Hej Peter (og andre)
Jeg har erfaring med et eksemplar af MB 202 250 aut uden turbo
Bilen havde, da vi fik den kørt 317000 og ALLE bøsninger incl hardyskive var
skiftet, nye bremser, og ny bagagerumsbund (reservehjulsbrønd) som vist er
"der" 202'eren ruster, og var nylakeret (sort).
Bilen kørte som en drøm, kunne vende på en 25øre, og gik 13-15 km/l MEN.
Vi var på daværende tidspunkt campister, og det magtede "ikke turbo
modellen" ikke den blev varm og vi måtte køre i trin 2 op af de stejleste
stigninger, så bilen blev solgt, men den kommer TIT frem i vores
bilerindringer, netop på grund af dens totalt lækre og omgængelige måde at
køre på, min kærreste kan faktist stadig klemme en tåre når jeg finder
billederne af den frem.
Vi havde ikke bilen længe nok til at der skulle ofres noget udover alm
service, men det er somænd også dyrt nok, den tager 7 liter olie
Mit råd:
Køb en 250 turbo eller endnu bedre en 220 Cdi (pga grøn afgift)
Køb en elegance eller avantgarde model IKKE classic (for skrabet)
Sørg for at den er serviceret og strammet op i undervognen, læg mærke til om
den skifter mellem gearene uden ryk, skiftet skal ske glidende, men ikke
"for" glidende, som når folk fedter på koblingen
Spar ikke 10000 kr for at få den billigste, for bare at skulle bruge 25000
på værkstedet bagefter
Send gerne en mail hvis du har yderligere spørgsmål
Jan