|
| Alfa JTD - be impressed :o) Fra : Mogens Knudsen |
Dato : 18-06-04 16:31 |
|
Klip fra vort Alfa-forum hos www.alfasmeden.dk/forumdk/active.asp
Citat:
Har på fornemmelsen at min 156 mangler noget power - skiftede til KN
"motorcykelkit" fornyligt, og udover en alt for fed lyd, var bilen
mærkbart hurtigere i mellemaccelerationerne. Problemet starter over
180 - den går meget træg til 200 - og derover er det næsten umuligt at
komme! Faktisk blev det værre efter KN - vel skal den chippes om, men
alligevel! Kører med Originale GTA hjul i 17", men kun 215 i bredden,
så meget skal den ekstra dæk bredde vel heller ikke æde. Faktisk var
den med vinterhjul kun 10 km/t hurtigere.
Bilen bør nu have 167 HK, men føles ikke som noget over 120-130 HK,
har tidligere kørt en ny 156 2.0 Selespeed, som var væsentligere
hurtigere i toppen. Tænker også på om en katalysator kan "stoppe" til,
men bilen har lige været til dette års Le Mans, og der burde den da
være blevet "renset", lidt hjalp det da, men det var pinligt med alle
de dieselbiler der kørte fra en, specielt kunne jeg ikke ryste en 147
1.9 JTD af mig.
Eet af svarene:
Du skal ikke være ked, at du ikke kan ryste en 147 1.9 JTD af, da den
kører fantastisk også ved højere hastigheder. Jeg har selv en 147 JTD
16V. I foråret var jeg en tur gennem Tyskland og opnåede på plan
motorvej en tophastighed på ca. 240 km/t ifølge speedometeret, mens
gps viste 229 km/t. Jeg er selvfølgelig klar over en vis fejlmargin,
men alligevel.
Bilen er bokstunet hos Scantune.
/Mogens
Alfa Romeo som godt kan køre stærkere...
| |
Martin Sand. (18-06-2004)
| Kommentar Fra : Martin Sand. |
Dato : 18-06-04 19:47 |
|
Mogens Knudsen wrote:
> Eet af svarene:
> Du skal ikke være ked, at du ikke kan ryste en 147 1.9 JTD af, da den
> kører fantastisk også ved højere hastigheder. Jeg har selv en 147 JTD
> 16V. I foråret var jeg en tur gennem Tyskland og opnåede på plan
> motorvej en tophastighed på ca. 240 km/t ifølge speedometeret, mens
> gps viste 229 km/t. Jeg er selvfølgelig klar over en vis fejlmargin,
> men alligevel.
Ja, 229 km/t er sgu pænt 'gået'.
Men... mon de nye dieselmotorer holder ret meget længere end dagens
benzinmotorer, med de ydelser? Der MÅ altså være en pæn slitage i sådan en
bokstuned bil, især set i lyset af, at der ikke er tale om GTi'er med
forstærkede hjulophæng/trækaksler/bremser osv. Kan de holde til det hårde
liv, som man jo ikke kan undgå at gi' dem?
--
MVH Martin
Ved henv. på mail, udskift "privacy.net" med "stofanet.dk"
| |
Mogens Knudsen (18-06-2004)
| Kommentar Fra : Mogens Knudsen |
Dato : 18-06-04 21:06 |
|
On Fri, 18 Jun 2004 20:46:33 +0200, "Martin Sand." <privacy@net.com>
wrote:
>Ja, 229 km/t er sgu pænt 'gået'.
Mener jeg også
>Men... mon de nye dieselmotorer holder ret meget længere end dagens
>benzinmotorer, med de ydelser?
Jeg ved ikke, hvor længe det holder
>Der MÅ altså være en pæn slitage i sådan en bokstuned bil,
Bokstunet?
>især set i lyset af, at der ikke er tale om GTi'er med forstærkede
> hjulophæng/trækaksler/bremser osv. Kan de holde til det hårde
>liv, som man jo ikke kan undgå at gi' dem?
Nu er det jo en Alfa :)
/Mogens
tidligere '82 Ford Sierra 2.3 Ghia aut.
| |
Martin Sand. (18-06-2004)
| Kommentar Fra : Martin Sand. |
Dato : 18-06-04 21:17 |
|
Mogens Knudsen wrote:
>> Der MÅ altså være en pæn slitage i sådan en bokstuned bil,
>
> Bokstunet?
Nå, det var den måske slet ikke?!
/Martin
| |
Mogens Knudsen (18-06-2004)
| Kommentar Fra : Mogens Knudsen |
Dato : 18-06-04 21:19 |
|
On Fri, 18 Jun 2004 22:17:18 +0200, "Martin Sand." <privacy@net.com>
wrote:
>Nå, det var den måske slet ikke?!
Nu er jeg klar over, at træerne ikke vokser ind i himlen, men det står
der rent faktisk ikke noget om....
/Mogens
tidligere '82 Ford Sierra 2.3 Ghia aut.
| |
Martin Vollert (18-06-2004)
| Kommentar Fra : Martin Vollert |
Dato : 18-06-04 21:43 |
|
"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
news:4gj6d0dksno111m8mlk50eqgbdufnec92d@4ax.com...
> On Fri, 18 Jun 2004 22:17:18 +0200, "Martin Sand." <privacy@net.com>
> wrote:
>
>>Nå, det var den måske slet ikke?!
>
> Nu er jeg klar over, at træerne ikke vokser ind i himlen, men det står
> der rent faktisk ikke noget om....
jep til sidst står der "Bilen er bokstunet hos Scantune".
--
Hilsen Martin.
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2258
Ford klub Danmark Medl:2113.
| |
Mogens Knudsen (18-06-2004)
| Kommentar Fra : Mogens Knudsen |
Dato : 18-06-04 21:44 |
|
On Fri, 18 Jun 2004 22:42:52 +0200, "Martin Vollert" <sæt mit fornavn
foran.@plakaten.dk> wrote:
>jep til sidst står der "Bilen er bokstunet hos Scantune".
Det er øjnene, man først bliver blind på :)
/Mogens
| |
Brian Fisker [8900] (18-06-2004)
| Kommentar Fra : Brian Fisker [8900] |
Dato : 18-06-04 21:45 |
|
"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4gj6d0dksno111m8mlk50eqgbdufnec92d@4ax.com...
> Nu er jeg klar over, at træerne ikke vokser ind i himlen, men det står
> der rent faktisk ikke noget om....
joo, det gør der nu...
Citat: "Bilen er bokstunet hos Scantune." - Og ellers ville træerne sgu
vokse ind i himlen
\Mandal, der også er tilhænger af Alfa, men samtidig er realist
| |
Mogens Knudsen (18-06-2004)
| Kommentar Fra : Mogens Knudsen |
Dato : 18-06-04 21:47 |
|
On Fri, 18 Jun 2004 22:45:08 +0200, "Brian Fisker [8900]"
<Mandal@FJERNDETTEedb.dk> wrote:
>joo, det gør der nu...
Ser det godst - nu :)
>\Mandal, der også er tilhænger af Alfa, men samtidig er realist
? - medmindre du mener min træmæssige oversatsning
/Mogens
| |
Brian Fisker [8900] (18-06-2004)
| Kommentar Fra : Brian Fisker [8900] |
Dato : 18-06-04 21:53 |
|
"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:s3l6d0d6jo36re6g2ofpetu15caam6ktap@4ax.com...
> >\Mandal, der også er tilhænger af Alfa, men samtidig er realist
> ? - medmindre du mener min træmæssige oversatsning
Yep, det er lige præcis den
\Mandal
| |
Uffe Bærentsen (18-06-2004)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 18-06-04 23:14 |
|
"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4ni6d05ngvdejphnjo9srmk2c3f2jpd8s0@4ax.com...
> /Mogens
> tidligere '82 Ford Sierra 2.3 Ghia aut.
Slutter listen virkelig her, troede den var nærmest uendelig
--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC
| |
Mogens Knudsen (19-06-2004)
| Kommentar Fra : Mogens Knudsen |
Dato : 19-06-04 07:28 |
|
On Sat, 19 Jun 2004 00:13:34 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:
>Slutter listen virkelig her, troede den var nærmest uendelig
LOL - det var en reminisens fra en anden tråd, hvor vi diskuterede
motorer og tandremme. Sierra'en havde ikke tandrem, hvilket kom bag på
Olesen, Vestjylland, Ford Sierra 1.6 racing :)
/Mogens K
| |
Olesen (19-06-2004)
| Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 19-06-04 09:49 |
|
"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:n3n7d09g520rssmkd3hqfnrt3nheh1nqgg@4ax.com...
> LOL - det var en reminisens fra en anden tråd, hvor vi diskuterede
> motorer og tandremme. Sierra'en havde ikke tandrem, hvilket kom bag på
> Olesen, Vestjylland, Ford Sierra 1.6 racing :)
Hehe..Ferrari-rød om jeg må be'..
| |
Kim Kristensen (19-06-2004)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 19-06-04 12:19 |
|
"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:40d3fdfe$0$224$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:n3n7d09g520rssmkd3hqfnrt3nheh1nqgg@4ax.com...
>
>
> > LOL - det var en reminisens fra en anden tråd, hvor vi diskuterede
> > motorer og tandremme. Sierra'en havde ikke tandrem, hvilket kom bag på
> > Olesen, Vestjylland, Ford Sierra 1.6 racing :)
>
> Hehe..Ferrari-rød om jeg må be'..
>
>
Nu ikke så beskeden, det er vel Ferrari der er Ford-Sierra-1,6-Racing-rød
Med venlig hilsen Kim
| |
jan@fedtegreven.dk (19-06-2004)
| Kommentar Fra : jan@fedtegreven.dk |
Dato : 19-06-04 07:37 |
|
"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :
>Slutter listen virkelig her, troede den var nærmest uendelig
Mener du Mogens' liste ? Den er (kender vi ham ret) langtfra slut :)
Pakker bil, nelliker, kamera, og det løse ........ Til Århus det går,
hehe...
--
jan@Stevns.Net
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
| |
Uffe Bærentsen (19-06-2004)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 19-06-04 20:54 |
|
<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:mln7d09104pteppf8ckp2cik9l14dlj59n@dtext.news.tele.dk...
> "Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :
>
> >Slutter listen virkelig her, troede den var nærmest uendelig
>
> Mener du Mogens' liste ? Den er (kender vi ham ret) langtfra slut :)
Tror den kommer i bidder hen ad vejen.
> Pakker bil, nelliker, kamera, og det løse ........ Til Århus det går,
> hehe...
Hvad med at få pakket en god færgevejviser en anden gang
God historie foriøvrigt.
--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC
| |
jan@fedtegreven.dk (19-06-2004)
| Kommentar Fra : jan@fedtegreven.dk |
Dato : 19-06-04 21:08 |
|
"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :
>Hvad med at få pakket en god færgevejviser en anden gang
Hehe - hvis manden i skranken, der solgte billetter, havde lidt mere
omløb i pæren end Løjserne, var det ikke sket, for så havde han spurgt
om det var til Århus, eller Ebeltoft ;)
Jeg fortalte ham tilmed at vi havde haft en reservation til bil, men
vi lod den stå i Odden, fordi det så var nemmere for os, at kun tage
en bil med tilbage fra <<< århus.wav >>>
anyway - *den* kan vi ikke sno os udenom ;(
>God historie foriøvrigt.
mjoehhhh.......
--
jan@Stevns.Net
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
| |
Thunderbird [7100] (21-06-2004)
| Kommentar Fra : Thunderbird [7100] |
Dato : 21-06-04 11:46 |
|
On Sat, 19 Jun 2004 22:08:29 +0200, jan@fedtegreven.dk wrote:
>"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :
>
>>Hvad med at få pakket en god færgevejviser en anden gang
>
>Hehe - hvis manden i skranken, der solgte billetter, havde lidt mere
>omløb i pæren end Løjserne, var det ikke sket, for så havde han spurgt
>om det var til Århus, eller Ebeltoft ;)
>
>Jeg fortalte ham tilmed at vi havde haft en reservation til bil, men
>vi lod den stå i Odden, fordi det så var nemmere for os, at kun tage
>en bil med tilbage fra <<< århus.wav >>>
>
>anyway - *den* kan vi ikke sno os udenom ;(
>
>
>>God historie foriøvrigt.
>
>mjoehhhh.......
Hvad er det for en historie
--
Mvh
Flemming Jacobsen
| |
Aslan (21-06-2004)
| Kommentar Fra : Aslan |
Dato : 21-06-04 12:57 |
|
Martin Sand. wrote:
> Men... mon de nye dieselmotorer holder ret meget længere end dagens
> benzinmotorer, med de ydelser? Der MÅ altså være en pæn slitage i
> sådan en bokstuned bil, især set i lyset af, at der ikke er tale om
> GTi'er med forstærkede hjulophæng/trækaksler/bremser osv. Kan de
> holde til det hårde liv, som man jo ikke kan undgå at gi' dem?
1,9 JTD 16 V er blevet total revideret i forhold til den "almindelige" 1,9
JTD - automatisk kalibreringssystem, der får motoren til at gå mere jævnt og
nedsætter støj (det hedder ellers MUSIK, når det kommer fra en Alfa) og
vibrationer, Multi-Jet, der kan sprøjte brændstoffet ind af op til 4
omgange. Motoren har stålplejlstænger og stålkrumtap (hjælper ikke på
vægten!!) opgradering af næsten alle komponenter (herunder oliepumpe,
vandpumpe, oliekøling, stempelkøling)
Dette giver 140 HK og 304 Nm (en PSA (Pegout/Citroen) 2 liters benzin har
vist 138 HK og vel 170-180 Nm).
Når man har vænnet sig til disse kræfter, vil du opdage, at man bruger bilen
anderledes og ikke gider at sætte BMW 3 og 4 liters biler på plads hele
tiden, men hvis man kører som en drengeracer hele tiden er der ingen biler,
der kan holde i længden. Jeg ville ikke være nervøs for at sende min
kommende Alfa 166 2,4 JTD 20 V (Man har vel lov at drømme, koster 10.000
mindre end 3,2 V6) ud til Scantune, når garantien er udløbet!
Hjulophæng - Lige bortset fra gummibøsningerne i de første 156 er de stærke
nok
Trækaksler - aner det ikke
Bremser - Mon ikke Alfas normalt kraftigt virkende bremser kan klare det
ekstra arbejde, man skifter jo alligevel til Brembo, når skiverne alligevel
skal skiftes første gang
Aslan
1998 alfa 156 2,0 TS
2003 MB E 320 CDI Avantgardé
| |
Peter G C (22-06-2004)
| Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 22-06-04 08:13 |
|
"Aslan" <cpoulsen@REMOVEemail.dk> skrev i en meddelelse
news:40d6cd1c$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
[klip]
> Dette giver 140 HK og 304 Nm (en PSA (Pegout/Citroen) 2 liters benzin har
> vist 138 HK og vel 170-180 Nm).
170 nm - LOL - en PSA 2,0 16 v yder 136 hk og 320 nm (boost: 340).
> Når man har vænnet sig til disse kræfter, vil du opdage,
Jow jow,.....
/Peter
--
http://www.grauslund.com
| |
Morten Fruergaard (22-06-2004)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 22-06-04 08:21 |
|
Peter G C wrote:
>> Dette giver 140 HK og 304 Nm (en PSA (Pegout/Citroen) 2 liters
>> benzin har vist 138 HK og vel 170-180 Nm).
>
> 170 nm - LOL - en PSA 2,0 16 v yder 136 hk og 320 nm (boost: 340).
Benzin?
Er det ikke nærmere 138 hk og 190 nm
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/
| |
Peter G C (22-06-2004)
| Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 22-06-04 09:22 |
|
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:40d7ddcf$0$23875$14726298@news.sunsite.dk...
[klip]
> Benzin?
Gik ud fra vi snakkede om diesel.
> Er det ikke nærmere 138 hk og 190 nm
Jep for en benzin er det korrekt. En Alfa 2,0 benzin yder vel ikke 304
nm.... :-?
/Peter
--
http://www.grauslund.com
| |
Peter G C (22-06-2004)
| Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 22-06-04 09:24 |
|
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:40d7ddcf$0$23875$14726298@news.sunsite.dk...
> Peter G C wrote:
> >> Dette giver 140 HK og 304 Nm (en PSA (Pegout/Citroen) 2 liters
> >> benzin har vist 138 HK og vel 170-180 Nm).
> >
> > 170 nm - LOL - en PSA 2,0 16 v yder 136 hk og 320 nm (boost: 340).
>
> Benzin?
Min fejl - forstår dog ikke sammenligningen mellem ne Alfa diesel og en PSA
2,kedelig benzin ....
> Er det ikke nærmere 138 hk og 190 nm
Passer vist godt nok.
/Peter
--
http://www.grauslund.com
| |
Morten Fruergaard (22-06-2004)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 22-06-04 09:30 |
|
Peter G C wrote:
> Min fejl - forstår dog ikke sammenligningen mellem ne Alfa diesel og
> en PSA 2,kedelig benzin ....
heller ikke her...
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/
| |
Aslan (22-06-2004)
| Kommentar Fra : Aslan |
Dato : 22-06-04 14:15 |
|
Morten Fruergaard wrote:
> Peter G C wrote:
>> Min fejl - forstår dog ikke sammenligningen mellem ne Alfa diesel og
>> en PSA 2,kedelig benzin ....
>
> heller ikke her...
Sammenligning som sådan var der ikke tale om. Det var udelukkende ment som
en måde at illustrere for ikke JTD/CDI/HDI etc. kyndige læserer, hvad der
snakkes om i forbindelse med spørgsmålet fra Martin om de kunne holde til
det hårde liv .
Jeg beklager, hvis I har opfattet det som en hån af en udemærket standard
2-liters motor . Dette har skam ikke været påtænkt fra min side.
Aslan
| |
Peter G C (22-06-2004)
| Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 22-06-04 18:34 |
|
"Aslan" <cpoulsen@REMOVEemail.dk> skrev i en meddelelse
news:40d6cd1c$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
[klip]
> Når man har vænnet sig til disse kræfter, vil du opdage, at man bruger
bilen
> anderledes
Enig )
Jeg har vænnet mig til kræfterne LOL
/Peter
--
http://www.grauslund.com/
| |
Dennis Krøjmand Berg (23-06-2004)
| Kommentar Fra : Dennis Krøjmand Berg |
Dato : 23-06-04 12:12 |
|
> > Når man har vænnet sig til disse kræfter, vil du opdage, at man bruger
> bilen
> > anderledes
>
> Enig )
>
> Jeg har vænnet mig til kræfterne LOL
- gaaaaaaab - du er bare ved at blive gammel..........
/D
| |
Peter G C (23-06-2004)
| Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 23-06-04 14:05 |
|
"Dennis Krøjmand Berg" <dennis@krojmand.dk> skrev i en meddelelse
news:XzdCc.16224$Vf.927427@news000.worldonline.dk...
[klip]
> - gaaaaaaab - du er bare ved at blive gammel..........
Min potte kører da i det mindst ................
/Peter
--
http://www.grauslund.com
| |
|
|