> Hvis det er plejellejerne så plejer de at "knase" ved lave omdrejninger
når
> man lader bilen sejtrække.
Det er ikke sådan at de banker mere ved belastning - altså, lyden bliver en
smule mere tydelig. Dog synes jeg det bærer en smule præg af ventiltikken,
og som sagt er lyden der ikke når motoren er varm - eller for den sags skyld
når man giver den en spand havre
> Står af?
> HVIS det var et leje ville det bare larme og ikke andet.
Hvordan skal den forstås?
> Ja det er alt for længe at køre på samme olie.....det er kun VW der kan
> finde på at "mishandle" deres motorer sådan, med VW's velsignelse
Hehe
> Nu er det vel heller ikke så meget hvordan DU har kørt den men mere
hvordan
> de andre 330.000 Km er blevet kørt. Honda er jo ikke kendt for at være en
> langsomtgående motor og det antal Km er trods alt en del.
Det er sandt. Det skal dog lige nævnes at motoren blev skiftet med en der
havde gået 67.000 - af et Honda-værksted (har seddel og regning på skidtet),
i juni '97. Dvs. den har kørt 125.000 km nu, var sælgers bud.
Og nej, den går ikke med lave omdrejninger - den har lidt BMW-syndromet,
eller noget VTEC-wannabe. Den giver lige et ekstra (STORT!) ryk når man
passerer ca. 4500 rpm. Gearene ligger iøvrigt rigtigt lækkert i vognen, og
hvis man skifter ved ca. 6200-6300 rpm, ender man LIGE ved max. træk i næste
gear
![Blink](images/smileys/wink.gif)
- dette har jeg dog ikke prøvet i min egen vogn, men i den vogn en
ven havde - dér forelskede jeg mig i Civic'en
> Sikke et spørgsmål.....selvfølgelig skal den olie skiftes og filteret
også.
> Jeg skifter 2 gange hvert år med ca. 25.000 Km om året. Bruger KUN
> fuldsyntetisk olie.
Var godt klar over den skulle skiftes, men det var mere det, hvis det nu VAR
plejllejerne det var galt, kan det næsten ikke betale sig at skifte olie for
at køre til syn, og hjem, og så skifte motor, på en rigtig dyr olie
![Blink](images/smileys/wink.gif)
Har
hørt noget om at en 5w-50 måske ikke er det mest optimale til en ældre
motor, men at en 10w-40 nok var et bedre bud - hvad siger du?
Men som spurgt - kan det være plejllejerne, eller er der mange andre ting
der kan lave denne (i mine ører øreskærende) lyd?
Er måske også lidt pernittengryn. Jeg kan simpelthen ikke holde ud at høre
en motor der tikker bare det mindste i ventilerne mens jeg går og skruer på
den
![Blink](images/smileys/wink.gif)
, altså justerer o.l. Derfor er jeg ved at gå lidt fra de gamle BMW
6-benede igen... hehe... Kan også ses i og med at jeg købte den diamentrale
modsætning - en lille lavtflyvende japser
![Blink](images/smileys/wink.gif)
Der pt. bare går lidt højt i
tomgang... hehe
// Troels