"Nicolai" <limboxxx@yahoo.dk> wrote in message
news:40d33f81$0$204$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg overvejer at importere 1 stk´s MB E250 aut med lav km. Max 150Kkm.
>
> Hvad er jeres erfaringer med denne bil.?
> Er der nogle årgange der er bedre end andre og hvad er forskellen på en ex
> 1986 og en 1995 (i grove træk)?
Den skal naturligvis være så ny som muligt :)
Der var to store endringer på denne modelserie - 1. facelift på
1990-modellerne med bl.a. sideskørter og nyt interiør, 2. facelift på
1994-modellerne med ny front og bagklap, samt 4-ventilteknik i
dieselmodellerne (250 D <-93 = 10V, 94-> = 20V). ´94-> yder 113 hk, <-´93
yder 90-94 hk.
Modeller fra 1990 regnes som meget gode, og de fleste børnesygdommer er væk.
> Og er de superslidstærke som jeg har indtryk af?
Jeg vil måske moderere udtrykket en anelse - 2,5 oliebrænderen er en meget
solid motor, kendt for at kunne klare mange hundrede tusind km. Her i Oslo
var 250 D førstevalget for mange taxaejere, og der er fortsat mange af dem i
brug som taxa.
Bl.a. kørte min nabo en ´93 med ca. 700.000 på tælleren da den blev solgt.
Han havde aldrig problemer med motor eller drivverk, derimod nogle sjove
resultater efter dårligt udført opretningsarbejde efter nogle små uheld ;)
(bl.a. blev lygtevaskersystemet aktiveret når han brugte blinklyset)
Enhver som kender mere end middels til MB vil nikke anerkendende til 250 D.
Den er ingen racer, men den kører og kører og kører... :) (Men du skal
selvsagt pleje den, skifte olie og filter til ret tid osv)
--
Michael Nielsen
www.mercefreaken.com