"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:9d9u5e$1mjf$4@news.cybercity.dk...
> Steen S. Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en
> news:VxZJ6.14067$T22.1369879@news010.worldonline.dk...
> > jeg har oplevet det samme som dig et par gange. - der skal skiftes
> til,
> > når der er fuld damp på maskinen.
> Vær i denne forbindelse sikker på at kæden er løs(!) nok!
> Læs om den ultimative dynamiske kontrol af kæden på DIN motorcykel under
> faq'en på DMC's site!
Jeg har nogenlunde tjek på kæden efterhånden. Måden jeg har fået det på:
Ved afhentning fra service er gearskiftet altid stramt og klonkende og
frigearet svært at finde når jeg kører derfra. Kæden er en del strammere end
jeg selv ville have gjort, så det er direkte hjem og løsne kæde :-/
Instruktionsbogen foreskriver 2-3 cm slæk _fra_inderkant_til_inderkant_ -
jeg har værkstedet mistænkt for at måle fra inderkant til yderkant (dvs.
måle på samme side af kæden oppe og nede) - og så er 2-3 cm ikke nok. Måske
de i virkeligheden regner med 2-3 mm
Jeg må lige få en kørebuddy til at tjekke kædens bevægelsesmønster ved jævn
fart en af dagene...
> > .................................Senere var den begyndt at gøre det
> > ind imellem, og ny olie fjernede symptomet fuldstændigt. Prøv at
> > skifte olie - det er nok en 3kkm gammelt eller hur?
> En enkel og meget "letaflæselig" måde at få en Ahaa-oplevelse (tm by
> K.A.!) omkring sin egen motorcykel - Do it!!
I will - indenfor de næste 3-500 km
Jeg vender tilbage med resultatet...
--
Adam
SV650S