Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:41267c43$0$243$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > For meget skrevet på listen da det ikke er standard på GT:
> > ABS, Sædevarme, tågelygter, varme i for-rude, varme i sprinklerdyser,
> > lygtevaskere, 15" alu-basser (de er 14")
>
> Sædevarme, tågelygter, varme i forrude, varme i sprinklerdyser er 100%
> sikkert standard, ligeledes er fælgene også;(men jeg troede de var 15")
> ABS'en var jeg dog i tvivl om, men en bekendt med en 92'er GT sagde det
var
> standard, men det kan selvfølelig være at det er for 92-modellen.
Udstyrsniveauet har ændret sig med årgangene (samt landende) så det kan være
hamre svært at sige hvad bilen har. Lettest bare at køre ud og kigge på
bilen.
--
Tom
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Uffe Bærentsen (22-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 22-08-04 08:10 |
|
"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:4126f4b8$0$13809$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> "Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:41267c43$0$243$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > For meget skrevet på listen da det ikke er standard på GT:
> > ABS, Sædevarme, tågelygter, varme i for-rude, varme i sprinklerdyser,
> > lygtevaskere, 15" alu-basser (de er 14")
>
> Sædevarme, tågelygter, varme i forrude, varme i sprinklerdyser er 100%
> sikkert standard, ligeledes er fælgene også;(men jeg troede de var 15")
> ABS'en var jeg dog i tvivl om, men en bekendt med en 92'er GT sagde det
var
> standard, men det kan selvfølelig være at det er for 92-modellen.
Triller rundt i en '92-er.
Den har det ikke.
Så dine 100% ved jeg ikke hvor meget de tæller
og den er solgt i DK fra ny af.
--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (22-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-08-04 10:10 |
|
> > Sædevarme, tågelygter, varme i forrude, varme i sprinklerdyser er 100%
> > sikkert standard, ligeledes er fælgene også;(men jeg troede de var 15")
> > ABS'en var jeg dog i tvivl om, men en bekendt med en 92'er GT sagde det
> var
> > standard, men det kan selvfølelig være at det er for 92-modellen.
>
> Triller rundt i en '92-er.
> Den har det ikke.
> Så dine 100% ved jeg ikke hvor meget de tæller
>
> og den er solgt i DK fra ny af.
For 1992 gælder følgende:
Ford Sierra 2.0 GT 4d 5g: Placering: foran på langs. Træk: baghjul.
Liter/type/cyl.: 2,0/Række/4. Maks. effekt (hk/omdr): 120/5500. Maks. moment
(Nm/omdr): 170/3000. Slagvol. (ccm): 1998. Vent. pr. cyl.: 2. Fødesystem:
elektronisk indsprøjtning.
Ford Sierra 2.0 GT 4x4 4d 5g: Placering: foran på langs. Træk: 4-hjulstræk.
Liter/type/cyl.: 2,0/Række/4. Maks. effekt (hk/omdr): 120/5500. Maks. moment
(Nm/omdr): 170/3000.
Ford Sierra 2.0 GT 4d 5g: Forhjulsophæng: McPherson, stabilisator.
Baghjulsophæng: skråsvingarme.
Ford Sierra 2.0 GT 4x4 4d 5g: Forhjulsophæng: McPherson, stabilisator.
Baghjulsophæng: skråsvingarme.
Ford Sierra 2.0 GT 4d 5g: tandstang.
Ford Sierra 2.0 GT 4x4 4d 5g: tandstang, servo.
Ford Sierra 2.0 GT 4d 5g: For-bag: ventilerede skiver - tromler.
Bremseregulering: Proportionalbegrænser til baghjulene.
Ford Sierra 2.0 GT 4x4 4d 5g: For-bag: ventilerede skiver - tromler.
Bremseregulering: Proportionalbegrænser til baghjulene.
Ford Sierra 2.0 GT 4d 5g: 185/65HR14.
Ford Sierra 2.0 GT 4x4 4d 5g: 195/60HR14.
Ford Sierra 2.0 GT 4d 5g: L/b/h (cm): 443/172/141. Akselafstand (cm): 261.
Min./maks. bagagevol. (l): 385/1200. Egenvægt (kg): 1100. Lasteevne (kg):
575. Påhængskøretøj med/uden bremser (kg): 1100/500. Tankvol. (l): 60.
Ford Sierra 2.0 GT 4x4 4d 5g: L/b/h (cm): 443/172/141. Akselafstand (cm):
261. Min./maks. bagagevol. (l): 385/1200. Egenvægt (kg): 1175. Lasteevne
(kg): 550. Påhængskøretøj med/uden bremser (kg): 1175/500. Tankvol. (l): 60.
Ford Sierra 2.0 GT 4d 5g: ECE-tal (km/l): 10,0. 0-100 km/t (sek): 10,0.
Tophastighed (km/t): 190.
Ford Sierra 2.0 GT 4x4 4d 5g: ECE-tal (km/l): 12,0. 0-100 km/t (sek): 10,7.
Tophastighed (km/t): 186.
| |
Cosworth POWER (20-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Cosworth POWER |
Dato : 20-08-04 22:47 |
|
> Nogen Sierra folks der kan hjælpe ?
Køb en Ford Sierra Cosworth 4x4 mit alles. Den koster et sted mellem
130-150.000 kr. afhængig af stand og så er du sikker på at få det helt
rigtige udstyr samt den helt rigtig motor og 4-hjulstræk. Ikke noget
wannabee her :)
--
Thomas Krath
Ford Sierra Cosworth 4x4 Final Edition
| |
Martin Vollert (21-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Martin Vollert |
Dato : 21-08-04 00:31 |
|
"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message news:cg5rh0$2kns$1@news.cybercity.dk...
>> Nogen Sierra folks der kan hjælpe ?
>
> Køb en Ford Sierra Cosworth 4x4 mit alles. Den koster et sted mellem
> 130-150.000 kr. afhængig af stand og så er du sikker på at få det helt
> rigtige udstyr samt den helt rigtig motor og 4-hjulstræk. Ikke noget
> wannabee her :)
Ooohh ja, det er jo så let nå man selv kan
--
Hilsen Martin.
Ford Mondeo 2,5 V6
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16442
Ford klub Danmark Medl:2113.
| |
|
|