> > Jeg undrer mig bare over den totale udeblivelse på effekten af
> > periodisk syn da det blev gennemført.
> >
> Nu du nu skriveer som du gør, kan du så ikke lidt mere specifikt
> delagtiggøre os i hvad du har haft af forventninger til de periodiske syn.
Jeg har bestemt ikke haft andre forventinger til disse syn end at nogen tog
sig sammen og afskaffede det, og brugte pengene på "paragrafpatrujler"(jeg
kan ikke huske nummeret lige pt) istedet. IMO en meget bedre anvendelse af
resourserne.
Jeg har endnu tilgode at se en fornuftig forklaring på periodisk syn,
medmindre det primære formål udelukkende er at genere bilister, og/eller
holde kunstig omsætning i synshallerne.
> Min helt klare oplevelse er at man i dag er noget mere seriøs end for
10-20
> år tilbage
SLET ikke enig.
>
> > Idag bliver
> > man næsrmest skudt for 15mm for lave kørelys,
>
> Vær nu lidt seriøs, ikke eneste punkt/fejl vel? hvad var grunden til de 15
> manglende milimeter?¨
Grunden til de manglende 15mm er at bilen er udstyret med den originale
undervogn(240Turbo)
Synsassistenten stod og brokkede sig over at bilen var sænket, hvilket jeg
kunne forklare IKKE er tilfældet, da bilen er original, med original
ridehøjde. På spørgsmålet om jeg kunne få bilen synet med undervognen fra en
240L (en morfarversion med ca. 100hk mindre!) og dertil bekræftede han at
det ville være ok, blot lygterne sidder højt nok.
Ergo: SB mener altså at at en morfar undervogn er den rigtige løsning på en
240Turbo, alene for at få lyset i den rigtige højde.
Helt ærligt, den slags har jeg absolut intet respekt for _overhovedet_.
Ydermere skulle idioten skyde min bil af så dækkene hylede ud af pladsen, og
brokkede sig derefter over at mine gummiophæng var for dårlige. Det gik dog
over efter han opdagede at de var monterede 4 dage før synet, og det bare
metal endnu ikke anløbet.
Og nej, der var ikke andre anmærkninger.
Jeg kørte hjem og flåede lyset af, og bilen gik glat igennem syn dagen
efter, ved en synsassistent der undrede sig noget over historien.
Jeg ved godt hvad der er galt: Der går alt for tit en lille skrankepave i
det.
Der er tonsvis af eksempler på at SB har _kasseret_ biler på et grundlag de
ikke har lovhjemmel til at gøre, altså situationer hvor SB sætter sig _OVER_
Færdselsstyrelsen, fordi SB ofte ikke selv kender reglerne til bunds.
>
> > alene fordi man har en
> > bil der er mere blank en synsassistentens,
>
> kunne jo også tænkes at han havde andet end blankpolering i hovedet.
>
Måske, men hvad?
> > og naboens vrag kører
> > igennem med en gennemtæret bagbro, uden bemærkninger. Jojow.
> > Periodisk Bilsyn gavner helt sikkert sikkerheden.(ironi-off)
> >
>
> Har måske vurderet at den stadig var lovlig, selv med tæring, kan jo også
> tænkes at han har overset den detalje, han er jo da i sidste ende også kun
> et menneske ligsom du og jeg.
Ja, bare de ville erkende det. Præcist halvdelen af de gange jeg har været
til syn med min bil er det gået glat igennem med bemærkninger som "utroligt
velholdt vogn" og lign. Andre gange går det helt galt, feks har de dømt
mørnede bremseslanger på bilen efter de har brækket en stålarmeret slange
180grader rundt om crimpningen, 2 gange til hver side. Slangerne var godt 7
måneder gamle, nysseligt fedtet ind i klar rustbeskyttelse så
gulkromatiseringen på omløberen var fint synligt.
Resultat: dummebøde udskrevet, og 2 nye slanger brækket.
>
> Kunne jo også tænkes at konen har holdt ham vågen lidt for længe den
> forgående aften;-/
>
> Din sidste kommentar med sammenligning af naboens bil får dig til at
> fremstå - ikke just sympatisk, nærmest sådan at når han finder fejl ved
mig
> er alle andre bilsynsassistenter sat i samme bås.
>
Well, du kender mig ikke. Jeg synes bare det er en helt fantastisk
gentagelsesnøjagtighed SB præsterer. Præcist hver anden gang jeg er til syn
er alting galt. Sådan har det ihvertfald været indtil nu, men heldigvist går
det glat igennem uden ballade næsten gange, hvis statistikken holder.
Jeg kender selv en SBassistent, desværre ikke i samme landsdel som mig
og han virker betydeligt mere nede på jorden.
Det holder bare ikke når man får foreslået at montere en undervogn beregnet
på en 82hk version under en 180hk bil. Men næste gang jeg skal til syn
rammer det mig ikke så hårdt på økonomien, og så kan jeg måske se det sjove
i at de brækker mine bremseslanger 180grader et par gange fra side til side.
Det skinner langt væk af holdningen: "Nu skal jeg sgu se om den opshinede
gamle æske er 110% iorden"
Min Mors 242DL fra samme årgang, i betydeligt ringere stand triller ligeså
fint igennem, trods den er mildt sagt træt ud. Sidste gang tog det 8minutter
at gennemføre et periodisk syn på den bil, og de var ikke engang ude og køre
i den. Gentagelsesnøjagtigheden er intet mindre end imponerende.
Mvh
Henrik