|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Større motor i en Peugeot 406 HDI Fra : Daniel Stjernholm |
Dato : 12-06-04 00:30 |
|
Hejsa.
Jeg er den lykkelige ejer af en Peugeot 406 HDI 2.0 - jeg er virkelig
godt tilfreds med bilen. Men nu var der en anden ond 406-ejer der i
går opfordrede mig til lige at tage en tur i hans 406 HDI 2.2 som var
chiptunet - og fy for satan da! Det kan slet ikke sammenlignes!
Nu har jeg så gået og tænkt lidt over, om det vil være muligt at smide
en 2.2'er i min (stadig HDI) - og det vil det naturligvis, men et
eller andet sted er det jo et spørgsmål om økonomi. Min nuværende
motor er 9 måneder gammel og har kun gået 28.000, så jeg skulle vel
kunne få et anseeligt beløb for denne.
Har nogen et bud hvad en ny 2.2 HDI ca. koster, eller bare nogle idéer
om hvad bytteprisen bør være på sådan et projekt (evt. skelen til
brugte motorer kan muligvis også gå, men det er mit indtryk at det
ikke ligefrem vrimler med 2.2'ere på markedet).
Selvfølgelig har jeg overvejet blot at tune min 2.0'er, så jeg har
ikke brug for at få at vide, at jeg bare kan knalde en chip i den
Ellers noget jeg bør tænke på, før jeg går så langt som til at spørge
min forhandler?
/Daniel
| |
Mark Sandberg (12-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mark Sandberg |
Dato : 12-06-04 07:03 |
|
"Daniel Stjernholm" skrev i en meddelelse:
> Har nogen et bud hvad en ny 2.2 HDI ca. koster, eller bare nogle idéer
> om hvad bytteprisen bør være på sådan et projekt (evt. skelen til
> brugte motorer kan muligvis også gå, men det er mit indtryk at det
> ikke ligefrem vrimler med 2.2'ere på markedet).
Jeg har ingen ide om, hvad sådan et projekt vil koste. Men det vil
utvivlsomt være billigere, at skifte hele bilen ud. Samtidig vil du få en
bedre pris, den dag bilen igen skal sælges.
/Mark.
| |
Mark Sandberg (12-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mark Sandberg |
Dato : 12-06-04 07:19 |
| | |
Mogens Knudsen (12-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mogens Knudsen |
Dato : 12-06-04 07:32 |
|
On Fri, 11 Jun 2004 23:30:00 GMT, newshamster@skumlenet.dk (Daniel
Stjernholm) wrote:
>Jeg er den lykkelige ejer af en Peugeot 406 HDI 2.0 - jeg er virkelig
>godt tilfreds med bilen. Men nu var der en anden ond 406-ejer der i
>går opfordrede mig til lige at tage en tur i hans 406 HDI 2.2 som var
>chiptunet
Det var dumt... :)
>Nu har jeg så gået og tænkt lidt over, om det vil være muligt at smide
>en 2.2'er i min (stadig HDI) - og det vil det naturligvis, men et
>eller andet sted er det jo et spørgsmål om økonomi. Min nuværende
>motor er 9 måneder gammel og har kun gået 28.000, så jeg skulle vel
>kunne få et anseeligt beløb for denne.
Du vil få en stor afskrivning - ingen tvivl om det. Ikke mindst
modelskiftet i mellemtiden vil få indflydelse...
>Har nogen et bud hvad en ny 2.2 HDI ca. koster
320.000 kr plus det løse...
www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=1983
>eller bare nogle idéer om hvad bytteprisen bør være på sådan et projekt
Aner det ikke - nyvognsprisen har en forskel på 35.000 kr...
>Selvfølgelig har jeg overvejet blot at tune min 2.0'er, så jeg har
>ikke brug for at få at vide, at jeg bare kan knalde en chip i den
Næh, men det vil være den fornuftige løsning. Du vil ikke kunne tune
din splinternye 406 2.2 HDI alligevel, IMO...
>Ellers noget jeg bør tænke på, før jeg går så langt som til at spørge
>min forhandler?
Jep - det er dumt at handle, når man lige er blevet "forelsket".
Træk istedet vejret samt slå koldt vand i blodet og forbered istedet
dit næste køb således, at du ikke bliver bragt ud i dén situation her
igen.
/Mogens
| |
Daniel Stjernholm (12-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Daniel Stjernholm |
Dato : 12-06-04 08:51 |
|
On Sat, 12 Jun 2004 08:31:34 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:
>Det var dumt... :)
Ja :)
>Du vil få en stor afskrivning - ingen tvivl om det. Ikke mindst
>modelskiftet i mellemtiden vil få indflydelse...
Jeg vil helt sikkert få noget afskrivning. Men jeg tænker lidt på -
min nuværende motor er jo en meget populær model som sidder i en del
biler, og det må vel ske jævnligt at man har brug for sådan en til at
udbedre forsikringsskader mv. med? Derfor forestiller jeg mig, at den
er nogenlunde let-omsættelig, og at man derfor burde kunne få en
rimelig pris for den.
>>Har nogen et bud hvad en ny 2.2 HDI ca. koster
>
>320.000 kr plus det løse...
> www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=1983
Tankerne var nu på prisen på motoren alene
>Næh, men det vil være den fornuftige løsning. Du vil ikke kunne tune
>din splinternye 406 2.2 HDI alligevel, IMO...
Hvorfor ikke? Det må jeg jo tilstå, at jeg havde en plan om ;)
>Jep - det er dumt at handle, når man lige er blevet "forelsket".
Det er helt sikkert.
>Træk istedet vejret samt slå koldt vand i blodet og forbered istedet
>dit næste køb således, at du ikke bliver bragt ud i dén situation her
>igen.
Ja det må vel være sådan det skal være. Da jeg købte min nuværende
skelede jeg faktisk til en 2.2'er, men det talte min forhandler mig
fra?! Han må være en pissedårlig sælger
I mellemtiden (siden jeg postede) har jeg jo så opdaget, at der er
noget der hedder max 20% forøgelse, ellers skal der betales afgift.
Min 2.0 har 110 HK, og 2.2'eren har 136 HK, så den ligger over grænsen
![Sur](images/smileys/sur.gif) . Gad vide om der er mulighed for at "neddrosle" den, og så
kompensere for det med en box bagefter
/Daniel
| |
![](/images/tree/0.gif) Mogens Knudsen (12-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mogens Knudsen |
Dato : 12-06-04 08:59 |
|
On Sat, 12 Jun 2004 07:50:38 GMT, newshamster@skumlenet.dk (Daniel
Stjernholm) wrote:
>Jeg vil helt sikkert få noget afskrivning. Men jeg tænker lidt på -
>min nuværende motor er jo en meget populær model som sidder i en del
>biler, og det må vel ske jævnligt at man har brug for sådan en til at
>udbedre forsikringsskader mv. med? Derfor forestiller jeg mig, at den
>er nogenlunde let-omsættelig, og at man derfor burde kunne få en
>rimelig pris for den.
Tror jeg ikke på...
>>Næh, men det vil være den fornuftige løsning. Du vil ikke kunne tune
>>din splinternye 406 2.2 HDI alligevel, IMO...
>Hvorfor ikke?
Din fabriksgaranti ryger sig en tur.
>Ja det må vel være sådan det skal være. Da jeg købte min nuværende
>skelede jeg faktisk til en 2.2'er, men det talte min forhandler mig
>fra?!
Hvorfor talte han dig fra dét? - Hvad var argumentationen?
> Gad vide om der er mulighed for at "neddrosle" den, og så
> kompensere for det med en box bagefter
Nope
/Mogens
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Daniel Stjernholm (12-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Daniel Stjernholm |
Dato : 12-06-04 11:26 |
|
On Sat, 12 Jun 2004 09:59:26 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:
>Hvorfor talte han dig fra dét? - Hvad var argumentationen?
At han ikke mente at den større motor var pengene værd, sådan i grove
træk.
/Daniel
| |
Peter G C (12-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 12-06-04 08:27 |
|
"Daniel Stjernholm" <newshamster@skumlenet.dk> skrev i en meddelelse
news:40ca3e46.1671480656@dtext.news.tele.dk...
[klip]
> Selvfølgelig har jeg overvejet blot at tune min 2.0'er, så jeg har
> ikke brug for at få at vide, at jeg bare kan knalde en chip i den
Køb en box og din forhandler opdager næppe du har pillet ved din bil.
/Peter
--
http://www.grauslund.com/
| |
Daniel Stjernholm (12-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Daniel Stjernholm |
Dato : 12-06-04 08:52 |
|
On Sat, 12 Jun 2004 09:27:27 +0200, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:
>Køb en box og din forhandler opdager næppe du har pillet ved din bil.
Den er jeg med på, men mine tanker gik lidt i retning af at få både en
større motor og at få den chippet
--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen
| |
![](/images/tree/0.gif) Landberg (12-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Landberg |
Dato : 12-06-04 09:20 |
|
> >Køb en box og din forhandler opdager næppe du har pillet ved din bil.
>
> Den er jeg med på, men mine tanker gik lidt i retning af at få både en
> større motor og at få den chippet
Man kan sq hurtigt blive forelsket. Havde en kunde i går i en BMW 330D med
184hk-motor, så nu surfer jeg en del på mobile.de....
MVH
Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mogens Knudsen (12-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mogens Knudsen |
Dato : 12-06-04 09:40 |
|
On Sat, 12 Jun 2004 10:19:55 +0200, "Landberg"
<thomaslandberg(fjern)@hotmail.com> wrote:
>Man kan sq hurtigt blive forelsket. Havde en kunde i går i en BMW 330D med
>184hk-motor
Hvad fik i ud af den?
/Mogens
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Landberg (12-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Landberg |
Dato : 12-06-04 10:09 |
|
> >Man kan sq hurtigt blive forelsket. Havde en kunde i går i en BMW 330D
med
> >184hk-motor
>
> Hvad fik i ud af den?
Ved det ikke, men vi kører en smut til FDM engang i nær fremtid. Men den
virkede relativt kvik
MVH
Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Henrik B. (13-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 13-06-04 22:46 |
|
"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:saglc01q8o5vmq77juurv4m1esvi5j9o1r@4ax.com...
> On Sat, 12 Jun 2004 10:19:55 +0200, "Landberg"
> <thomaslandberg(fjern)@hotmail.com> wrote:
>
> >Man kan sq hurtigt blive forelsket. Havde en kunde i går i en BMW 330D
med
> >184hk-motor
>
> Hvad fik i ud af den?
*ROFL* Det dersens dieselmoment, det lokker mere og mere - hva', du gamle?
![Blink](images/smileys/nwink.gif) ))))
M.v.h.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mogens Knudsen (14-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mogens Knudsen |
Dato : 14-06-04 17:56 |
|
On Sun, 13 Jun 2004 23:46:29 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:
>*ROFL* Det dersens dieselmoment, det lokker mere og mere
>hva', du gamle? ![Blink](images/smileys/nwink.gif) ))))
He, he - det har du ret i. Hvis jeg kunne handle en 530d i den ene
eller anden afskygning eller en 320 CDI ville det være okay. Men
jeg er sgu nok for nærig, når det kommer til stykket...
Og så kan man jo stadig handle benzin til rimelige priser (købte til
kr. 7.25 idag), hvor for dét argument hurtigt falder bort
/Mogens
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Peter Weis (14-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Peter Weis |
Dato : 14-06-04 18:09 |
|
Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:
> Og så kan man jo stadig handle benzin til rimelige priser (købte til
> kr. 7.25 idag), hvor for dét argument hurtigt falder bort
Nå ja, diesel kostede 5.85 her hos os.
mvh
Peter
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mogens Knudsen (14-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mogens Knudsen |
Dato : 14-06-04 18:21 |
|
On 14 Jun 2004 17:08:51 GMT, Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> wrote:
>Nå ja, diesel kostede 5.85 her hos os.
Jeg tror faktisk også, det var ude ved "jer", jeg handlede
Dét, jég mener, ér, at er benzinprisen nede i dét leje, er det for mig
stadig okay at køre benzin. Der er jo immmervæk nogle fordele ved at
køre benzin !
(f.eks. drivers feeling, hvor man hamrer gennem de små veje og sin
seks trins manuelle gearkasse - dét er sgu lidt svært i en MB m/aut)
/Mogens
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Peter Weis (14-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Peter Weis |
Dato : 14-06-04 20:43 |
|
Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:
> Dét, jég mener, ér, at er benzinprisen nede i dét leje, er det for
> mig stadig okay at køre benzin. Der er jo immmervæk nogle fordele
> ved at køre benzin !
> (f.eks. drivers feeling, hvor man hamrer gennem de små veje og sin
> seks trins manuelle gearkasse - dét er sgu lidt svært i en MB
> m/aut)
Det forstår jeg til fulde.
Men da prisforskellen mellem benzin og diesel er nogenlunde konstant,
så er den økonomiske fordel ved at køre diesel næsten mindre når prisen
er høj.
Jeg mener: Hvis benzinen steg til 20 kr pr. liter og dieselen kostede
18 kr, så ville det vel stadig være økonomisk OK at køre benzin.
mvh
Peter
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (14-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-06-04 20:50 |
|
> Det forstår jeg til fulde.
> Men da prisforskellen mellem benzin og diesel er nogenlunde konstant,
> så er den økonomiske fordel ved at køre diesel næsten mindre når prisen
> er høj.
> Jeg mener: Hvis benzinen steg til 20 kr pr. liter og dieselen kostede
> 18 kr, så ville det vel stadig være økonomisk OK at køre benzin.
arh, så vil jeg mene at man alvorligt bør overveje at ombygge oliefyret til
at kunne køre på rapsolie fra Aldi.....omend det er lidt besværlig at tanke
--
Tom
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mogens Knudsen (14-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mogens Knudsen |
Dato : 14-06-04 20:58 |
|
On 14 Jun 2004 19:43:15 GMT, Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> wrote:
>Det forstår jeg til fulde.
Godt så :)
>Men da prisforskellen mellem benzin og diesel er nogenlunde konstant,
>så er den økonomiske fordel ved at køre diesel næsten mindre når prisen
>er høj.
Prøv at se nedenstående...
>Jeg mener: Hvis benzinen steg til 20 kr pr. liter og dieselen kostede
>18 kr, så ville det vel stadig være økonomisk OK at køre benzin.
Overdrivelsen fremmer forståelsen?
www.fdm.dk/altombiler/oekonomi/benzindiesel/benzindiesel_peugeot.asp
40.000 km - 100.000 kr pris for bil - 10 og 15 km/l
Benzin 20 kr/l = 82.520 kr
diesel 18 kr/l = 53.140 kr
Benzin 9 kr/l = 38.520 kr
Diesel 7 kr/l = 23.806 kr
Benzin 7,25 kr/l = 31.520 kr
Diesel 5.5 kr/l = 19.806 kr
Der er mætningspunkt - et punkt hvor det er "ufornuftigt" at køre
benzin, når man sammenligner "på tværs" (hvis man da kan dét). Jeg
synes at 9-10 kroner literen er dér, hvro jeg må vurdere, hvad jég
vil.
/Mogens
www.tykke.dk/index.php?location=Film&index=2&dir=336
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Peter Weis (14-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Peter Weis |
Dato : 14-06-04 21:44 |
|
Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:
> 40.000 km - 100.000 kr pris for bil - 10 og 15 km/l
> Benzin 20 kr/l = 82.520 kr
> diesel 18 kr/l = 53.140 kr
Ja, Bjarne Riis ville få en stor talentbase
Men jeg forstår ikke helt hvordan du afskriver de 100000 i regnskabet.
Så vidt jeg kan se tager det kun højde for brændstofpriser og grøn
ejerafgift.
mvh
Peter
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mogens Knudsen (14-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mogens Knudsen |
Dato : 14-06-04 21:46 |
|
On 14 Jun 2004 20:43:40 GMT, Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> wrote:
>Men jeg forstår ikke helt hvordan du afskriver de 100000 i regnskabet.
>Så vidt jeg kan se tager det kun højde for brændstofpriser og grøn
>ejerafgift.
Man skal altid læse dét med småt, Peter
Forudsætninger: For dieselbilens vedkommende er der lagt en
nettoforrentning på 3,5 procent af merprisen ind, og en moderat
afskrivning af samme merpris med 10% om året er også indregnet. Der er
i denne beregning regnet med samme driftsomkostninger på en benzin og
dieselbil - priserne på serviceaftaler er omtrent ens nu om stunder.
/Mogens
www.tykke.dk/index.php?location=Film&index=2&dir=336
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Peter Weis (15-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Peter Weis |
Dato : 15-06-04 20:03 |
|
Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:
> Man skal altid læse dét med småt, Peter
Der står da ikke noget med småt i din post.
Men det er klart ikke forskellen i literpris der har betydning for
udfaldet. Det er forskellen i brændstofforbrug.
Og der er dine forudsætninger for regnestykket vist forkerte. Du har jo
tidligere været inde på at skaffe dig en Polo 3L eller den tilsvarende
Audi, og så kører (selv) du nok længere end 15 km/l.
Kunne du på den anden side få en benzin motor der gik lige så langt pr
liter som en diesel, så ville du næppe bekymre dig om de to kroners
prisforskel.
mvh
Peter
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mogens Knudsen (15-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mogens Knudsen |
Dato : 15-06-04 20:11 |
|
On 15 Jun 2004 19:02:38 GMT, Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> wrote:
>Der står da ikke noget med småt i din post.
På siden :)
>Men det er klart ikke forskellen i literpris der har betydning for
>udfaldet. Det er forskellen i brændstofforbrug.
>Og dér er dine forudsætninger for regnestykket vist forkerte.
>Kunne du på den anden side få en benzin motor der gik lige så langt pr
>liter som en diesel, så ville du næppe bekymre dig om de to kroners
>prisforskel.
Jeg har taget udgangspunkt i et realistisk bud på en model af en
diesel, jég ville købe, og dén kører næppe mere end 15, hvis jeg er
heldig...
/Mogens
www.tykke.dk/index.php?location=Film&index=2&dir=336
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) John Sahl (12-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 12-06-04 23:58 |
|
Landberg wrote:
> Man kan sq hurtigt blive forelsket. Havde en kunde i går i en BMW
> 330D med 184hk-motor, så nu surfer jeg en del på mobile.de....
Sådan en kørte jeg rundt i nede i Frankfurt i mandags, dejlig bil!
Er spændt på at høre hvad i fik ud af den..
--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det
| |
![](/images/tree/0.gif) Rasmus (12-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Rasmus |
Dato : 12-06-04 09:25 |
|
"Daniel Stjernholm" <newshamster@skumlenet.dk> skrev i en meddelelse
news:40ceb5e2.1702024046@dtext.news.tele.dk...
> On Sat, 12 Jun 2004 09:27:27 +0200, "Peter G C"
> <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:
>
> >Køb en box og din forhandler opdager næppe du har pillet ved din bil.
>
> Den er jeg med på, men mine tanker gik lidt i retning af at få både en
> større motor og at få den chippet
>
> --
> Med venlig hilsen / Best regards
> Daniel Stjernholm Andersen
Med en større motor får du en bil som, ikke kan synes lovligt, større
afskrivning, evt. problemer med forsikringen.
Og hvis de opdager dit nummer i synshallen, bliver du trukket ud bagved, og
skudt på stedet. Herefter vil told*skat så flå dig for at lave et
modelskifte, uden at betale afgift
Hvad med at give din nuværende en intercooler, og en chiptuning/box ?
Prøv at stille spørgsmålet inde på www.hi-speed.dk , her sidder nogle som
ved meget mere om diesel tuning end mig. bla. vinderen af Danmarks Hurtigste
Bil i diesel-klassen.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Peter G C (12-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 12-06-04 09:43 |
|
"Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> skrev i en meddelelse
news:40cabdd5$0$266$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
[klip]
> Hvad med at give din nuværende en intercooler, og en chiptuning/box ?
Den hár allerede intercooler. Men hvis nu Daniel i stedet købte to boxe som
f.eks.
http://www.fgamotorsport.dk/Når%20det%20skal%20være%20lidt%20vildt.....htm
Så vidt jeg husker er der en C5-ejer med en HDi her i gruppen der også kører
med to boxe. Det giver en go-fin ydelse.
De to boxe er forskellige og arbejder på hver sin måde, hvorfor ydelsen
stiger pænt meget.
> Prøv at stille spørgsmålet inde på www.hi-speed.dk , her sidder nogle som
> ved meget mere om diesel tuning end mig. bla. vinderen af Danmarks
Hurtigste
> Bil i diesel-klassen.
God ide.
/Peter
--
http://www.grauslund.com/
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Daniel Stjernholm (12-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Daniel Stjernholm |
Dato : 12-06-04 09:57 |
|
On Sat, 12 Jun 2004 10:43:05 +0200, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:
> http://www.fgamotorsport.dk/Når%20det%20skal%20være%20lidt%20vildt.....htm
>
>Så vidt jeg husker er der en C5-ejer med en HDi her i gruppen der også kører
>med to boxe. Det giver en go-fin ydelse.
Det lyder ikke ubetinget dumt. Måske man skulle skrive til ham
Landberg. Men - dette trick kunne man jo også gøre på en 2.2'er, og få
_endnu_ mere ydelse *savl*
/Daniel
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Peter G C (12-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 12-06-04 10:07 |
|
"Daniel Stjernholm" <newshamster@skumlenet.dk> skrev i en meddelelse
news:40d0c3bd.1705563218@dtext.news.tele.dk...
[klip]
> Det lyder ikke ubetinget dumt. Måske man skulle skrive til ham
> Landberg.
"Ikke ubetinget dum" - nope - men i hvert fald dristigt hvis du spø'r mig
..-)
Jeg har selv købt en boks hos Landberg til samme motor som din - det kan
klart anbefales. Hvad Landberg mener om 2-boks-tricket ved jeg ikke. Men jeg
kan anbefale at tage en snak med Landberg - han yder en meget fin service og
har en god erfaring med boksene.
> Men - dette trick kunne man jo også gøre på en 2.2'er, og få
> _endnu_ mere ydelse *savl*
He he.
/Peter
--
http://www.grauslund.com/
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Landberg (12-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Landberg |
Dato : 12-06-04 10:14 |
|
> Jeg har selv købt en boks hos Landberg til samme motor som din - det kan
> klart anbefales. Hvad Landberg mener om 2-boks-tricket ved jeg ikke. Men
jeg
> kan anbefale at tage en snak med Landberg - han yder en meget fin service
og
> har en god erfaring med boksene.
>
> > Men - dette trick kunne man jo også gøre på en 2.2'er, og få
> > _endnu_ mere ydelse *savl*
Jeg er ikke selv ubetinget tilhænger af "2-bokse tricket". Boksen er lavet
til at give en fornuftig mer-effekt alene og er ikke lavet til at blive
monteret med en anden boks samtidig. Når det så er sagt, så kan en 110hk HDi
med intercooler holde til en del og hvis man ellers ikke kører med bundgas
konstant kan man godt få et fornuftigt resultat ud af at montere to bokse.
En bekendt har i øvrigt prøvet tricket med to bokse på en 2.2HDi 406 nede på
Vandel og den trak jf. rygterne ganske godt. Det var en stationcar, men den
fulgte fint en 106GTi. Har også lige en kunde ude at køre med to bokse på en
Hyundai Santa Fe og det fungerer meget godt - men igen "it's a your own
risk".
MVH
Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Daniel Stjernholm (12-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Daniel Stjernholm |
Dato : 12-06-04 09:50 |
|
On Sat, 12 Jun 2004 10:25:03 +0200, "Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk>
wrote:
>Med en større motor får du en bil som, ikke kan synes lovligt,
Kan man virkelig ikke lave sådan et indgreb på lovlig vis?
>større afskrivning, evt. problemer med forsikringen.
>Og hvis de opdager dit nummer i synshallen, bliver du trukket ud bagved, og
>skudt på stedet. Herefter vil told*skat så flå dig for at lave et
>modelskifte, uden at betale afgift
Bras. Jeg har læst mig frem til at inden for 20% ekstra ydelse skal
man ikke betale afgift. 20% oveni vil betyde 132 HK, og den motor jeg
vil sætte i er på 136 HK. Hvor meget afgift kan der lige være på 4 HK?
>Prøv at stille spørgsmålet inde på www.hi-speed.dk , her sidder nogle som
>ved meget mere om diesel tuning end mig. bla. vinderen af Danmarks Hurtigste
>Bil i diesel-klassen.
Det var nok ikke nogen dum idé - det vil jeg gøre. Tak for hintet
/Daniel
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jens (12-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jens |
Dato : 12-06-04 10:46 |
|
Daniel Stjernholm <newshamster@skumlenet.dk> wrote:
> >Med en større motor får du en bil som, ikke kan synes lovligt,
>
> Kan man virkelig ikke lave sådan et indgreb på lovlig vis?
>
> >større afskrivning, evt. problemer med forsikringen.
> >Og hvis de opdager dit nummer i synshallen, bliver du trukket ud bagved, og
> >skudt på stedet. Herefter vil told*skat så flå dig for at lave et
> >modelskifte, uden at betale afgift
>
> Bras. Jeg har læst mig frem til at inden for 20% ekstra ydelse skal
> man ikke betale afgift. 20% oveni vil betyde 132 HK, og den motor jeg
> vil sætte i er på 136 HK. Hvor meget afgift kan der lige være på 4 HK?
>
Prøv at se på:
< http://www.powerpage.dk/lovligt.htm> - nøgleordet er "identitetstab"
Ny afgift er s'gu en kedelig bivirkning man søger at undgå.
--
/ Jens
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Daniel Stjernholm (12-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Daniel Stjernholm |
Dato : 12-06-04 11:23 |
|
On Sat, 12 Jun 2004 11:45:48 +0200, spam@finds.dk (Jens) wrote:
>Prøv at se på:
>< http://www.powerpage.dk/lovligt.htm> - nøgleordet er "identitetstab"
Tak, det ser jo ikke voldsomt opmuntrende ud :-/
>Ny afgift er s'gu en kedelig bivirkning man søger at undgå.
Klart klart - men for alt i verden skal det laves lovligt, jeg vil
ikke have en bil der ikke kan synes når den tid kommer. Så bliver den
jo umulig at sælge.
/Daniel
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Rasmus (12-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Rasmus |
Dato : 12-06-04 12:36 |
|
"Daniel Stjernholm" <newshamster@skumlenet.dk> skrev i en meddelelse
news:40cad94c.1711082156@dtext.news.tele.dk...
> On Sat, 12 Jun 2004 11:45:48 +0200, spam@finds.dk (Jens) wrote:
>
> >Prøv at se på:
> >< http://www.powerpage.dk/lovligt.htm> - nøgleordet er "identitetstab"
>
> Tak, det ser jo ikke voldsomt opmuntrende ud :-/
>
> >Ny afgift er s'gu en kedelig bivirkning man søger at undgå.
>
> Klart klart - men for alt i verden skal det laves lovligt, jeg vil
> ikke have en bil der ikke kan synes når den tid kommer. Så bliver den
> jo umulig at sælge.
>
> /Daniel
Du betaler ikke afgift af hvor mange hk du ligger over de 20%, men du kommer
til at betale den manglende afgift af en 406 2.0 hdi op til en 406 2.2 hdi,
mig bekendt !!
| |
[8700] Brian Mark Ma~ (12-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : [8700] Brian Mark Ma~ |
Dato : 12-06-04 20:32 |
|
Her er en der kunne bruges...
http://tinylink.com/?n5uQ3da8tu
Mvh.
B. Madsen
"Daniel Stjernholm" <newshamster@skumlenet.dk> skrev i en meddelelse
news:40ca3e46.1671480656@dtext.news.tele.dk...
> Hejsa.
>
> Jeg er den lykkelige ejer af en Peugeot 406 HDI 2.0 - jeg er virkelig
> godt tilfreds med bilen. Men nu var der en anden ond 406-ejer der i
> går opfordrede mig til lige at tage en tur i hans 406 HDI 2.2 som var
> chiptunet - og fy for satan da! Det kan slet ikke sammenlignes!
>
> Nu har jeg så gået og tænkt lidt over, om det vil være muligt at smide
> en 2.2'er i min (stadig HDI) - og det vil det naturligvis, men et
> eller andet sted er det jo et spørgsmål om økonomi. Min nuværende
> motor er 9 måneder gammel og har kun gået 28.000, så jeg skulle vel
> kunne få et anseeligt beløb for denne.
>
> Har nogen et bud hvad en ny 2.2 HDI ca. koster, eller bare nogle idéer
> om hvad bytteprisen bør være på sådan et projekt (evt. skelen til
> brugte motorer kan muligvis også gå, men det er mit indtryk at det
> ikke ligefrem vrimler med 2.2'ere på markedet).
>
> Selvfølgelig har jeg overvejet blot at tune min 2.0'er, så jeg har
> ikke brug for at få at vide, at jeg bare kan knalde en chip i den
>
>
> Ellers noget jeg bør tænke på, før jeg går så langt som til at spørge
> min forhandler?
>
> /Daniel
| |
Peter G C (15-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 15-06-04 17:08 |
|
"Daniel Stjernholm" <newshamster@skumlenet.dk> skrev i en meddelelse
news:40ca3e46.1671480656@dtext.news.tele.dk...
[klip]
> Har nogen et bud hvad en ny 2.2 HDI ca. koster,
Ca 30.000 inkl moms - så bonen på en brugt 2,2 HDi med 22.000km
/Peter
| |
|
|