> Nu har jeg fået lavet service på min Escort '96 (1.6i Zetec motor), og der
blev
> deriblandt skiftet tændrør, idet de har kørt knap 60.000km. Samtidigt blev
> skiftet et relativt rent luftfilter...
>
> Se lige på følgende billeder:
>
>
http://www.student.dtu.dk/~s960674/sparkplug1.jpg
>
http://www.student.dtu.dk/~s960674/sparkplug2.jpg
>
> 1. Er disse kulaflejringer et tegn på for fed blanding?
Hmm da det er en 'i' model så er der vel næppe noget der hedder for fed
blanding, motorstyringen finder selv ud af at blande den rette mængde.
Så mon ikke det mere er koksaflejringer fordi den bruger lidt olie. Eller at
du kører for meget bykørsel uden at få motoren blæst ud en gang imellem.
Ville prøve med en god fuldsyntetisk 40' olie og så en gang imellem på (den
tyske) motorvej og blæse det godt igennem så kokset springer af.
> 2. Er den gul/sorte kant under Bosch-logoet et problem?
Nej
> 3. I så fald ovenstående er et problem, hvor ville du så få problemet
udbedret?
> Det bliver IKKE gjort på et Scaniadam-værksted i storkøbenhavn...
Motoren er vist godt slidt siden den kan ætse midterelektroden så meget.
Mine tændrør kan man ikke se noget slidtage på ej heller efter 60.000 Km.
> PS: Tændrørene er fra A.Østergaard men denne gang har jeg købt hos
Scaniadam.
Er det ikke ligemeget hvor de er fra, det vigtigste er at det er rør som
opfylder specifikationerne. (HUSK DE SKAL VÆRE MED PLATINELEKTRODE)
--
Tom