|
| 1/4mile tider og trapspeed, hvad kører i a~ Fra : Henrik Mortensen |
Dato : 30-05-04 22:04 |
|
Foranlediget af Jan har jeg startet ny tråd, og jeg tillader mig lige at
citere fra anden tråd:
> Din entusiasme er stor, men spis nu lige brød til !
>
jojo, men der er ikke mange herinde der har en bil der kan køre fra nogen af
de biler der var på podiet. Selv ikke i dieselklassen.
De langsomste forhjulstrækkere kører jo konstant gode 14sek tider, og de
hurtigste kører meget lave 12sek tider.
Så jeg står helt sikkert ved min påstand om at alle podiepladserne kan køre
fra stort set hvadsomhelst.
Ellers bliver der lejlighed til at prøve kræfter med en lille rolla næste
weekend...
Eller en starlet for den sags skyld.
Hvad kører folk af tider herinde?
Henrik
| |
Jan W Nielsen (30-05-2004)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 30-05-04 22:07 |
|
> Hvad kører folk af tider herinde? (på quartermile, red.)
17,24. (målt både med G-tech og med fotoceller på Vandel)
--
/Jan W Nielsen, Vectra 2.0i, 1990
| |
Ukendt (31-05-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 31-05-04 08:34 |
| | |
Torben E (30-05-2004)
| Kommentar Fra : Torben E |
Dato : 30-05-04 22:12 |
|
"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> wrote in message
news:c9di7j$2gaa$1@news.cybercity.dk...
>
> Hvad kører folk af tider herinde?
>
> Henrik
>
>
Ifølge en elektronisk dimsedut (ved ikke hvor god den er)
ligger jeg omkring 14 blankt.
Med M/H radials har jeg en best på 13.7
slutfarter omkring 172-180 kmt.
Torben E
| |
Cosworth POWER (30-05-2004)
| Kommentar Fra : Cosworth POWER |
Dato : 30-05-04 22:27 |
| | |
Unlimited (31-05-2004)
| Kommentar Fra : Unlimited |
Dato : 31-05-04 08:41 |
|
Jeg kørte 15.37 og en udgangshastighed på 144 km/t som den bedste tid på
vandel i går
Og det var med en kobling der fedtede i 2. og 3. gear, så jeg er rimelig
tilfreds, med det sidste løb.
Derudover lå mine tider på 16-17 sekunder, med en udgangshastighed mellem
120 og 136 km/t
Nu må vi se til RaceX om jeg har fået en forstærket kobling på, så jeg kan
køre nogen bedre tider.
Mvh Flemming
| |
Thomas H. (31-05-2004)
| Kommentar Fra : Thomas H. |
Dato : 31-05-04 08:56 |
|
"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:c9di7j$2gaa$1@news.cybercity.dk...
> De langsomste forhjulstrækkere kører jo konstant gode 14sek tider, og de
> hurtigste kører meget lave 12sek tider.
>
> Så jeg står helt sikkert ved min påstand om at alle podiepladserne kan
køre
> fra stort set hvadsomhelst.
Hvis de kører 12-tider, må de siges at være pænt hurtige:
Bentley Continental GT: 13,4 sek. slutfart 174
Aston Martin DB9: 13,1 / 177
Lamborghini Murciélago: 11,7 / 195
Mercedes SLR: 11,5 / 207
Porsche Carrera GT: 11,5 / 208
Ferrari Enzo: 11,8 / 212
McLaren F1: 11,1 / 222 (og bilen er 11 år gammel
| |
Cosworth POWER (31-05-2004)
| Kommentar Fra : Cosworth POWER |
Dato : 31-05-04 10:09 |
|
> Hvis de kører 12-tider, må de siges at være pænt hurtige:
>
> Bentley Continental GT: 13,4 sek. slutfart 174
> Aston Martin DB9: 13,1 / 177
> Lamborghini Murciélago: 11,7 / 195
> Mercedes SLR: 11,5 / 207
> Porsche Carrera GT: 11,5 / 208
> Ferrari Enzo: 11,8 / 212
> McLaren F1: 11,1 / 222 (og bilen er 11 år gammel
Jeg mener Kleeman Merecedes'en kørte 11,# - nogen der kan bekræfte? Den
yder 610-650hk, men vejer temmelig meget. De sagde det var en fordel for
dem at køre med antispind, idet bilen hjulspind næsten var håbløs at
kontrollere ;) hehe....
--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide
| |
Lars G (31-05-2004)
| Kommentar Fra : Lars G |
Dato : 31-05-04 10:54 |
|
"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:c9esnh$ofj$1@news.cybercity.dk...
> Jeg mener Kleeman Merecedes'en kørte 11,# - nogen der kan bekræfte? Den
> yder 610-650hk, men vejer temmelig meget. De sagde det var en fordel for
> dem at køre med antispind, idet bilen hjulspind næsten var håbløs at
> kontrollere ;) hehe....
Så er de dæk jo helt klart ikke brede nok !!
Mvh
Lars G
| |
Torben E (31-05-2004)
| Kommentar Fra : Torben E |
Dato : 31-05-04 11:01 |
|
"Lars G" <lbg_@_adslhome.dk> wrote in message
news:40bb00b8$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Så er de dæk jo helt klart ikke brede nok !!
>
> Mvh
> Lars G
>
>
Jeg tror nu de får svært ved at sætte nogen større på, de så ud
til at passe fint
Torben E
| |
Jonas R. (31-05-2004)
| Kommentar Fra : Jonas R. |
Dato : 31-05-04 09:19 |
|
Henrik Mortensen wrote:
SNIP
> jojo, men der er ikke mange herinde der har en bil der kan køre fra
> nogen af de biler der var på podiet. Selv ikke i dieselklassen.
Jeg tror nu godt der er biler herinde som kan køre fra diesel bilerne og
forhjulstræk uden turbo, samt måske baghjultræk uden turbo.
Tror ikke at nogen herinde fra ville kunne smutte fra 4x4, og de to andre
turbo klasser samt amerikaner etc.
/Jonas
| |
Ukendt (01-06-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-06-04 07:29 |
|
"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:c9di7j$2gaa$1@news.cybercity.dk...
> Hvad kører folk af tider herinde?
0-20m = 2,610s
0-100m = 6,673s
0-200m = 10,024s @ 117,59 km/t
0-300m = 12,870s
0-402m = 15,413s @ 148,32 km/t
--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94 <- it's back!
190,7hk @ 6331 rpm - 236,9nm @ 4907 rpm
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1
| |
phk (01-06-2004)
| Kommentar Fra : phk |
Dato : 01-06-04 08:03 |
|
"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse
news:40bc218d$0$483$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> 0-402m = 15,413s @ 148,32 km/t
Jeg var til rally i Esbjerg-området for nogle uger siden iført min
radarmåler. På en strækning jeg vurderede til 600 meter plus nedbremsning
(der var km-sten på strækningen) nåede de hurtigste rallybiler op på 175
km/timen.
Egentlig ikke imponerende når man sammenligner med flere af d´herrers biler
:)
--
Per, Esbjerg
| |
Roberto Saldo (01-06-2004)
| Kommentar Fra : Roberto Saldo |
Dato : 01-06-04 08:07 |
|
phk wrote:
> "Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse
> news:40bc218d$0$483$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>
>>0-402m = 15,413s @ 148,32 km/t
>
>
> Jeg var til rally i Esbjerg-området for nogle uger siden iført min
> radarmåler. På en strækning jeg vurderede til 600 meter plus nedbremsning
> (der var km-sten på strækningen) nåede de hurtigste rallybiler op på 175
> km/timen.
>
> Egentlig ikke imponerende når man sammenligner med flere af d´herrers biler
> :)
Det er jo muligt at rallybilerne klappede begrænseren.
Hvis en del er på grus så er en lang gearkasse næppe optimal.
--
Roberto Saldo
| |
phk (01-06-2004)
| Kommentar Fra : phk |
Dato : 01-06-04 08:46 |
|
"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:c9h9p1$in4$1@news.net.uni-c.dk...
> > Jeg var til rally i Esbjerg-området for nogle uger siden iført min
> > radarmåler. På en strækning jeg vurderede til 600 meter plus
nedbremsning
> > (der var km-sten på strækningen) nåede de hurtigste rallybiler op på 175
> > km/timen.
> >
> > Egentlig ikke imponerende når man sammenligner med flere af d´herrers
biler
> > :)
>
> Det er jo muligt at rallybilerne klappede begrænseren.
> Hvis en del er på grus så er en lang gearkasse næppe optimal.
Nahh - men ovennævnte strækning var ikke på grus og ingen af bilerne kørte i
begrænseren på netop den strækning. Desuden giver den lavere gearing en
bedre accelleration, så rallybilerne bør jo være noget hurtigere.
Jeg kørte lidt rundt på KTA Vejle med Michael Pedersen for et par uger
siden, som er rallykører. Jeg synes egentlig ikke den var speciel hurtig men
det kan jo være han holdt igen (det vil jeg da håbe han gjorde :))
--
Per, Esbjerg
| |
Torben E (01-06-2004)
| Kommentar Fra : Torben E |
Dato : 01-06-04 15:06 |
|
"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message
news:40bc2a3f$0$218$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Egentlig ikke imponerende når man sammenligner med flere af d´herrers
biler
> :)
De fleste ville heller ikke holde til samme behandling som en rallybil
får, det er nok der forskellen er.
Torben E
| |
|
|