|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Hjælp søges til Opel Kadett Fra : Martin Ley-Frantsen |
Dato : 25-05-04 14:55 |
|
Hej Ng.
Jeg har for nyligt smidt en ny motor i min gamle Opel kadett E fra 85.
Motoren var fra en anden Opel kadett som har stået stille i næsten 2 år..
Motoren er en 1.3 S med elektronisk tænding.. Problemet er at den kun køre
på 3 stempler, ved meget høje omdrejninger kommer det 4. stempel med. Den
kan ikke stå i tomgang så man skal hele tiden give den noget at leve af..
Jeg har tjekket tændingen og skiftet tændrør, men det er det ikke blevet
bedre af.. Der er blevet sat en anden manifold på, ved ikke om det kunne
have nogen indvirkning..
På forhånd tak
Martin Ley
| |
Roberto Saldo (25-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Roberto Saldo |
Dato : 25-05-04 15:23 |
|
Martin Ley-Frantsen wrote:
> Hej Ng.
>
> Jeg har for nyligt smidt en ny motor i min gamle Opel kadett E fra 85.
> Motoren var fra en anden Opel kadett som har stået stille i næsten 2 år..
> Motoren er en 1.3 S med elektronisk tænding.. Problemet er at den kun køre
> på 3 stempler, ved meget høje omdrejninger kommer det 4. stempel med. Den
> kan ikke stå i tomgang så man skal hele tiden give den noget at leve af..
> Jeg har tjekket tændingen og skiftet tændrør, men det er det ikke blevet
> bedre af.. Der er blevet sat en anden manifold på, ved ikke om det kunne
> have nogen indvirkning..
Er der samme kompression på alle 4 cylindre?
For så må det jo være et tændingsproblem.
--
Roberto Saldo
| |
Martin Ley-Frantsen (25-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Martin Ley-Frantsen |
Dato : 25-05-04 15:53 |
|
> Er der samme kompression på alle 4 cylindre?
> For så må det jo være et tændingsproblem.
>
> --
> Roberto Saldo
--------------------->
Jeg ved ikke om der er samme kompression på alle 4 cylindrer. er der en nem
måde at teste det på ??
| |
![](/images/tree/0.gif) TGD (25-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : TGD |
Dato : 25-05-04 16:00 |
|
"Martin Ley-Frantsen" <mumle1@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:40b35dde$0$247$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> > Er der samme kompression på alle 4 cylindre?
> > For så må det jo være et tændingsproblem.
> >
> > --
> > Roberto Saldo
> --------------------->
>
> Jeg ved ikke om der er samme kompression på alle 4 cylindrer. er der en
nem
> måde at teste det på ??
Kompressionstester til under 100 kr giver et godt billed.
| |
![](/images/tree/0.gif) KubikH (25-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : KubikH |
Dato : 25-05-04 19:58 |
|
"Martin Ley-Frantsen" <mumle1@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:40b35dde$0$247$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg ved ikke om der er samme kompression på alle 4 cylindrer. er der en
nem
> måde at teste det på ??
>
Prøv at tage tændkabler af, og brug starteren.
"Halter" den er der en stor utæthed.
Ellers er en komptester ikke ret dyr
Mvh
Niels
| |
KubikH (25-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : KubikH |
Dato : 25-05-04 19:55 |
|
> Martin Ley-Frantsen wrote:
Der er blevet sat en anden manifold på, ved ikke om det kunne
> > have nogen indvirkning..
Start med at finde ud af hvilken cylinder der er, f. eks. ved at hive et
tændkabel af, og finde det der ikke gør en forskel.
Prøv så at checke om der er en utæthed ved den manifold, evt. ved hjælp at
lidt startspray.
Eller er det næste punkt er en kompressionstest.
Jeg går ud fra at det ikke er en død ventil, det ville du kunne høre i
indsugning eller udstødning, men ellers ses det at kompressionstesten.
Forresten: hvis komp. testen er dårlig på en cylinder, giver du den 3 - 4
skud olie ned i cyllen, med en oliekande.
Ændrer dette resultatet, er det cylinder / stempel der er død.
Ændrer det intet, kan du nøjes med at rive toppen af.
Mvh
Niels
| |
|
|