Hej Uffe...
Sådan rimelig god
Det jeg bare har læst mig frem til at at et multimeter kan skade sonden !!
Jeg har læst mig frem til at man skal bruge et Scop istedet. Jeg har et
Scop. Men ingen inverter. Og for at være helt ærlig slæbe mit scop med ned i
bilen få det koblet på for at se om sonden ligger mellem 0.28 - 0.9 volt er
en en stor affære + køb af en 220 Volts inverter.
jeg stillede samme spørgsmål i gruppen dk.teknik.bil da denne gruppe måske
er lidt OT.
Og har fået samme svar, det lyder som Lambda sonden. Derfor har jeg taget
den beslutning at jeg arbejder hjemme imorgen og finder et værksted der kan
klare det for mig allerede imorgen mandag og får den skiftet.
Jeg ved godt man kan skifte den selv. Og det er en relativ enkalt operation,
men jeg har ikke overskud lige pt.
Tak for svaret.
Niels
"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse
news:411f258a$0$176$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Niels C. Grønlund" <ikke.eksisterende@annonym.dk> skrev
>
> > Nå men nu er der en lampe "Check engine" i instrumentbrædtet der er
> begyndt
> > at lyse. Når man så tager instruktionsbogen står der at det er en fejl i
> > udstydningssystemet.
> >
> > Lampen begynder først at lyse efter en 10-20 minutter. Stopper man så
> > motoren starter igen går der 10 - 20 minutter igen før den lyser.
> >
> > Er det Lambda sonden der er synderen eller noget helt andet. Forslag
> > modtages med kys hånd.
>
> Det lyder sandsynligt, motorstyringen regner nemlig ikke med at
lambdasonden
> giver et brugbart resultat, før denne er varm.
>
> > Har jeg nogen mulighed for at teste sonden ??
>
> Hvor god er du med et multimeter?
>
> Mvh.
>
>