Tom wrote:
> Hvis der er så meget sjevsearbejde i projektet så smider man bilen til Polen
> hvor timelønnen er mindre end en dansk lærlings
Jeg har kigget en del på <
http://www.portalclassic.pl>. Det er to
italienske gutter der har købt en fabrik i Polen, hyret nogle
polske håndværkere og nu restaurerer forskellige klassiske biler
(primært Alfa'er). At dømme udfra billederne er der tale om
kvalitet og godt håndværk.
Det der gør mig en smule tvivlende er en oplevelse jeg havde i
Nykøbing Falster. Jeg var nede og kigge på en Alfasud der havde
fået lavet en masse pladearbejde, og i mine øjne så både sund og
hæderlig ud. Efter mit indledende kig, hev jeg en pladesmed med
derned og så kan det ellers være at piben fik en anden lyd. Der
var svejst lag på lag, punktsvejset hvor der skulle fuldsvejses,
fuldsvejst hvor der skulle punktes, svejst for tæt på bærende
elementer og hvad ved jeg. Vurderingen var at den på ingen måde
kunne gå gennem et dansk syn uden at hele lortet blev lavet om..
Det er jo ikke nogen hemmelighed at de danske synshaller har nogle
regler for hvor og hvordan der må svejses på en bil, kan man regne
med at der gælder tilsvarende regler i Polen, eller risikerer man
at ende med en bil der fin og flot, men ikke kan godkendes
herhjemme pga. "forskel i svejsetradition"?? Nogen der har
erfaringer??
--
Hygge..
Thomas
<
http://www.carftp.com> - a library of car videos.