"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:4123396b$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg har haft min siden januar 2003 og er særdeles godt tilfreds. Bilen har
> nu kørt 89.000km og kører bedre end nogensinde.
>
> Fordele:
> - En motor med et meget godt træk og med en god økonomi. Motoren trækker
> helt fra bunden og ikke som mange commonrailer fra 2.000omdr/min. Mit
> snitforbrug ligger mellem 18-19km/l.
> - Lækkert kvalitetsindtryk. Min bil virker ikke det mindste træt efter det
> den har kørt. Lakken er også meget pæn selvom den er sort.
> - Kæmpe bagagerum. Man får plads som i en stationcar - uden at det er en
> stationcar (som min kone ikke vil have...)
Med en nyfødt og en 3-årig valgte vi stationcaren. Ikke at der er voldsomt
meget mere plads end i hatchbacken, men det er lidt nemmere tilgængeligt og
kanten er ikke så høj, når man skal bakse med en barnevogn.
> - Fartpilot, kørecomputer og aircon er standard. Jeg har dog opgraderet
min
> med Climatronic som er en daglig fornøjelse.
Ja, det kan anbefales at give lidt ekstra for Climatronic'en. Fartpiloten
vil jeg heller ikke af med, når både forældre og svigerforældre bor min. 40
km motorvej væk.
> - Meget lavt værditab.
>
Ja, det er jo ikke så ring' endda!
> Ulemper:
> - Motoren lyder mere rå end en commonrailer. Nærmest traktoragtig ved
> langsom kørsel.
> - Lille bagsæde. Det går fint for os, men den er næppe velegnet med
> teenagebørn på bagsædet.
> - Design (smagsag), men IMO er det ikke verdens flotteste bil og næppe
> heller nummer to... Omvendt er den heller ikke verdens grimmeste.
>
> Alt i alt er jeg altså særdeles godt tilfreds med bilen og jeg nyder hver
> tur i den. Det er en bil som man næppe bliver forelsket i ved den første
> prøvetur, men den vinder ved nærmere bekendtskab.
>
> Den fås med 90hk, 110hk og 130hk TDi. De to førstenævnte er "gamle" TDi'er
> mens den sidstnævnte er en moderne pumpedüse. Den er dog meget sjælden i
> Octavia hvor vel ca. 90 % er 90hk, 8 % er 110hk og 2 % er 130hk. Alle tre
er
> med intercooler og alle tre er særdeles velegnede til at blive tunet.
>
Vi købte 90 hk'eren, som trækker fint til vores brug. Den render ikke
voldsomt stærkt på toppen, men om min bil kan køre 180 eller 200 km/t er for
mig bedøvende ligegyldigt.
Og hvis jeg på et tidspunkt vil have lidt mere gang i den, findes der jo
folk, der har en løsning på det
Vi er også utroligt glade for vores, som dog kun har gået knap km. 5000 over
et par måneder, så vi har nok ikke mærket dens fulde potentiale endnu.
Det er ikke noget problem at få den op på 23-25 km/l ved jævn
landevejskørsel. Vores går dog lige knap 18 km/l, men jeg har også en del
motorvejskørsel ved med 130 km/t til/fra arbejde, så taget i betragtning, at
motoren er forholdsvis ny og at den kører ca. 50% på motorvej, er jeg godt
tilfreds.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming
http://home25.inet.tele.dk/lars/