Så fik jeg skiftet tandremmen efter 145.000 km og 6½ år.
Kaburatoren fik samtidig den helt store tur, samt autochokeren
blev justeret. Ventilerne + tænding mv. blev stillet, og bremseforstærkeren
udskiftet + det løse som olie + filterskift....en halvdyr omgang, men det
har
virkelig hjulpet på varmstart problemet og eftertændingen. Nu starter den
faktisk med det samme, uanset pausens længde med varm motor,
og jeg kan omsider køre 95 oktan uden bankning.:,o) Det er også
slut med at hørme af benzin ved koldstart.
Troede ikke de ku' opnå så tilfredsstillende resultater, men
det lykkedes (da jeg fik fat i værkføreren og sagde et par venlige ord..
)
Jeg oplevede også, at jeg ubevidst kører den længere ud i 3. gear
under alm. acceleration, det kan måske være de 'tavse ventilers skyld'.
Syntes godt nok ikke den snakkede med før, men nu er den om muligt
endnu mere tavs i tomgang, og det er fint.
Mekanikeren, som dog var lidt for entusiastisk efter min mening,
spurgte om det var en ombytningsmotor der var kommet i,
for den gik ellers pænt, for "de plejer at være kørt ned", som
han sagde. Trods en anelse olieforbrug, var kompresionstesten
også tilfredsstillende, men nye paraplyer kunne komme på
tale "ad åre"..
Så det er pludselig rart at ha' 14 dages ferie fra mandag
og en bil, som sikker kan køre både 10 og 20 år mere.:
)))