|
| Boblende/skvulpende lyde fra Sierra. Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 14-08-04 22:43 |
|
Hej rødder + andre
Så kom turen til mig.
Hjælp, hvad er der galt med min kære dyt?
Der kommer lyde når jeg kører i den, lydene er dem som er nævnt i subject.
Det lyder som om lydene kommer fra 'et sted under instrumentbordet'.
Nu tænker flere sikkert at det er varmelegemet.
Det gjorde jeg også selv.
Men:
1) Det synker ikke i ekspansions-beholderen.
2) Det lugter ikke af kølervæske inde i bilen.
Hvad kan det skyldes?
Hvordan kommer jeg af med lydene?
--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC
| |
Jørgen M. Rasmussen (14-08-2004)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 14-08-04 23:00 |
|
"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad kan det skyldes?
Et useriøst svar::
Vand i panelerne. Har du overvejet en ålefarm, der er penge i skidtet ;)
> Hvordan kommer jeg af med lydene?
>
Seriøst:
Prøv at "lufte ud": med varm motor, klemme på div. slanger, husk at fylde
efter hvis det synker i beholderen.
>
> --
> mvh Uffe
> Sierra 2,0i DOHC
>
>
| |
Ukendt (14-08-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-08-04 23:02 |
|
"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:411e88c3$0$236$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej rødder + andre
>
> Så kom turen til mig.
> Hjælp, hvad er der galt med min kære dyt?
> Der kommer lyde når jeg kører i den, lydene er dem som er nævnt i subject.
> Det lyder som om lydene kommer fra 'et sted under instrumentbordet'.
> Nu tænker flere sikkert at det er varmelegemet.
> Det gjorde jeg også selv.
> Men:
> 1) Det synker ikke i ekspansions-beholderen.
> 2) Det lugter ikke af kølervæske inde i bilen.
>
> Hvad kan det skyldes?
> Hvordan kommer jeg af med lydene?
Revnet topstykke eller defekt toppakning. Trykket fra cylinderen kommer ind
i varmeapparatet og kan undvige via "ventilen" i expansionstanken.
--
Tom
| |
Uffe Bærentsen (14-08-2004)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 14-08-04 23:15 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:411e8bca$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Revnet topstykke eller defekt toppakning. Trykket fra cylinderen kommer
ind
> i varmeapparatet og kan undvige via "ventilen" i expansionstanken.
Øv!
Det lyder som om jeg kommer til at lave noget.
--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC
| |
Henrik Pedersen (14-08-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Pedersen |
Dato : 14-08-04 23:28 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:411e8bca$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:411e88c3$0$236$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Hej rødder + andre
> >
> > Så kom turen til mig.
> > Hjælp, hvad er der galt med min kære dyt?
> > Der kommer lyde når jeg kører i den, lydene er dem som er nævnt i
subject.
> > Det lyder som om lydene kommer fra 'et sted under instrumentbordet'.
> > Nu tænker flere sikkert at det er varmelegemet.
> > Det gjorde jeg også selv.
> > Men:
> > 1) Det synker ikke i ekspansions-beholderen.
> > 2) Det lugter ikke af kølervæske inde i bilen.
> >
> > Hvad kan det skyldes?
> > Hvordan kommer jeg af med lydene?
>
> Revnet topstykke eller defekt toppakning. Trykket fra cylinderen kommer
ind
> i varmeapparatet og kan undvige via "ventilen" i expansionstanken.
Det lyder som de samme symptomer jeg havde på min 2,0 dohc, det viste sig at
være en defekt toppakning, den drak også af kølevandet på cylinder 3 & 4,
det var efter en ford mekker et "kendt problem". Prøv at lufte ud så godt du
kan, ellers hold godt øje med kølervæske standen, hvis den begynder at
drikke, er det med originale stumper og planing af topstykke en reparation
til ca 2000-2500 (forudsat at du selv skifter den self.)
| |
Ukendt (14-08-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-08-04 23:46 |
|
> Det lyder som de samme symptomer jeg havde på min 2,0 dohc, det viste sig
at
> være en defekt toppakning, den drak også af kølevandet på cylinder 3 & 4,
> det var efter en ford mekker et "kendt problem". Prøv at lufte ud så godt
du
> kan, ellers hold godt øje med kølervæske standen, hvis den begynder at
> drikke, er det med originale stumper og planing af topstykke en reparation
> til ca 2000-2500 (forudsat at du selv skifter den self.)
På en DOHC er eneste udluftning at man skruer op for varmeapparatet og lader
den cirkulere et stykke tid (i flg. Haynes). Der er ingen udluftningsskruer
--
Tom
| |
Brian Fogh (15-08-2004)
| Kommentar Fra : Brian Fogh |
Dato : 15-08-04 05:42 |
|
Hejsa
Nemlig rigtigt. Det eneste man kan gøre for at hjælpe er at løfte bilen i
forenden men den kører. Det lyder nu mest som et revnet topstykke for mig
også. Prøvede det selv for et år siden men det kostede mig altså 11000 bobs
pga der ikke var nogle brugte topstykker. måtte købe et nyt til knap 7000
kr.
Hilsen
Brian
2.0i CLX ´93
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:411e960d$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > Det lyder som de samme symptomer jeg havde på min 2,0 dohc, det viste
sig
> at
> > være en defekt toppakning, den drak også af kølevandet på cylinder 3 &
4,
> > det var efter en ford mekker et "kendt problem". Prøv at lufte ud så
godt
> du
> > kan, ellers hold godt øje med kølervæske standen, hvis den begynder at
> > drikke, er det med originale stumper og planing af topstykke en
reparation
> > til ca 2000-2500 (forudsat at du selv skifter den self.)
>
> På en DOHC er eneste udluftning at man skruer op for varmeapparatet og
lader
> den cirkulere et stykke tid (i flg. Haynes). Der er ingen
udluftningsskruer
>
> --
> Tom
>
>
| |
Olesen (15-08-2004)
| Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 15-08-04 08:55 |
|
"Brian Fogh" <brian@sprit.dk> skrev i en meddelelse
news:cfmpi9$2pr3$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa
>
> Nemlig rigtigt. Det eneste man kan gøre for at hjælpe er at løfte bilen i
> forenden men den kører. Det lyder nu mest som et revnet topstykke for mig
> også. Prøvede det selv for et år siden men det kostede mig altså 11000
bobs
> pga der ikke var nogle brugte topstykker. måtte købe et nyt til knap 7000
> kr.
Et slagpå tasken:
Hvad koster en helt ny 2.0 DOHC motor eks. ?
Hvis den ku' købes idag.
| |
Ukendt (15-08-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-08-04 09:02 |
|
> Et slagpå tasken:
> Hvad koster en helt ny 2.0 DOHC motor eks. ?
> Hvis den ku' købes idag.
Hvis du køber den sammen med bilen så har de dem i tyskland helt ned til 500
Euro
--
Tom
| |
Per Beer Hansen (15-08-2004)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 15-08-04 16:13 |
|
Tom wrote:
>> Et slagpå tasken:
>> Hvad koster en helt ny 2.0 DOHC motor eks. ?
>> Hvis den ku' købes idag.
>
> Hvis du køber den sammen med bilen så har de dem i tyskland helt ned
> til 500 Euro
500 ?
Den sidste DOHC'er jeg var med nede og hente, den gav vi 99 euro for, og den
kørte perfekt hele vejen hjem til slagteriet
Endvidere var den med ABS, servo, soltag, tonede elruder m.m. og det var en
91'er.
--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport
| |
Uffe Bærentsen (15-08-2004)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 15-08-04 09:09 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:411f188c$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hvis du køber den sammen med bilen så har de dem i tyskland helt ned til
500
> Euro
Det er kraftigt med i mine overvejelser
--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC
| |
Allan Olsen (26-09-2004)
| Kommentar Fra : Allan Olsen |
Dato : 26-09-04 00:28 |
|
Det kan være vand i bunden af dine døre, jeg havde det problem med min
sierra, jeg borede et 6 mm hul i bunden af døren, og der løb vand ud af
døren i 10 minutter. Ford limede bunden på deres døre, så hvis du ikke har
en tæt vindus liste, så kan vand være dit problem.
"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:411e88c3$0$236$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej rødder + andre
>
> Så kom turen til mig.
> Hjælp, hvad er der galt med min kære dyt?
> Der kommer lyde når jeg kører i den, lydene er dem som er nævnt i subject.
> Det lyder som om lydene kommer fra 'et sted under instrumentbordet'.
> Nu tænker flere sikkert at det er varmelegemet.
> Det gjorde jeg også selv.
> Men:
> 1) Det synker ikke i ekspansions-beholderen.
> 2) Det lugter ikke af kølervæske inde i bilen.
>
> Hvad kan det skyldes?
> Hvordan kommer jeg af med lydene?
>
>
>
> --
> mvh Uffe
> Sierra 2,0i DOHC
>
>
| |
|
|