Hvor mange af jer forældre flyver drage me~
Fra : André Høstrup

Dato : 04-07-04 09:46

Grunden til at jeg spørger er, at når vi voksne ind i mellem er ude og flyve
med vores drager, så hænder det at der kommer et par nysgerrige knægte hen
og spørger til alt muligt om vores drager. de mindre af dem kan de prøve og
man kan jo tydeligt se på dem at de nyder det i fulde drage, for der er vel
egentligt ikke noget bedre end, aktiviteter sammen med store "børn"

Nogen af de unger vi møder har hverken drage eller forældre der kunne finde
på at lave en til dem, hvorfor ?

Nu kan man jo købe drager i de fleste legetøjs butikker, men ikke alle er
egnede til børn der vil flyve første gang.

Dette indlæg er nu mest minded på de forældre der har børn der vil flyve med
drager, men savner nogen at gøre det med eller måske selv har en lille
drageflyver gemt i sig et eller andet sted

Og så kunne man jo sammen bruge lidt kvalitetstid sammen med poderne.

Mvh. André som også selv er en ihærdig drageflyver

Fra : Jacob

Dato : 04-07-04 13:55

"André Høstrup" <meg@NOSPAMcool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> drageflyver gemt i sig et eller andet sted
>
> Og så kunne man jo sammen bruge lidt kvalitetstid sammen med poderne.

Jeg vil give dig ret - det er berigende at flyve med drager sammen med
ungerne - men du ødelægger altså hele dit indlæg ved at tale om
"kvalitetstid". Hvad fanden er kvalitetstid??? Kan tid have en kvalitet?

Med venlig hilsen Jacob

Fra : André Høstrup

Dato : 04-07-04 15:39

> Jeg vil give dig ret - det er berigende at flyve med drager sammen med
> ungerne - men du ødelægger altså hele dit indlæg ved at tale om
> "kvalitetstid". Hvad fanden er kvalitetstid??? Kan tid have en kvalitet?

I børnenes øjne er det vel kvalitets tid, eller find et andet ord for det

--
Regards André Høstrup

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-04 13:59

> [...]
vel
> egentligt ikke noget bedre end, aktiviteter sammen med store "børn"

Hejsa !

Vi flyver tit drage med vores 3 børn + af og til deres kammerater. Vi har et
par alm. drager + et par
styredrager fra butikkerne, men vi har da også planer om, at lave en drage
( eller 3 )
selv, sammmen med ungerne på et tidspunkt.
Vores store børn har siden de var 4-5 år brugt plasticposer med snor som
drage, hvis de ikke lige havde en rigtig drage i huset.

Styredragen er mere spændende for dem og vores den mindste på 4 år, blev
også
pavestolt, da hun kunne styre den i luften uden, at den styrtdykkede.

Det er en meget underholdende beskæftigelse for både store og små og hunden,
som altid gør og prøver, at fange dragen i luften.
Det blæser jo tit her i landet, men med en drage kan blæsevejret jo også
bruges til noget sjovt, så er det nemlig dragevejr

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 04-07-04 14:19

> [...]
vel
> egentligt ikke noget bedre end, aktiviteter sammen med store "børn"

Nej og det er heldigvis også de fleste der bruger kvalititstid med deres
børn. Ikke nødvendigvis med en drage, men med så meget andet.

> Nogen af de unger vi møder har hverken drage eller forældre der kunne
finde
> på at lave en til dem, hvorfor ?

Af samme grund som der er ting du ikke laver med dine børn...

> Nu kan man jo købe drager i de fleste legetøjs butikker, men ikke alle er
> egnede til børn der vil flyve første gang.

Man kan købe mange ting til brug i kvalitets-tid med børnene. Nogen er man
nødt til at sortere fra.

> [...]
> drager, men savner nogen at gøre det med eller måske selv har en lille
> drageflyver gemt i sig et eller andet sted

Vi har lavet drager med børnene i børnehaven og fløjet med den (er i en
børnehave) og har investeret i en lille styr-bar her hjemme som ungerne og
manden har stor fornøjelse af... Eller havde i de 5 minutter den fløj inden
en lille dims knækkede og gjorde hele dragen ubrugelig. Nu er den lavet og
vi venter kun på at lysten og tiden melder sig på samme tid!

> Og så kunne man jo sammen bruge lidt kvalitetstid sammen med poderne.

Det er ikke kun drage-flyvning der er kvalitetstid!Eksempelvis er
hundetræning kvalitetstid her i hytten. Ungerne elsker at komme med ud og
være med til at styre de 4-benede... og de gør det med stor sikkerhed og til
stor fornøjelse for både børn og hunde. Eksempelvis kunne den yngste
håndtere en Golden da hun var 1½ år gammel!

> Mvh. André som også selv er en ihærdig drageflyver

Ja, det er der vist ikke tvivl om! Hihi. Dejligt i øvrigt at i lader
fremmede børn deltage i jeres hobby!

Rinnie
-Der er ihærdig hunde-handler
http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : André Høstrup

Dato : 04-07-04 15:47

> Nej og det er heldigvis også de fleste der bruger kvalititstid med deres
> børn. Ikke nødvendigvis med en drage, men med så meget andet.

Jamen helt enig der, kom bare til at tænke på det når man nu ind i mellem
møder de børn som er helt vilde for at deltage

> Af samme grund som der er ting du ikke laver med dine børn...

Nu er min søn desværre kun 9 mdr. gammel, men når han har alderen til det,
så kommer han da også med ud når vi skal lege med drager

> [...]
> en lille dims knækkede og gjorde hele dragen ubrugelig. Nu er den lavet og
> vi venter kun på at lysten og tiden melder sig på samme tid!

Jamen det er jo en herlig ting, har hørt fra flere at ungerne elsker når der
er drage workshop på diverse dragefestivaler.

> [...]
> stor fornøjelse for både børn og hunde. Eksempelvis kunne den yngste
> håndtere en Golden da hun var 1½ år gammel!

Det er da godt klaret må man sige, nu har vi ingen hund her og katte samt
chinchillaer har vi da, men det sidste er ikke det bedste dyr for mindre
børn.

> Ja, det er der vist ikke tvivl om! Hihi. Dejligt i øvrigt at i lader
> fremmede børn deltage i jeres hobby!

Jamen man skal jo være åben og lade ungerne deltage når de nu melder sig og
da en foil drage er meget svær at ødelægge er det jo slet ikke et problem at
lade dem prøve kræfter med sådan en, selvom de er ved at blive trukket efter
dragen.

--
Regards André Høstrup