"Propellen" <not@Valid.Invalid> skrev i en meddelelse
news:po1oc0h5t5sepff3as9u9clar053qfbobc@4ax.com...
> Hvem designer dem? Åbenbart ikke nogen der har hovedet med sig.
> I Arden (nær Hobro) er der blevet lavet 2 rundkørsler & en
> viadukt,(rundkørsel - viadukt - rundkørsel) så futtoget kan komme
> hurtigt frem, det er såmænd godtnok. Men de kan vel for hulan da lave
> dem, så man kan komme igennem rundkørsel og viadukt, uden at man skal
> op og køre på kantsten 100-200 meter? Det kan simpelthen _ikke_ lade
> sig gøre med trækker/trailer (sættevogn) uden at ramme kantsten.
> Heller ikke hvis man køre helt ud til kanten med forhjulene, så
> "skærere" trailer stadig, så det ene hjulpar kommer op at køre på
> inderkanten af rundkørslen. Og når man drejer ud af rundkørslen,
> kommer det andet hjulpar op på kantstenen igennem viadukten.
> Men selvfølgelig hvis kommunen eller hvem det nu er, vil bruge mange
> kroner på at reparere kantsten, så er det vel godtnok.
> Tænker de slet ikke på den tunge traffik? Jeg kunne forstille mig, at
> 13,7 meter busser har lidt problemer osse.
> --
> /Prop
>
>
> Propellen(snabela)SoftHome(punktum)Net
For nogle år siden var Randers kommune ramt af en virus der dikterede
midterrabatter i massevis.
En af dem anlagde man på en af bybussernes hovedruter. Den var placeret i en
blød kurve et sted hvor vejen ikke var ret bred. I ved selv hvordan gaderne
ser ud i gamle byer nær centrum.
Resultatet udeblev ikke.
Busserne kunne ikke komme rundt uden at ride på kanterne. Så måtte man
redesigne og det endte med at midterrabatten i dag næsten kun består af 2
rækker kantsten.
--
hilzen
hanzen
Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt