|
| Volvo B18/B20 ? Fra : Mikael Kristiansen |
Dato : 20-08-04 09:27 |
|
Hej....
Når vi nu er i racermodus :
Jeg har "googlet" en del efter forskellen på et 418 413 & et 418 868
topstykke, uden at nå et et resultat....
Er der nogen af jer Volvo specialister, som ved noget (Thomas S., Henrik M.,
Lars Vestmann ?)
Jeg har en forhåbning om, at der er en ventilstørrelse til forskel.....
Mvh. Mikael Kristiansen
| |
Thomas Strandtoft (20-08-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Strandtoft |
Dato : 20-08-04 15:52 |
|
Mikael Kristiansen wrote:
> Jeg har "googlet" en del efter forskellen på et 418 413 & et 418 868
> topstykke, uden at nå et et resultat....
Jeg er blank, mit bedste bud er at spørge Ib fra Viby
Autolakering, han ligger indimellem inde med den særeste viden om
volvoer..
--
Hygge..
Thomas
< http://www.carftp.com> - a library of car videos.
| |
Niels Bengaard (20-08-2004)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 20-08-04 17:07 |
|
> Jeg har "googlet" en del efter forskellen på et 418 413 & et 418 868
> topstykke, uden at nå et et resultat....
Jeg kender ikke de to støbningsnumre du nævner der, men har da generel viden
om topstykkerne, der har siddet på B18-B20.
B18 brugte man ca. 1961-1968 og den havde 40-35 mm ventiler, indsug og
udstødning. Bredden på forbrændingsrummet er ca. 87mm.
B20 1969-1972 har 42-35 mm ventiler og forbrændingsrum på ca. 90 mm.
B20 1973- har 44-35 mm ventiler og forbrændingsrum på 92 mm.
B20 E of F,1970- (indsprøjtning) har 44-35 mm ventiler og forbrændingsrum 92
mm.
B20 på Volvo 240 har 44-35 mm ventiler og forbrændingsrum på 92 mm.
Niels
| |
|
|