"Soren Pedersen" <smp@munchweb.dk> wrote in message
news:40e29f95$0$311$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > Skift af LHM burde ikke være nødvendig.
> >
> > Skift af alle kugler til nye er nok. LHM-væsken er hydraulikolie, og må
> ikke
> > forveksles med bremsevæske, der kan opsuge vand, det kan olie ikke.
> > Kugler:
>
> Næh, men der er nu flere praktiske eksempler på at det virker.....Og så
> mener jeg iøvrigt at den ifølge servicehæftet skal skiftes ved
120kkm.....Og
> det er der vel en grund til (?)
>
> Mvh
> /Søren - Xantia HDi W/E (WeekEnd) og Pug 309 W/E (WifeEdition)
I forbindelse med skift at kuglerne, kan man, som du skriver, ligeså godt
skifte LHM, besværet og omkostninger er er ret små herved. Men det er ikke
nødvendig, da man ikke spilder olie.
Og det er en olie, son kan blive snavset, men bremsesvigt m.v som ved alm.
bremsevæske er ikke til stede. Så skal man da helt over i DOT 5 på
silikonebasis for at opnå samme sikkerhed som med LHM.
De erfaringer du har med at skift af hydraulikvæsken er det uden skift af
kugler ved samme lejlighed, og kunne en almindelig udluftning ikke havde
gjort det samme.
Det kan jo være at virkningen er kommet ved at der er blevet udluftet i
forbindelse med skift af LHM-væsken, og at det ikke er væsken der ar
afgørende.
Men 4 l væske koster ingen bondegård, så skift blot, jeg skal da indrømme,
at jeg også selv gør det. Men mere: nu da jeg er i gang, kan det ikke skade,
e´men indvirkning på "gyngehest-tilstand" stiller jeg stadig et lille
spørgsmål ved.
Service hæfter og intervaller, tja, man skal jo være på den sikre side
En gang var man nede på 60.000 km, så man må sige, at det er ret dynamisk.
--
Møller