Knud Jacobsen <dagskolen@paradis.dk> skrev i en
news:9cufce$jmb$2@news.inet.tele.dk...
>
> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:9cudlq$gj6$16@news.cybercity.dk...
> >
> > Til spørgsmålet om SZR-tuning i øvrigt:
> > SZR'eren er i forvejen en tunet SR 500'er
> > Hvor længe er det realistisk at blive ved??
> Hvor har du set en vandkølet SR 500 med 5-ventilet topstykke?
Tuning er da ikke kun vilde knaster og åbent udstødning
Uden at være helt på kant med modellerne, vil jeg mene at det er den
samme grundkonstruktion (500'eren!) at selv de nyeste 660'ere er bygget
på
Hele historien startede med XT 500, hvis motor man på et tidspunkt fandt
passende at bruge i et gadestel og derved kreere en "Hammatsu (= hvor
Yamaha's hovedkvarter ligger!) Goldstar".
Sidenhen har såvel XT/Offroad -serien, som SR-serien udviklet sig igenem
større motorer: XT 600, falder således sammen med SRX 6, og XT 660 med
SZR 660!
--
Armand.