Hej König
"K ö n i g" <NOpommer-konigSPAM@email.dk> skrev i en meddelelse
news:cdfuga$24ei$1@news.cybercity.dk...
> INGEN af Jer
> Der er desværre mange urigtige holdninger til bestemmelsesgrundlaget når
vi
> taler om køretøjer - alle tror at de ved det rigtige . . . .
> Hvis du vil vide hvad kriterier der er gældende så er "Vejledning for
> statens bilinspektion" og "Detajlforskrifter 2004" de opslagsværk du skal
> bruge og ikke "de kloge" her i dk.fritid.dk.
> Jeg har lige slået op for dig . . . . . .
> Hvis håndbremsen ikke er en nødbremse - så er kravet kun at den skal kunne
> holde bilen på en 18 % skråning. (Ingen krav til antal klik)
> Hvis håndbremsen er en nødbremse
> - så skal den kunne give bilen en deceleration på mindst 2,9 m/s2 ( Ingen
> krav til antal klik),
> - så må aktiveringskraften ikke overstige 400 N ( 40 kp)
> - så må køretøjet ikke afvige fra sin kurs ved aktivering under kørsel.
> MVH König
Mange tak for svaret. Det er yderst værdsat.
--
Med venlig hilsen
![Blink](images/smileys/wink.gif)
Henrik, Slagelse