|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Knapper i Mercedes.... Fra : Hans-Henrik Andresen |
Dato : 30-05-04 22:38 |
|
Hej,
Jeg har et par spørgsmål ang. knapper i en Merceds 250 fra '93.
1) Den ene knap hedder 'Rest' og har en rød lampe - Hvad er den god til ?
2) Aircondition.
Der er en knap med en firkant med 2 lodrette bølger på, når den aktiveres
tænder aircondition (cool),
lige under den er der en knap der står EC på - det kan ikke være tændt på
sammen tid som aircon., men hvad gør EC ?
/HHA
| |
Elbarto (30-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Elbarto |
Dato : 30-05-04 23:45 |
|
"Hans-Henrik Andresen" <hha@removethis____unixhaj.dk> skrev i en meddelelse
news:c9dk6u$2irb$1@news.cybercity.dk...
> Hej,
>
> Jeg har et par spørgsmål ang. knapper i en Merceds 250 fra '93.
>
> 1) Den ene knap hedder 'Rest' og har en rød lampe - Hvad er den god til ?
>
> 2) Aircondition.
>
> Der er en knap med en firkant med 2 lodrette bølger på, når den aktiveres
> tænder aircondition (cool),
> lige under den er der en knap der står EC på - det kan ikke være tændt på
> sammen tid som aircon., men hvad gør EC ?
>
> /HHA
>
>
Mercedes har mange sjove knapper, Har bla fundet en der kan ligge de
bagerste nakkestøtter ned (E270 ~2003)
Der holder en mercer hernede ved den bilforhandler jeg bor ved kiker lige på
den imorgen og ser hvad jeg kan finde ud af
Elbarto Simpsoniac
| |
Hans-Henrik Andresen (31-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans-Henrik Andresen |
Dato : 31-05-04 08:10 |
|
> Mercedes har mange sjove knapper, Har bla fundet en der kan ligge de
> bagerste nakkestøtter ned (E270 ~2003)
Den knap har jeg også - sjov detalje. Men hvorfor har man ikke lave mulighed
for at REJSE nakkestøtterne igen.....
(prisen går jeg ud fra)
> Der holder en mercer hernede ved den bilforhandler jeg bor ved kiker lige
på
> den imorgen og ser hvad jeg kan finde ud af
Tak, men jeg har fået svar.
/Hans-Henrik
| |
![](/images/tree/0.gif) Ukendt (31-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 31-05-04 08:33 |
|
"Hans-Henrik Andresen" skrev
>
> Den knap har jeg også - sjov detalje. Men hvorfor har man ikke lave
mulighed
> for at REJSE nakkestøtterne igen.....
> (prisen går jeg ud fra)
>
Det er vakuum der gør at nakkestøtterne falder ned... Kan ikke laves
modsat, derfor
VenHils
Peter
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hans-Henrik Andresen (31-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans-Henrik Andresen |
Dato : 31-05-04 08:46 |
|
Med en lille servomotor kan alting ske :) - men igen, prisen.
/HHA
>
> Det er vakuum der gør at nakkestøtterne falder ned... Kan ikke laves
> modsat, derfor
>
> VenHils
> Peter
>
>
>
| |
Aslan (30-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Aslan |
Dato : 30-05-04 23:51 |
|
Hans-Henrik Andresen wrote:
> Jeg har et par spørgsmål ang. knapper i en Merceds 250 fra '93.
>
> 1) Den ene knap hedder 'Rest' og har en rød lampe - Hvad er den god
> til ?
Restvarme. Den blæser i ca. 30 minutter med den indstillede temperatur med
slukket motor
> 2) Aircondition.
>
> Der er en knap med en firkant med 2 lodrette bølger på, når den
> aktiveres tænder aircondition (cool),
> lige under den er der en knap der står EC på - det kan ikke være
> tændt på sammen tid som aircon., men hvad gør EC ?
EC = Economic. Ved aktivering slukkes aircondition og teoretisk forbedres
kørselsøkonomien, da motoren (her en 2,5 liters) ikke skal arbejde så hårdt!
Aslan
1998 Alfa 156 2,0
2003 MB E 320 CDI Avantgardé
| |
Hans-Henrik Andresen (31-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans-Henrik Andresen |
Dato : 31-05-04 07:21 |
|
OK Tak for det,
Det vil altså sige hvis knappen med firkant og lodrette bølger IKKE er
aktiveret kører AC alligevel ??
indtil den 'slukkes' ved at tænde for EC ?
Underligt men ok.
/HHA
>
> EC = Economic. Ved aktivering slukkes aircondition og teoretisk forbedres
> kørselsøkonomien, da motoren (her en 2,5 liters) ikke skal arbejde så
hårdt!
>
| |
|
|