Hmm...
Nogen ka' måske huske at undertegnedes Lupo blev 10cm kortere
tidligere på året da bremserne svigtede.
Her for 15 mins siden da jeg kørte på arbejde (ja, arbejde, jeg har
ikke været heldig i dette liv) lyste ABS-lampen en 3-4 sek. længere
end normalt da jeg startede bilen (det plejer at være generatorlampen
der slukker sidst).
Nå, det er jo elektronik og den har vel sit rutinecheck den skal
igennem så det kan vel variere..
Vel rundt i den første rundkørsel, ud og ned til næste lyskryds og
bremse - og siden har den bare lyst konstant - omend bilen til forskel
fra sidst, rent faktisk stoppede
Så er det man siger godt den alligevel skal på værksted i morgen og få
fikset en parkeringsskade...
Den lyser kun gult nu, hvis jeg trækker sikringen til den lyser den
rødt. Er der nogen der har en idé om hvor forskellen på de to farver
ligger (udover lige farven)?
Har i øvrigt trukket sikringen til den ud nu, da jeg hellere vil køre
uden ABS end ende i en situation som sidst.
(den får kun lov at køre mig de 800m hjem og så op til værkstedet i
morgen)
Kæmper i øvrigt stadig med forsikringen. Sidste jeg snakkede med dem,
var de blevet enige om "delt skyld" - vel og mærke mellem mig og den
forankørende (repetition: jeg kom kørende, forankørende bremsede fordi
en foran ham skulle svinge, jeg bremser, intet sker og jeg rammer ham
istedet) - hvordan det så end kan lade sig gøre.
De er virkelig fantastiske derinde og faktisk ikke til at snakke med.
Skade på Lupo: 22232,-
Skade på forankørende Skoda: 5023,-
Så ka' man lære det.
--
Andreas Frøsting
http://phpwizard.dk