|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Hvornår skal rotor / rotordæksel skiftes Fra : Martin Mathiesen |
Dato : 01-07-04 19:43 |
|
Hejsa.
Jeg har en toyota carina fra 88...
Jeg kan se at rotoren ser noget slidt ud i enden. Og ligeledes er
kontaktfladerne inde i rotordækslet noget slidt. Overfladen skallede
ligefrem af da jeg rørte ved den med en finger.
Jeg har påtænkt at skifte rotoren da det jo ikke er en større investering,
men hvornår skifter man rotordækslet? Er der nogle regler? For jeg vil da
gerne spare der ca 150 kr hvis det ikke er nødvendigt...
| |
Cosworth POWER (01-07-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Cosworth POWER |
Dato : 01-07-04 19:56 |
|
> regler? For jeg vil da gerne spare der ca 150 kr hvis det ikke er
> nødvendigt...
Seriøst?
Hvorfor ikke skifte begge dele - så er du sikker på det virker!!
--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide
| |
Jørgen M. Rasmussen (01-07-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 01-07-04 20:10 |
|
"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvorfor ikke skifte begge dele - så er du sikker på det virker!!
>
Jeps, skift begge dele for dækslet er lige så gl. som rotoren.
| |
Hans L. Jørgensen (01-07-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans L. Jørgensen |
Dato : 01-07-04 22:30 |
|
Martin Mathiesen wrote:
> Hejsa.
>
> Jeg har en toyota carina fra 88...
>
> Jeg kan se at rotoren ser noget slidt ud i enden. Og ligeledes er
> kontaktfladerne inde i rotordækslet noget slidt. Overfladen skallede
> ligefrem af da jeg rørte ved den med en finger.
>
> Jeg har påtænkt at skifte rotoren da det jo ikke er en større
> investering, men hvornår skifter man rotordækslet? Er der nogle
> regler? For jeg vil da gerne spare der ca 150 kr hvis det ikke er
> nødvendigt...
Tag du nu og skift både rotor, dæksel og tændkabler/hætter. så har du et
godt udgangspunkt for den kommende vinter, og det vil formentlig også hjælpe
lidt på brændstoføkonomien.
Ofte giver disse tre dele startproblemer i efterårsmånederne når der er
meget fugt i luften.
--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg
| |
|
|