Hej Eg,
"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> wrote in message
news:40d1d1be$0$23881$14726298@news.sunsite.dk...
> Nej NU blir jeg sq gal DROP jeres pis med Ca priser ang afgiften og
> forsikringer FAKTA og intet andet tak. Når i ikke ved hvad i ævler om så
ti
> stille (Undskyld mig liiige lidt her
![Glad](images/smileys/glad.gif)
)
Rolig, rolig... Når jeg gav en cirkapris på vejskatten er det fordi jeg ikke
kunne finde den i den officielle oversigt. Resten af de jeg skriver er
nogenlunde korrekt.
Med hensyn til forsikringer så ER det altså et faktum at man skal se sig for
med hensyn til importbiler.
> Jeg er den lykkelige ejer af en Saab 9000 med læder, klima, fartfidus og
et
> mylder af knapper og stads den koster 2569 Skr om ÅRET i forsikring og
> vejskatten er på 1514 Skr om ÅRET, hvilket er noget nær det dyreste,
Hvad for noget? Se engang i den seneste oversigt fra Konsumentverket.
Mercedes CL55 AMG koster fx 2.224. En S65 AMG koster 2.671 i årlig afgift.
> osv osv og den koster det samme (hvad han gir i forsikring ved jeg dog
ikke
> og derfor UDTALER jeg mig ikke om det da jeg IKKE ved det
![Glad](images/smileys/glad.gif)
)
Næh. Jeg har så undersøgt hvad jeg skal give for en import 530d Touring fra
cirka 2001 - bedste bud indtil videre som elitebillist er omkring 8.000
kr/årligt for fuldforsikring, og ja - jeg har prøvet lidt rundt omkring. Men
det er så også uden at have handlet yderligere forsikringer ind eller gjort
andet for at presse prisen, er jo endnu ikke flyttet nogensteder. Den koster
så også lige 7.366 i årlig vejskat, men det er så fordi det er en diesel.
> Og jeg hjælper gerne STADIG, dog skal du vide at svenskere ikke regner
> importerede biler for ret meget da der er mange ikke etniske svenskere der
> spekulere i dette, fx danske politibiler og sjovt nok har ingen af disse
> kørt mere end 60-100 000 Km hehe og naturligtvis af en ældre dame mm, til
> trods for at de er nemme at genkende !!
Hehe... Næh! Ville aldrig købe min bil sådan et sted. Men ser man sig for
kan de jo sagtens hentes i Tyskland. Der er så vidt jeg kan se stadig en del
at spare på næsten-nye tyske mærker, der er 2-3 år gamle.
** Lars