> Jamen jamen jamen...... Den burde da ikke kunne godkendes med sådanne en
> ombygning? Nu har jeg ikke lige linket til reglerne, men vi har haft dem
> oppe for nylig herinde. Man må gerne tune sådanne en gammel spand
(kærligt
> og generelt ment) til 1000 hk, hvis man ikke laver ændringer på fx selve
> blokken og top. Og her skiftes den originale 6 cylindrede ud med en 4
> cylindret, der ydermere bygges der Cosworth dele i og måske et Cosworth
> topstykke som han skriver. Ja måske klarer den et syn og godkendelse, men
> ikke fordi den er lovlig, men fordi det ikke bliver opdaget? Eller
har
> jeg misforstået noget?
Ja
Du får den ikke gennem syn med konstruktive ændringer, med mindre du kan
dokumentere fra et anerkendt institut eller fabrikant at bilen både kan
klare hestene samt at den ikke forurener mere end den må. Det koster mindst
lige så meget at få lavet disse godkendelser som at tune en bil, såfremt at
det KAN godkendes.
Hvis bilen bliver bygget for meget om til en Cosworth, så kan du være sikker
på at T&S også vil have en ny afgift hvilken er ASTRONOMISK høj for en
cossie
Det bliver under alle omstændigheder billigere at købe en rigtig cosworth
frem for at prøve at lave en selv.
Eller også må man bare nøjes med at køre på lukket bane med den.
--
Tom