|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Brugtpriser på diesel + st.car Fra : Lars L. Hansen |
Dato : 02-06-04 22:31 |
|
Jeg synes det er besynderligt:
Hvis man kigger priser på nye biler, kan man typisk komme til at betale
ca. 20.000 ekstra for en stationcar-udgave af bilen, og derudover ca.
30.000 ekstra for en diesel-udgave, ved f.eks. en 2.0 diesel i forhold
til en 1.6 benzin. Disse tal passer meget godt på f.eks. Peugeot 307.
Kigger man brugt, på f.eks. en Citroen Xantia, er det lige før disse
forskellige i priser er blevet _endnu_ større?
En nyere alm. 5-dørs benzin 1.8 koster typisk 65.000, mens en stationcar
ligger tæt på 100.000 - skal man have en diesel st.car, koster de lige
pludselig 150.000?
Så når det er brugtpriser, er en diesel stationcar lige pludselig
100-120% dyrere en alm. benzin. Hvis det er en ny bil er det kun i
omegnen af 20-25%. Hvorfor?
Mvh. Lars
| |
bme (02-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : bme |
Dato : 02-06-04 22:54 |
|
.. Hvorfor?
>
Udbud og efterspørgsel - ganske simpelt.
/bo
| |
Lars (03-06-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Lars |
Dato : 03-06-04 07:45 |
|
Hej Lars,
"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message
news:yFrvc.6986$Vf.349416@news000.worldonline.dk...
> Så når det er brugtpriser, er en diesel stationcar lige pludselig
> 100-120% dyrere en alm. benzin. Hvis det er en ny bil er det kun i
> omegnen af 20-25%. Hvorfor?
Som anden skriver - ganske almindelig markedsøkonomi - udbud vs
efterspørgsel.
Hvis du har mod på det kan du eventuelt se på at hente en i Tyskland, der er
rigtig mange nyere dieselbiler til salg dernede til vist nok lavere priser
end i Danmark, selv med afgift lagt til.
** Lars
| |
|
|