|
| En kort påstand: Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 10-08-04 17:44 |
|
Folk, kan på motorvejene simpelthen ikke finde ud af en sammenfletning
(udover dem ved tilkørslerne).
Begrundelse: Der er om morgenen MEGET ofte kø, lige hen til
sammenfletningen, hvor trafikken så glider igen.
Modsiger I mig, eller giver I mig ret?
lige et kort debatemne.
// Troels
| |
Ukendt (10-08-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-08-04 17:54 |
|
> Folk, kan på motorvejene simpelthen ikke finde ud af en sammenfletning
> (udover dem ved tilkørslerne).
Selvfølgelig skal det gå galt netop i danmark.
Her i danmark vil man jo ikke give bilen ved siden af plads. Man vælger
derimod at køre så tæt op mod den forankørende at det er umuligt at nogen
kan flette ind foran. Når alle så kører på den måde så SKAL det give lange
køer ))
I tyskland hvor man HAR fattet det, da giver de fleste plads da man ved at
ellers skaber det (ekstra) lange bilkøer.
--
Tom
| |
Thunderbird [7100] (10-08-2004)
| Kommentar Fra : Thunderbird [7100] |
Dato : 10-08-04 18:40 |
|
On Tue, 10 Aug 2004 18:54:18 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
>
>
>> Folk, kan på motorvejene simpelthen ikke finde ud af en sammenfletning
>> (udover dem ved tilkørslerne).
>
>Selvfølgelig skal det gå galt netop i danmark.
>Her i danmark vil man jo ikke give bilen ved siden af plads. Man vælger
>derimod at køre så tæt op mod den forankørende at det er umuligt at nogen
>kan flette ind foran. Når alle så kører på den måde så SKAL det give lange
>køer ))
>I tyskland hvor man HAR fattet det, da giver de fleste plads da man ved at
>ellers skaber det (ekstra) lange bilkøer.
Ligger min "sidemand" med snuden længere fremme end mig plejer jeg at
give plads ved sammenfletning
--
Mvh
Flemming Jacobsen
| |
Ukendt (10-08-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-08-04 19:07 |
|
> Ligger min "sidemand" med snuden længere fremme end mig plejer jeg at
> give plads ved sammenfletning
Så er du en af de FÅ.
Har mange gange oplevet at man nærmest skal presse sig så meget ind, at de
vil køre ind i siden på en hvis ikke de "giver efter" (
--
Tom
| |
Hans L. Jørgensen (10-08-2004)
| Kommentar Fra : Hans L. Jørgensen |
Dato : 10-08-04 19:18 |
|
Thunderbird [7100] wrote:
> Ligger min "sidemand" med snuden længere fremme end mig plejer jeg at
> give plads ved sammenfletning
Fint nok så gør du som loven foreskriver, bare alle ville efterleve dette, -
SUK.
I Tyskland har man ikke denne fletteregel hvor to motorveje mødes, derimod
vognbaneskift.
--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg'
| |
Peter Weis (10-08-2004)
| Kommentar Fra : Peter Weis |
Dato : 10-08-04 21:23 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
> Her i danmark vil man jo ikke give bilen ved siden af plads. Man
> vælger derimod at køre så tæt op mod den forankørende at det er
> umuligt at nogen kan flette ind foran. Når alle så kører på den
> måde så SKAL det give lange køer ))
Jeg synes nu ikke at din diagnose er rigtig.
Efter min mening skyldes køerne ved sammenfletningerne at der køres med
for lille afstand. Der er således ikke plads til bilerne fra venstre
bane i mellemrummene mellem bilerne i højre bane. Derfor bremses der op
og så opstår køerne.
mvh
Peter
| |
Leonard (10-08-2004)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 10-08-04 22:02 |
|
Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> wrote:
>> Her i danmark vil man jo ikke give bilen ved siden af plads. Man
>> vælger derimod at køre så tæt op mod den forankørende at det er
>> umuligt at nogen kan flette ind foran. Når alle så kører på den
>> måde så SKAL det give lange køer ))
>
>Jeg synes nu ikke at din diagnose er rigtig.
>Efter min mening skyldes køerne ved sammenfletningerne at der køres med
>for lille afstand. Der er således ikke plads til bilerne fra venstre
>bane i mellemrummene mellem bilerne i højre bane. Derfor bremses der op
>og så opstår køerne.
Er det ikke også netop det Tom skriver, bare med lidt andre ord?
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::
| |
Peter Weis (11-08-2004)
| Kommentar Fra : Peter Weis |
Dato : 11-08-04 17:13 |
|
Leonard <nospam@invalid.invalid> wrote:
> Er det ikke også netop det Tom skriver, bare med lidt andre ord?
Jeg læser Toms bemærkning som om han mener man prøver at presse sig
foran hinanden - om man ikke vil eller ikke kan give plads.
mvh
Peter
| |
Jesper Juul-Mortense~ (10-08-2004)
| Kommentar Fra : Jesper Juul-Mortense~ |
Dato : 10-08-04 21:28 |
|
On Tue, 10 Aug 2004 18:54:18 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
>Her i danmark vil man jo ikke give bilen ved siden af plads. Man vælger
>derimod at køre så tæt op mod den forankørende at det er umuligt at nogen
>kan flette ind foran.
Nu synes jeg lige så tit man oplever, at det er dem der kommer fra
tilkørslen der brager ned af rampen for blot at ligge i en bunke for
enden af tilkørslen og mase sig ind. De skal i stedet afpasse deres
hastighed og flette ind ved førstkommende lejlighed, men fanme om ikke
man lige kan vinde en plads mere i køen ved at presse sig frem.
Og det har så den selvforstærkene effekt, at folk, som du skriver,
kører tæt og ikke lader dem der med djævlens vold og magt absolut skal
så langt frem som muligt.
Man ser jo også tit, at hvis en bil kører langsomt for at flette, så
bliver han overhalet af flere i nødsporet så de kan komme frem og mase
sig ind 2-3 biler længere fremme.
/Jesper
| |
Troels [around 9000] (10-08-2004)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 10-08-04 23:04 |
|
Jespeeeer, hvorfor har du helt opgivet at svare mig når man skriver?
// Troels
| |
Jesper Juul-Mortense~ (11-08-2004)
| Kommentar Fra : Jesper Juul-Mortense~ |
Dato : 11-08-04 12:21 |
|
On Wed, 11 Aug 2004 00:04:25 +0200, "Troels [around 9000]"
<trol@FJERNDETTEaats.dk> wrote:
>Jespeeeer, hvorfor har du helt opgivet at svare mig når man skriver?
Huh?
/Jesper
| |
TGD (10-08-2004)
| Kommentar Fra : TGD |
Dato : 10-08-04 19:52 |
|
"Troels [around 9000]" <trol@FJERNDETTEaats.dk> skrev i en meddelelse
news:6X6Sc.123$Kr6.114@news.get2net.dk...
> Folk, kan på motorvejene simpelthen ikke finde ud af en sammenfletning
> (udover dem ved tilkørslerne).
>
> Begrundelse: Der er om morgenen MEGET ofte kø, lige hen til
> sammenfletningen, hvor trafikken så glider igen.
>
> Modsiger I mig, eller giver I mig ret?
Du har ret men du må hellere ikke glemme at der på en del afkørsler er
hastighedsbegrænsning bare efter 100-200 mtr.
| |
BB (10-08-2004)
| Kommentar Fra : BB |
Dato : 10-08-04 19:57 |
|
Der er simplethen for mange biler på vejene - for hver bil man lukker bliver
man forsinket mindst 1 sek. så derfor gør man det naturligvis ikke.
Lad biler med lige numre køre mandag-onsdag, dem med ulige torsdag-lørdag.
Søndag er der fri kørsel.
BB
vyk
"Troels [around 9000]" <trol@FJERNDETTEaats.dk> skrev i en meddelelse
news:6X6Sc.123$Kr6.114@news.get2net.dk...
> Folk, kan på motorvejene simpelthen ikke finde ud af en sammenfletning
> (udover dem ved tilkørslerne).
>
> Begrundelse: Der er om morgenen MEGET ofte kø, lige hen til
> sammenfletningen, hvor trafikken så glider igen.
>
> Modsiger I mig, eller giver I mig ret?
>
> lige et kort debatemne.
>
> // Troels
>
>
| |
Emil Jensen [2100] (10-08-2004)
| Kommentar Fra : Emil Jensen [2100] |
Dato : 10-08-04 20:27 |
|
> Lad biler med lige numre køre mandag-onsdag, dem med ulige torsdag-lørdag.
> Søndag er der fri kørsel.
Okay, så vil jeg også have halveret registreringsafgiften og alle de
forskellige udgifter til bil, når jeg nu lovligt kun han bruge den halvdelen
af ugen!
| |
Jakob Jeppesen (11-08-2004)
| Kommentar Fra : Jakob Jeppesen |
Dato : 11-08-04 09:05 |
|
BB fik på mystisk vis skriblet følgende:
> Der er simplethen for mange biler på vejene - for hver bil man lukker
> bliver man forsinket mindst 1 sek. så derfor gør man det naturligvis
> ikke.
>
> Lad biler med lige numre køre mandag-onsdag, dem med ulige
> torsdag-lørdag. Søndag er der fri kørsel.
>
Hvad så med ønskenummerplader, der kun indeholder tekst?
/Jakob
| |
Kim Kristensen (10-08-2004)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 10-08-04 21:00 |
|
"Troels [around 9000]" <trol@FJERNDETTEaats.dk> skrev i en meddelelse
news:6X6Sc.123$Kr6.114@news.get2net.dk...
> Folk, kan på motorvejene simpelthen ikke finde ud af en sammenfletning
> (udover dem ved tilkørslerne).
>
> Begrundelse: Der er om morgenen MEGET ofte kø, lige hen til
> sammenfletningen, hvor trafikken så glider igen.
>
> Modsiger I mig, eller giver I mig ret?
>
> lige et kort debatemne.
>
> // Troels
>
>
Du har da helt ret, personligt plejer jeg nu at opfører mig som Flemming
beskriver. Kører man en tur fra Tåstrup mod Jyllingevej af O4 og passere
afkørsel 4, så kan man skam også opleve folk hvis dag er reddet nå de kan
tage afkørslen så langt som muligt og så tilbage på motorvejen.
Med venlig hilsen Kim
| |
Lars L. Hansen (11-08-2004)
| Kommentar Fra : Lars L. Hansen |
Dato : 11-08-04 11:17 |
|
Troels [around 9000] wrote:
> Folk, kan på motorvejene simpelthen ikke finde ud af en sammenfletning
> (udover dem ved tilkørslerne).
>
> Begrundelse: Der er om morgenen MEGET ofte kø, lige hen til
> sammenfletningen, hvor trafikken så glider igen.
Du har ret, og hvis jeg får fat i den tåbe, der var ved at skrælle siden
på min bil i lørdags, fordi han kom bragende med 150 i timen, og ikke
havde sørget for at flette ind i god tid (tre vognbaner blev til to), og
som oven i købet tillod sig at give mig fingeren da jeg dyttede, så kan
det godt være at jeg kommer til at tale med meget store bogstaver.
Man skal afpasse hastigheden, og give plads til den der ligger med
snuden længst fremme. Thats it.
| |
Ebbe Kristensen (16-08-2004)
| Kommentar Fra : Ebbe Kristensen |
Dato : 16-08-04 10:38 |
|
"Troels [around 9000]" <trol@FJERNDETTEaats.dk> wrote in message news:<6X6Sc.123$Kr6.114@news.get2net.dk>...
> Folk, kan på motorvejene simpelthen ikke finde ud af en sammenfletning
> (udover dem ved tilkørslerne).
>
> Begrundelse: Der er om morgenen MEGET ofte kø, lige hen til
> sammenfletningen, hvor trafikken så glider igen.
>
> Modsiger I mig, eller giver I mig ret?
Der er skam videnskabeligt belæg for at du har ret. Her er et link til
en artikel om emnet i Scientific American:
http://makeashorterlink.com/?N6C512F09
Ebbe
| |
|
|