Hej alle i bil-tosser
Jeg har en lille historie jeg vil dele med jer.
I feb. var min gamle dame (Passat fra 96 (gammel model) ) til service på et
fint autoriseret værksted (jeg vil ikke sætte navn på - da de ikke
umiddelbart har en chance for at forsvare sig i dette forum), km standen er
183 K km.
De ringer tilbage med stort set alt er galt (lidt overdrevet meeen
alligevel), jeg vælger ud fra et økonomisk synspunkt at få fikset de
kritiske ting (5 k. regning kom der ud af det), og resten ville jeg så enten
klare selv eller finde et andet værksted til (De ville have 5k for at skifte
tandremmen!) Dette blev gjort andet steds for 1800,- Med moms,regning &
garanti. Nå men de sagde også at bundkarret var ved at være modent for en
udskiftning, ikke _meget_ kritisk, men det skulle snart. Så hertil aften
gjorde jeg det, eller rettere sagt jeg spildte 4½ time (proff. er man jo
ikke *fnis*) på ryggen til ingen verdens nytte. For det bundkar som sad på
viste sig ikke at fejle en S... - bortset fra noget tæring på forsiden, men
der var min. 85% gods tilbage. Så 400,- hårdt beskattede danske dollars og
4½ time spildt. Hvad fa´en er der driver værksteder til den slags ? - skal
hver mekaniker og værkfører omsætte for x antal tusinde om dagen ? eller
ligenede jeg bare et "nemt offer" ? eller ?
Indrømmet jeg er ikke ekspert på dette område, og der er jo noget tryk på,
når olien bliver skubbet rundt, men med så meget gods tilbage kunne det så
ikke overleve nogle år endnu ?? (det siger min logiske sans mig) - hvad
siger i ? Jeg overvejer at tage det "gamle" med en tur forbi mit gamle
værksted og smide det på bordet og bede om en _rigtig_ god forklaring på
deres "auturiserede" vurdering af denne sag. Selv om der sikkert ikke kommer
noget ud af det. *SUUK*
Puuuuuhhh, det hjalp at få noget luft, tak fordi i lyttede.....
/Lars
"Nu en lykkelig ejer af 2 bundkar til sin Passat"