|
| Voks din bil og kør hurtigere! Fra : //zlgge |
Dato : 19-08-04 20:13 |
| | |
Hans Christian (19-08-2004)
| Kommentar Fra : Hans Christian |
Dato : 19-08-04 20:41 |
|
"//zlgge" <ziggeFORMEGET@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4124fabf$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg sad lige og klikkede lidt rundt sådan en kedelig torsdag aften...
>
> http://www.cafefoundation.org/aprs/Wax%20Job%20with%20PICT.pdf
>
Man kan få så meget skrammel til sin bil.
Hvis jeg havde monteret alt det der lover flere Hk og bedre økonomi
ville jeg have en bil der havde fået 200hk og kørte 50km/literen.
Venlig Hilsen
| |
//zigge (19-08-2004)
| Kommentar Fra : //zigge |
Dato : 19-08-04 21:00 |
|
"Hans Christian" <Hans@webspeed.uk> skrev i en meddelelse
news:4125024b$0$184$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Man kan få så meget skrammel til sin bil.
> Hvis jeg havde monteret alt det der lover flere Hk og bedre økonomi
> ville jeg have en bil der havde fået 200hk og kørte 50km/literen.
>
> Venlig Hilsen
Har du læst det der står?
Mvh
//zigge
| |
Olesen (19-08-2004)
| Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 19-08-04 21:01 |
|
"//zigge" <ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:412505ba$0$267$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Hans Christian" <Hans@webspeed.uk> skrev i en meddelelse
> news:4125024b$0$184$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > Man kan få så meget skrammel til sin bil.
> > Hvis jeg havde monteret alt det der lover flere Hk og bedre økonomi
> > ville jeg have en bil der havde fået 200hk og kørte 50km/literen.
> >
> > Venlig Hilsen
>
> Har du læst det der står?
Det har vi nok alle 3, men ku' du
ikke lige ridse dêt op, du ikke fatter ?
| |
//zlgge (19-08-2004)
| Kommentar Fra : //zlgge |
Dato : 19-08-04 21:13 |
|
"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:41250711$0$211$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Har du læst det der står?
>
> Det har vi nok alle 3, men ku' du
> ikke lige ridse dêt op, du ikke fatter ?
>
Min pointe med det originale indlæg var ikke at anbefale nogen at smøre sin
bil ind i noget specielt - enhver med lidt viden om dynamik ved at effekten
er minimal på en bil. Jeg syntes bare at det var et interessant dokument som
man lige så godt kunne læse som alt muligt andet mere eller mindre
underholdende på sådan en torsdag aften.
Alle ved da at det eneste der kan få ens bil til at holde længere og køre
hurtigere er Swedol og KN-filtre
Mvh
//zigge
| |
Brian (19-08-2004)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 19-08-04 21:11 |
|
Hejsa
//zlgge skrev:
> Alle ved da at det eneste der kan få ens bil til at holde længere og
> køre hurtigere er Swedol og KN-filtre
Ikke Swedol.... Tec2000
/Brian
| |
Olesen (19-08-2004)
| Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 19-08-04 21:15 |
|
"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
news:41250963$0$57832$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa
>
> //zlgge skrev:
>
> > Alle ved da at det eneste der kan få ens bil til at holde længere og
> > køre hurtigere er Swedol og KN-filtre
>
> Ikke Swedol.... Tec2000
Skal ikke bruges udvortes.:,o)
| |
JBH (19-08-2004)
| Kommentar Fra : JBH |
Dato : 19-08-04 23:37 |
|
"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
news:41250963$0$57832$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa
>
> //zlgge skrev:
>
> > Alle ved da at det eneste der kan få ens bil til at holde længere og
> > køre hurtigere er Swedol og KN-filtre
>
> Ikke Swedol.... Tec2000
Nej, SUVO..
mvh
JBH
(Fhv. Opel ejer)
| |
Olesen (19-08-2004)
| Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 19-08-04 21:14 |
|
"//zlgge" <ziggeFORMEGET@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:412508c0$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> - enhver med lidt viden om dynamik ved at effekten
> er minimal på en bil.
Går samtidig ud fra, den heller ikke har særlig
stor effekt på et 'husholdningsfly'.
> Jeg syntes bare at det var et interessant dokument som
> man lige så godt kunne læse som alt muligt andet mere eller mindre
> underholdende på sådan en torsdag aften.
OK. Så sir' vi det.
> Alle ved da at det eneste der kan få ens bil til at holde længere og køre
> hurtigere er Swedol og KN-filtre
Jeg tror nu mere på et KN-filter under rette forhold, trods alt,
end en gang polering kan gi' så og så lidt ekstra, uanset om
det er bil eller fly.
| |
//zigge (19-08-2004)
| Kommentar Fra : //zigge |
Dato : 19-08-04 21:23 |
|
"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:41250a17$0$285$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "//zlgge" <ziggeFORMEGET@privat.dk> skrev i en meddelelse
> news:412508c0$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>
> > - enhver med lidt viden om dynamik ved at effekten
> > er minimal på en bil.
>
> Går samtidig ud fra, den heller ikke har særlig
> stor effekt på et 'husholdningsfly'.
Det er faktisk et "husholdningsfly" de tester på.
> > Alle ved da at det eneste der kan få ens bil til at holde længere og
køre
> > hurtigere er Swedol og KN-filtre
>
> Jeg tror nu mere på et KN-filter under rette forhold, trods alt,
> end en gang polering kan gi' så og så lidt ekstra, uanset om
> det er bil eller fly.
Så sir' vi det.......
Mvh
//zigge
| |
Olesen (19-08-2004)
| Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 19-08-04 21:29 |
|
"//zigge" <ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:41250b0c$0$209$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> > Jeg tror nu mere på et KN-filter under rette forhold, trods alt,
> > end en gang polering kan gi' så og så lidt ekstra, uanset om
> > det er bil eller fly.
>
> Så sir' vi det.......
Glæder mig, vi blev enige ret hurtigt.
| |
Leonard (19-08-2004)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 19-08-04 21:47 |
|
"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote:
>> Så sir' vi det.......
>
>Glæder mig, vi blev enige ret hurtigt.
Mon ikke det var en:
Du får ret, jeg får fred ... zigge valgte der?
- det vælger jeg at tro.
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::
| |
Olesen (20-08-2004)
| Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 20-08-04 15:54 |
|
"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:ec4ai0ldsod67itaetvuoi7kucscf3e79o@4ax.com...
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote:
>
> >> Så sir' vi det.......
> >
> >Glæder mig, vi blev enige ret hurtigt.
>
> Mon ikke det var en:
> Du får ret, jeg får fred ... zigge valgte der?
> - det vælger jeg at tro.
Sikkert. Sådan gøres ofte, når
man er mør.
| |
//zigge (20-08-2004)
| Kommentar Fra : //zigge |
Dato : 20-08-04 22:53 |
|
"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:412610ae$0$204$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> news:ec4ai0ldsod67itaetvuoi7kucscf3e79o@4ax.com...
> > "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote:
> >
> > >> Så sir' vi det.......
> > >
> > >Glæder mig, vi blev enige ret hurtigt.
> >
> > Mon ikke det var en:
> > Du får ret, jeg får fred ... zigge valgte der?
> > - det vælger jeg at tro.
>
> Sikkert. Sådan gøres ofte, når
> man er mør.
Jeg vil ikke sige at jeg blev mør. Men jeg gider bare ikke tage en
diskussion om hvilke fordele eller ulemper der kan være ved at udskifte sit
luftfilter til noget ikke originalt - uanset hvilket mærke det er.
Hentydningen til produkter som KN filtre og Swedol var ment som en spøg da
begge er ret omdiskuterede og virkningen er, hvordan skal jeg formulere
det... uafklaret.
Se f.eks. testen af forskellige filtre på www.highspeed.dk , den viser at
originalfiltret yder meget lig div. "sportsfiltre". Omvendt er jeg sikker på
at der nemt kan findes eksempler på det modsatte...
Uanset hvad man gør ved sin bil, så kræver det indsigt at opnå gode
resultater og derfor kan en polering tit give samme resultat som så meget
andet der tankeløst kastes ned i motorrummet.
Mvh
//zigge
| |
Olesen (21-08-2004)
| Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 21-08-04 09:24 |
|
"//zigge" <ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:41267195$0$297$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg vil ikke sige at jeg blev mør.
Okay. Så det som et sikkert tegn på mathed
> Men jeg gider bare ikke tage en
> diskussion om hvilke fordele eller ulemper der kan være ved at udskifte
sit
> luftfilter til noget ikke originalt - uanset hvilket mærke det er.
OK, så er det jo fint, du startede med værdien af polering af et mindre fly.
> Hentydningen til produkter som KN filtre og Swedol var ment som en spøg da
> begge er ret omdiskuterede og virkningen er, hvordan skal jeg formulere
> det... uafklaret.
KN har en stor effekt. Lyden.
Og lyden er noget rigtig mange går efter.
> Se f.eks. testen af forskellige filtre på www.highspeed.dk , den viser at
> originalfiltret yder meget lig div. "sportsfiltre".
Nej jeg er godt klar over, ydelsen i de fleste tilfælde
er begrænset, men lyden ofte kan få et lille løft.
Men der er sikkert en anden gevist, hvorfor
mange rallyeteams benytter dem.
> Omvendt er jeg sikker på
> at der nemt kan findes eksempler på det modsatte...
Nemt og nemt...
> Uanset hvad man gør ved sin bil, så kræver det indsigt at opnå gode
> resultater og derfor kan en polering tit give samme resultat som så meget
> andet der tankeløst kastes ned i motorrummet.
Ja, den blir' pænere og holder sig ung længere.
| |
Leonard (19-08-2004)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 19-08-04 21:46 |
|
"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote:
>Går samtidig ud fra, den heller ikke har særlig
>stor effekt på et 'husholdningsfly'.
Nu flyver et husholdningsfly noget hurtigere end en husholdningsbil
....
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::
| |
Christabel & Anders (20-08-2004)
| Kommentar Fra : Christabel & Anders |
Dato : 20-08-04 13:21 |
|
Nu er det heller ikke ret mange biler der kan flyve.....
Undskyld kunne ikke lade være
Anders
"Leonard" <nospam@invalid.invalid> wrote in message
news:sa4ai019u14k3jpd0gfp7p0ibjgvg93hbi@4ax.com...
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote:
>
> >Går samtidig ud fra, den heller ikke har særlig
> >stor effekt på et 'husholdningsfly'.
>
> Nu flyver et husholdningsfly noget hurtigere end en husholdningsbil
> ...
> --
> Leonard
> ::: Never drive faster than Your Angles can fly :::
| |
Olesen (20-08-2004)
| Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 20-08-04 15:53 |
|
"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:sa4ai019u14k3jpd0gfp7p0ibjgvg93hbi@4ax.com...
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote:
>
> >Går samtidig ud fra, den heller ikke har særlig
> >stor effekt på et 'husholdningsfly'.
>
> Nu flyver et husholdningsfly noget hurtigere end en husholdningsbil
Alligevel er disciplinen bageren-tur-retur hurtigere overstået i
husholdningsbilen.
| |
//zigge (20-08-2004)
| Kommentar Fra : //zigge |
Dato : 20-08-04 22:54 |
|
"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:4126106b$0$280$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> news:sa4ai019u14k3jpd0gfp7p0ibjgvg93hbi@4ax.com...
> > "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote:
> >
> > >Går samtidig ud fra, den heller ikke har særlig
> > >stor effekt på et 'husholdningsfly'.
> >
> > Nu flyver et husholdningsfly noget hurtigere end en husholdningsbil
>
> Alligevel er disciplinen bageren-tur-retur hurtigere overstået i
> husholdningsbilen.
Specielt hvis man køber smurte rundstykker
//zigge
| |
Olesen (21-08-2004)
| Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 21-08-04 09:25 |
|
"//zigge" <ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:412671c8$0$272$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> > Alligevel er disciplinen bageren-tur-retur hurtigere overstået i
> > husholdningsbilen.
>
>
> Specielt hvis man køber smurte rundstykker
Nej, for det tar' tid og danner en unødvendig lang kø.
| |
Brian S Jensen (19-08-2004)
| Kommentar Fra : Brian S Jensen |
Dato : 19-08-04 20:41 |
|
"//zlgge" <ziggeFORMEGET@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4124fabf$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg sad lige og klikkede lidt rundt sådan en kedelig torsdag aften...
>
> http://www.cafefoundation.org/aprs/Wax%20Job%20with%20PICT.pdf
>
> Mvh
> //zigge
>
>
Hej
Det kan jeg kun bekræfte - min far har sammen med 2 andre et fly
(nogenlunde samme størrelse som på billedet) - ihvertfald et
1-motors, 5 personers.
Når de én gang om året har "vaske og pudse-dag", så er de altid
helt enige om at det flyver bedre og "lettere" bagefter.
Jeg har dog aldrig kunne mærke effekten på bilen men i teroien
burde det jo give samme effekt her, da gnidningsmidstanden vil
blive reduceret efter en gang polering
Mvh.
Brian S Jensen
| |
Olesen (19-08-2004)
| Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 19-08-04 20:47 |
|
"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41250252$0$273$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Når de én gang om året har "vaske og pudse-dag", så er de altid
> helt enige om at det flyver bedre og "lettere" bagefter.
Det er ikke effekten, men dên fornemmelse af veludført
arbejde, man belønner sig selv med at det gir' et stort plus..
Hvis det ku' måles, så er det ufattelig begrænset,
og kan man ligefrem mærke det, så er der noget galt.,o)
Jeg vil mene, uden at blive for ingeniør-agtig,,
at bilen skubber en luftpude foran sig,
så 'luft-rammer-mod-luft' istedet for den glatte lak
som rammer luften.. ?!
| |
//zigge (19-08-2004)
| Kommentar Fra : //zigge |
Dato : 19-08-04 21:00 |
|
"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:412503b1$0$214$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:41250252$0$273$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > Når de én gang om året har "vaske og pudse-dag", så er de altid
> > helt enige om at det flyver bedre og "lettere" bagefter.
>
> Det er ikke effekten, men dên fornemmelse af veludført
> arbejde, man belønner sig selv med at det gir' et stort plus..
> Hvis det ku' måles, så er det ufattelig begrænset,
Læs lige hvad der står på siden....
| |
//zigge (19-08-2004)
| Kommentar Fra : //zigge |
Dato : 19-08-04 21:06 |
|
"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41250252$0$273$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg har dog aldrig kunne mærke effekten på bilen men i teroien
> burde det jo give samme effekt her, da gnidningsmidstanden vil
> blive reduceret efter en gang polering
På flyet med 200Hk svare det til en effekt forøgelse på 4%. Desværre giver
det meget mindre ved den hasighed en bil normalt køre med - men det er da
tankevækkende aligevel. I hvert fald betyder det noget for f.eks. formel 1
biler da de jo ligger og krydser rundt ved de hastigheder og så kan små ti
heste godt være afgørende.
Mvh
//zigge
| |
Olesen (19-08-2004)
| Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 19-08-04 21:07 |
|
"//zigge" <ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:41250726$0$219$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> biler da de jo ligger og krydser rundt ved de hastigheder og så kan små ti
> heste godt være afgørende.
Vil du mene, en gang polering, *knips*, henter 10 HK.
Mon ikke det materiale bilerne er lavet af,
er så glat i forvejen, vægten af voksen trækkr
10 HK fra igen ?
Det ville være fint med lidt links, hvis
vi skal tro på dên historie, i dêt omfang
du beskriver den i.
| |
//zlgge (19-08-2004)
| Kommentar Fra : //zlgge |
Dato : 19-08-04 21:17 |
|
"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:41250873$0$222$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "//zigge" <ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk> skrev i en meddelelse
> news:41250726$0$219$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
> > biler da de jo ligger og krydser rundt ved de hastigheder og så kan små
ti
> > heste godt være afgørende.
>
> Vil du mene, en gang polering, *knips*, henter 10 HK.
> Mon ikke det materiale bilerne er lavet af,
> er så glat i forvejen, vægten af voksen trækkr
> 10 HK fra igen ?
>
> Det ville være fint med lidt links, hvis
> vi skal tro på dên historie, i dêt omfang
> du beskriver den i.
Linket er i mit første indlæg. De hiver 8.3Hk mere ud af en 200Hk fly motor
omregnet i forhold til den fart man opnår med en ubehandlet slidt men ren
lak i forhold til en lak der er poleret med Turtle Wax.
Mvh
//zigge
| |
Psycho Cowboy (19-08-2004)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 19-08-04 21:33 |
|
"Olesen" wrote:
> Vil du mene, en gang polering, *knips*, henter 10 HK.
> Mon ikke det materiale bilerne er lavet af,
> er så glat i forvejen, vægten af voksen trækkr
> 10 HK fra igen ?
>
> Det ville være fint med lidt links, hvis
> vi skal tro på dên historie, i dêt omfang
> du beskriver den i.
___________________________________________________
Du er seriøst for sjov Olesen! LOL
Danm, en kriger magen til dig skal man lede længe efter... Jeg tror vist
"troll" er en passende betegnelse i nyhedsgruppe-sammenhæng.
Har fulgt lidt med i dine indlæg, og du er da lige lovlig spydig, hva'? he
he
Så vidt jeg kan læse mig frem til, vil den kære "//zigge" blot indskyde en
sjov sammenhæng, som for begavede mennesker kan være interessant at tænke
på, for *selvfølgelig* giver det en teoretisk mindskning i modstand ved alle
hastigheder på alle køretøjer - det er logisk for selv en børnehave-knægt.
Hvis vi skal gruble lidt videre over mulige forbedringer i denne sammenhæng,
havde jeg et projekt under mit HTX-forløb engang, hvor man fandt frem til,
at haj-hud (dvs. langsgående riller med strømmen) bl.a. havde en relativ
stor virkning på fly og andre hurtigtgående maskiner. Kort sagt noget med,
at luften bliver ledt bedre af vejen, hvis den bliver "ført" af nogle
kanaler. Fly sparer ret meget brændstof på dette, og der er flere forsøg
igang med projektet hos bl.a. franske Airbus.
Men sådan kan vi jo blive ved... Sjov artikel "//zigge"!
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD
VW Transporter 2.5 benz
| |
.°o.O Thomas O.o°. (20-08-2004)
| Kommentar Fra : .°o.O Thomas O.o°. |
Dato : 20-08-04 08:56 |
|
"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41250e85$0$26368$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hvis vi skal gruble lidt videre over mulige forbedringer i denne
sammenhæng,
> havde jeg et projekt under mit HTX-forløb engang, hvor man fandt frem til,
> at haj-hud (dvs. langsgående riller med strømmen) bl.a. havde en relativ
> stor virkning på fly og andre hurtigtgående maskiner. Kort sagt noget med,
> at luften bliver ledt bedre af vejen, hvis den bliver "ført" af nogle
> kanaler. Fly sparer ret meget brændstof på dette, og der er flere forsøg
> igang med projektet hos bl.a. franske Airbus.
Har også læst noget lign. med puklerne på en pukkelhval - de er med til at
mindske vandmodstanden.
--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam
| |
PSG (20-08-2004)
| Kommentar Fra : PSG |
Dato : 20-08-04 14:03 |
|
"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41250e85$0$26368$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> Hvis vi skal gruble lidt videre over mulige forbedringer i denne
sammenhæng,
> havde jeg et projekt under mit HTX-forløb engang, hvor man fandt frem til,
> at haj-hud (dvs. langsgående riller med strømmen) bl.a. havde en relativ
> stor virkning på fly og andre hurtigtgående maskiner. Kort sagt noget med,
> at luften bliver ledt bedre af vejen, hvis den bliver "ført" af nogle
> kanaler.
Det er vist også sådan nogle dragter de svømmer rundt i nede i Athen i disse
dage. Mener faktisk også at de kaldes shark-suits eller sådan nogle lignende
og i øvrigt koster spidsen af en jetjager (og på den måde kom vi tilbage til
det med flyet)
--
Patrick
| |
Olesen (20-08-2004)
| Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 20-08-04 15:25 |
|
"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41250e85$0$26368$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Du er seriøst for sjov Olesen! LOL
> Danm, en kriger magen til dig skal man lede længe efter... Jeg tror vist
> "troll" er en passende betegnelse i nyhedsgruppe-sammenhæng.
> Har fulgt lidt med i dine indlæg, og du er da lige lovlig spydig, hva'? he
> he
Som alle andre, så er det for nemt at sige slige.
Du bør fremlægge et par eksempler, så vi kan
få evt. misforståelse ryddet af vejen *S*.
> Så vidt jeg kan læse mig frem til, vil den kære "//zigge" blot indskyde en
> sjov sammenhæng, som for begavede mennesker kan være interessant at tænke
> på, for *selvfølgelig* giver det en teoretisk mindskning i modstand ved
alle
> hastigheder på alle køretøjer - det er logisk for selv en børnehave-knægt.
Præcis. I teroeien.
Men folk hæfter sig alligevel alt for ofte
efter de lette løsninger, som regel ingen værdi har.
> Hvis vi skal gruble lidt videre over mulige forbedringer i denne
sammenhæng,
> havde jeg et projekt under mit HTX-forløb engang, hvor man fandt frem til,
> at haj-hud (dvs. langsgående riller med strømmen) bl.a. havde en relativ
> stor virkning på fly og andre hurtigtgående maskiner. Kort sagt noget med,
> at luften bliver ledt bedre af vejen, hvis den bliver "ført" af nogle
> kanaler. Fly sparer ret meget brændstof på dette, og der er flere forsøg
> igang med projektet hos bl.a. franske Airbus.
> Men sådan kan vi jo blive ved... Sjov artikel "//zigge"!
Mon hans bekendte, var det hans far, som kunne mærke,
den lå bedre i luften efter puss'ning ?
Det var sikker derfor, jeg tog mig til hovedet for denne naivitet *S*.
| |
Thomas H. (19-08-2004)
| Kommentar Fra : Thomas H. |
Dato : 19-08-04 21:06 |
|
"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41250252$0$273$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg har dog aldrig kunne mærke effekten på bilen men i teroien
> burde det jo give samme effekt her, da gnidningsmidstanden vil
> blive reduceret efter en gang polering
Da de satte rekord med McLaren F1 på 391 km/t (stadig ikke slået) blev den
poleret, også de steder i bunden det var muligt, ved de hastigheder er jeg
ikke i tvivl om, at man kan fange en ekstra km/t eller to
De havde regnet ud at det krævede 200 hk ekstra at nå de sidste 9 km/t op
til 400, så det er vist mere luftmodstand end hk der er vigtigt ved de
hastigheder. ...helst begge dele selvfølgelig, men det er nok lidt lettere
at lave et sidespejl spidst, end at hive 927 hk ud af en 6,1 liters V12'er
--
mvh.
Thomas H. - www.thhe.dk/Ford_Escort_day.htm#new (nye billeder)
| |
Brian S Jensen (20-08-2004)
| Kommentar Fra : Brian S Jensen |
Dato : 20-08-04 05:47 |
|
"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:bL7Vc.517$tG6.219@news.get2net.dk...
>
> "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:41250252$0$273$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > Jeg har dog aldrig kunne mærke effekten på bilen men i teroien
> > burde det jo give samme effekt her, da gnidningsmidstanden vil
> > blive reduceret efter en gang polering
>
> Da de satte rekord med McLaren F1 på 391 km/t (stadig ikke slået) blev den
> poleret, også de steder i bunden det var muligt, ved de hastigheder er jeg
> ikke i tvivl om, at man kan fange en ekstra km/t eller to
> De havde regnet ud at det krævede 200 hk ekstra at nå de sidste 9 km/t op
> til 400, så det er vist mere luftmodstand end hk der er vigtigt ved de
> hastigheder. ...helst begge dele selvfølgelig, men det er nok lidt lettere
> at lave et sidespejl spidst, end at hive 927 hk ud af en 6,1 liters V12'er
>
> mvh.
> Thomas H. - www.thhe.dk/Ford_Escort_day.htm#new (nye billeder)
>
>
Kom lige til at tænke på noget - man skal nok ikke lade sin
Formel 1 vogn få en undervognsbehandling
Det skulle ikke undre mig om dét kunne mærkes
Mvh.
Brian S Jensen
| |
Per O. (19-08-2004)
| Kommentar Fra : Per O. |
Dato : 19-08-04 21:25 |
|
//zlgge wrote:
> Hej
>
> Jeg sad lige og klikkede lidt rundt sådan en kedelig torsdag aften...
>
> http://www.cafefoundation.org/aprs/Wax%20Job%20with%20PICT.pdf
>
> Mvh
> //zigge
Hvis du tror det vil have målbar effekt på din bil, så har jeg da også et
Eiffel Tårn til salg til billige penge
Medmindre naturligvis at du har en MacLaren F1, som vel er den eneste bil
som kommer op i nærheden af de hastigheder som flyene går med
Per O.
| |
JBH (19-08-2004)
| Kommentar Fra : JBH |
Dato : 19-08-04 23:47 |
|
"//zlgge" <ziggeFORMEGET@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4124fabf$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg sad lige og klikkede lidt rundt sådan en kedelig torsdag aften...
>
> http://www.cafefoundation.org/aprs/Wax%20Job%20with%20PICT.pdf
>
På både gør man ofte meget ud af at bunden er glat, da en algebegroet bund
koster mange penge i brændstof. Vand er godt nok tykkere end luft, omvendt
opererer man ikke med hastigheder på 100kmt. eller mere
mvh
JBH
| |
bilr (20-08-2004)
| Kommentar Fra : bilr |
Dato : 20-08-04 08:54 |
|
"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in message news:<412530b0$0$160$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> "//zlgge" <ziggeFORMEGET@privat.dk> skrev i en meddelelse
> news:4124fabf$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Hej
> >
> > Jeg sad lige og klikkede lidt rundt sådan en kedelig torsdag aften...
> >
> > http://www.cafefoundation.org/aprs/Wax%20Job%20with%20PICT.pdf
> >
>
> På både gør man ofte meget ud af at bunden er glat, da en algebegroet bund
> koster mange penge i brændstof. Vand er godt nok tykkere end luft, omvendt
> opererer man ikke med hastigheder på 100kmt. eller mere
>
>
> mvh
> JBH
Det er gammelt nyt for svæveflyvere.
Her har det været almindelig praksis i mange år at rense og polere
flyet, for at opnå længere flyvetid.
bilr
| |
|
|