Jay wrote:
> "///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:40bf1492$0$166$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Jay wrote:
>>> Kan man så at sige sætte den i parallelforbindelse med plus og minus
>>> oppe ved pæren? Det ville da være det nemmeste...
>>
>> Hvis du sætter den hen over en af pærene til kabinelyset, vil jeg
>> mene du kun får den til at lysforsinke... og ikke hele kredsløbet.
>> Er du sikker på at du har begge dele til rådighed ved pæren?
>> Det tror jeg ikke, men ellers prøv.
>>
>> Forsinkeren skal sidde mellem kredsløbet der trækker pærene og stel,
>> og sådan at den kan aflades når kredsløbet ej længere har stel..
>
> Er ved at ha' fundet ud af det nu
>
> Nu forholder det sig sådan, at jeg bruger dioder til kabinebelysning,
Så skal du lige huske på at dioderne ingen strøm trækker i forhold til
glødepærer. Dvs. dit kabinelys vil først slukke betydelig langt tid efter du
har lukket døren. Men du kan omgå det ved at sætte noget der trækker strøm
ind i kredsløbet - en fed modstand e.lign. Jeg har én kabine-pære i sammen
med diverse dioder og katode-rør - og det giver en lang forsinkelse - næsten
for lang.
> Montering af lysforsinker oppe ved kabinelyset med forsinkerens sorte
> ledning til stel i karosseriet og den røde ledning (som så er gul i
> mit tilfælde. Det er åbenbart ikke nøjagtig samme lysforsinker som på
> Thansen.dk, selvom den er købt der...) forbindes til diodernes plus.
> Korrekt?
Iflg. min indsigt lige nu - ja
--
Mvh
///JJ