Hejsa,
Min elskede Civic 1.4 16v fra '89, har en idé om at arbejdstemperaturen død
og kritte skal ligge på ca. 98-100 grader i kølevandet? Blæsermotoren kører
som den skal, fra ca. 80 grader - men motoren kan ikke holdes kold?
Termostaten åbner som den skal - efter ca. 3 km's kørsel stiger
kølevandstemperaturen fra... Tjah, 0 på skalaen
Rejser sig til ca. 78
grader, og derfra fortsætter den så op til de 100 grader.. Kører man lidt
langsomt på stranden, eller 150 km/t på motorvejen, truer nålen med at ramme
110 grader. (nyt ekstra instrument installeret) - og jeg kan høre at
kølersystemet lige så stille står og syder og bobler - og tør slet ikke åbne
låget på køleren ved dén temperatur, damn en vandsøjle!
Hvad kan skyldes dette? Kører man helt almindeligt _meget_ pænt, rammer den
100 grader alligevel, selv på landevej? Ved godt der er varmt i vejret disse
dage, men alligevel..
// Troels