|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Ford : Spær & "Close Ratio"-gearkasse Fra : Mikael Kristiansen |
Dato : 20-08-04 06:52 |
|
Hej,
Flere af jer herinde har helt sikkert bedre styr på bilers specifikationer
end jeg.
Jeg har brug for en FWD-gearkasse til et Clubrace projekt, der som
udgangspunkt er monteret med spær, og allerhelst også med tæt udveksling.
Kriteriet er Maks. 5 trin & et tilladt drejningsmoment på 250 Nm.
Jeg har en idé om, at 2,5 eller mindre vil være en
passende udveksling i 1. gear, men istedet for at "søge Google flad" kunne
det være at nogen vidste noget ?
Er der ikke nogle af Honda'erne, som har/kan ovenstående ?
Mvh. Mikael Kristiansen
| |
Per Beer Hansen (20-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 20-08-04 07:30 |
|
Mikael Kristiansen wrote:
> Hej,
>
> Flere af jer herinde har helt sikkert bedre styr på bilers
> specifikationer end jeg.
> Jeg har brug for en FWD-gearkasse til et Clubrace projekt, der som
> udgangspunkt er monteret med spær, og allerhelst også med tæt
> udveksling. Kriteriet er Maks. 5 trin & et tilladt drejningsmoment på
> 250 Nm.
>
> Jeg har en idé om, at 2,5 eller mindre vil være en
> passende udveksling i 1. gear, men istedet for at "søge Google flad"
> kunne det være at nogen vidste noget ?
>
Hvad med en gearkasse fra Escort RS Turbo ?
Den er (svjh) født med spær, men jeg kender ikke gearingerne.
--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport
| |
Mikael Kristiansen (20-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mikael Kristiansen |
Dato : 20-08-04 08:41 |
|
Hej igen,
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message
news:41259a54$1$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Mikael Kristiansen wrote:
> > Hej,
> >
> > Flere af jer herinde har helt sikkert bedre styr på bilers
> > specifikationer end jeg.
> > Jeg har brug for en FWD-gearkasse til et Clubrace projekt, der som
> > udgangspunkt er monteret med spær, og allerhelst også med tæt
> > udveksling. Kriteriet er Maks. 5 trin & et tilladt drejningsmoment på
> > 250 Nm.
> >
> > Jeg har en idé om, at 2,5 eller mindre vil være en
> > passende udveksling i 1. gear, men istedet for at "søge Google flad"
> > kunne det være at nogen vidste noget ?
> >
>
> Hvad med en gearkasse fra Escort RS Turbo ?
> Den er (svjh) født med spær, men jeg kender ikke gearingerne.
>
Den er bare ikke særligt stærk, ligesom udvekslingen heller ikke
tilnærmelsesvist tangerer ønsket........ (3,6 i 1. gear, efter hvad man kan
finde på det altid korrekte & pålidelige internet)
Et langt 1. gear (Forudsat at det opfølges af tætte udvesklinger) er vigtigt
af mange årsager. Mange tænker naturligvist på, at man kan operere på et
smallere bånd af effektkurven, men det er ikke et problem med de motorer vi
bygger. Under en nedbremsning skal man accelerere motoren mindre op, mens
man går fra 4. til 3. til 2., hvilket giver lavere indflydelse på den
summerede bremsekraft (På den trækkende aksel), og derfor gør, at man kan
justere et mere optimalt forhold mellem bremsekraft på for & bagaksel.
Desuden virker et langt 1. gear mere truende på konkurrenterne i en start,
fordi man når længere frem inden effekten bliver 0 heste i
gerskiftperioden........
Mvh. Mikael Kristiansen
| |
![](/images/tree/0.gif) Unlimited (20-08-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Unlimited |
Dato : 20-08-04 16:41 |
|
Jeg har en rst gearkasse du kan få, hvis du selv piller den af :)
Mvh Flemming
"Mikael Kristiansen" <komposit@hotmail.com> wrote in message
news:4125ab19$0$270$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej igen,
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message
> news:41259a54$1$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Mikael Kristiansen wrote:
> > > Hej,
> > >
> > > Flere af jer herinde har helt sikkert bedre styr på bilers
> > > specifikationer end jeg.
> > > Jeg har brug for en FWD-gearkasse til et Clubrace projekt, der som
> > > udgangspunkt er monteret med spær, og allerhelst også med tæt
> > > udveksling. Kriteriet er Maks. 5 trin & et tilladt drejningsmoment på
> > > 250 Nm.
> > >
> > > Jeg har en idé om, at 2,5 eller mindre vil være en
> > > passende udveksling i 1. gear, men istedet for at "søge Google flad"
> > > kunne det være at nogen vidste noget ?
> > >
> >
> > Hvad med en gearkasse fra Escort RS Turbo ?
> > Den er (svjh) født med spær, men jeg kender ikke gearingerne.
> >
>
> Den er bare ikke særligt stærk, ligesom udvekslingen heller ikke
> tilnærmelsesvist tangerer ønsket........ (3,6 i 1. gear, efter hvad man
kan
> finde på det altid korrekte & pålidelige internet)
>
> Et langt 1. gear (Forudsat at det opfølges af tætte udvesklinger) er
vigtigt
> af mange årsager. Mange tænker naturligvist på, at man kan operere på et
> smallere bånd af effektkurven, men det er ikke et problem med de motorer
vi
> bygger. Under en nedbremsning skal man accelerere motoren mindre op, mens
> man går fra 4. til 3. til 2., hvilket giver lavere indflydelse på den
> summerede bremsekraft (På den trækkende aksel), og derfor gør, at man kan
> justere et mere optimalt forhold mellem bremsekraft på for & bagaksel.
> Desuden virker et langt 1. gear mere truende på konkurrenterne i en start,
> fordi man når længere frem inden effekten bliver 0 heste i
> gerskiftperioden........
>
>
> Mvh. Mikael Kristiansen
>
>
| |
|
|