|
| Blæsemotor modstand Fra : Thomas Johansen |
Dato : 01-06-04 09:25 |
|
Hejsa..
Min blæsemotor modtand er brændt af.
Jeg har taget den ud. På midten (ca.) er der noget der ligner resterne af en
effekt modstand.
Jeg har som forsøg lige loddet en lus hen over. Så virker niveau 2, 3 og 4.
(Førs var det kun nivaue 4)
Mit spørgsmål er om nogen ved hvad modstands værdien er på denne effekt
modstand (hvis det er en effekt modstand ? ) ???
Billen er en Nissan Almera fra 1996.
....og jeg ved godt man kan købe nye og at det er nemere og bedre og
smartere, men det er sgu sjovere at se om man lige kan fikse det selv...
Thomas
| |
Lykke (01-06-2004)
| Kommentar Fra : Lykke |
Dato : 01-06-04 11:39 |
|
Hej Thomas. Jeg har selv skiftet en 3 stykker i en premiere og de koster ca.
et sted mellem 300 og 400 kr.
Jeg har aldrig selv prøvet at lodde en effektmodstand på den gamle, men når
det nu kan lade sig gøre var det måske det smarteste at måle de 3 resterende
modstande og således måske kunne se et sammenhæng mellem modstandene. derved
kunne du måske regne størrelsen ud på den modstand der er brændt.
mvh
Poul
"Thomas Johansen" <tjo[NO SPAM]@hehe.com> skrev i en meddelelse
news:c9heh8$lnd$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa..
>
> Min blæsemotor modtand er brændt af.
>
> Jeg har taget den ud. På midten (ca.) er der noget der ligner resterne af
en
> effekt modstand.
> Jeg har som forsøg lige loddet en lus hen over. Så virker niveau 2, 3 og
4.
> (Førs var det kun nivaue 4)
>
> Mit spørgsmål er om nogen ved hvad modstands værdien er på denne effekt
> modstand (hvis det er en effekt modstand ? ) ???
>
> Billen er en Nissan Almera fra 1996.
>
> ...og jeg ved godt man kan købe nye og at det er nemere og bedre og
> smartere, men det er sgu sjovere at se om man lige kan fikse det selv...
>
> Thomas
>
>
| |
Thomas Johansen (01-06-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Johansen |
Dato : 01-06-04 11:54 |
|
> Hej Thomas. Jeg har selv skiftet en 3 stykker i en premiere og de koster
ca.
> et sted mellem 300 og 400 kr.
Tænkte jeg nok.. men 300 kr. for et sykke print !!!!!
> Jeg har aldrig selv prøvet at lodde en effektmodstand på den gamle, men
når
> det nu kan lade sig gøre var det måske det smarteste at måle de 3
resterende
> modstande og således måske kunne se et sammenhæng mellem modstandene.
derved
> kunne du måske regne størrelsen ud på den modstand der er brændt.
Ja.. Det er rigtigt. Dog kan jeg ikke vide hvilke omdrejningstal DC motoren
skal have ved nivaue 1. Dvs. effekt afsætningen også er bestemt af dette og
igen skal man vide effekten der skal afsættes.
Men ja.. Jeg har også regnet mig frem til noget, men ville gerne lige se om
det var rigtigt, inden jeg begynder at afsætte for meget (eller for lidt)
effekt... Nivaue 1 skulle gerne match det samme som med en original...
>
> mvh
> Poul
> "Thomas Johansen" <tjo[NO SPAM]@hehe.com> skrev i en meddelelse
> news:c9heh8$lnd$1@news.cybercity.dk...
> > Hejsa..
> >
> > Min blæsemotor modtand er brændt af.
> >
> > Jeg har taget den ud. På midten (ca.) er der noget der ligner resterne
af
> en
> > effekt modstand.
> > Jeg har som forsøg lige loddet en lus hen over. Så virker niveau 2, 3 og
> 4.
> > (Førs var det kun nivaue 4)
> >
> > Mit spørgsmål er om nogen ved hvad modstands værdien er på denne effekt
> > modstand (hvis det er en effekt modstand ? ) ???
> >
> > Billen er en Nissan Almera fra 1996.
> >
> > ...og jeg ved godt man kan købe nye og at det er nemere og bedre og
> > smartere, men det er sgu sjovere at se om man lige kan fikse det selv...
> >
> > Thomas
> >
> >
>
>
| |
Uffe Ravn (01-06-2004)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 01-06-04 15:37 |
|
"Thomas Johansen" <tjo[NO SPAM]@hehe.com> skrev
> Men ja.. Jeg har også regnet mig frem til noget, men ville gerne lige se
om
> det var rigtigt, inden jeg begynder at afsætte for meget (eller for lidt)
> effekt... Nivaue 1 skulle gerne match det samme som med en original...
I de gamle Opel-er (Record/Omege/Kadet) var modstandsværdierne de samme for
hver delmodstand, jeg mener det var 1,5 ohm.
Mvh.
| |
Uffe Ravn (01-06-2004)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 01-06-04 15:40 |
|
"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> stavede som en hest da han skrev
meddelelse news:40bc94a9$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
I de gamle Opelbiler (Rekord/Omega/Kadet) var modstandsværdierne de samme
for
hver delmodstand, jeg mener det var 1,5 ohm.
Mvh.
| |
|
|