|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Variable hastighedsgrænser Fra : Thomas Rasmussen |
Dato : 24-05-04 07:59 |
|
Så er der sørme kommet mere fornuft i hastighedsgrænserne:
<citat fra jp.dk:>
Variable fartgrænser på landeveje
Mens bilister og medier har haft stor fokus på den nye generelle
fartgrænse på 130 km/t på motorveje, har Folketinget i enighed og i
næsten al ubemærkethed besluttet at indføre variable hastighedsgrænser
på lande- og motortrafikveje.
Formålet er at sikre, at fartgrænsen på skoleveje og andre farlige
strækninger sættes ned af hensyn til færdselssikkerheden.
På sikre veje, typisk lange lige strækninger med adskilte cykelstier
og uden en masse krydsende trafik, kan hastigheden derimod sættes
højere end den generelle grænse på 80 km/t, skriver Berlingske
Tidende.
Med ændringen af færdselsloven har regeringen lagt op til, at de
lokale vejmyndigheder og politikredsene skal gennemgå alle lande- og
motortrafikveje og fastlægge en grænse, der tager højde for vejens
indretning, trafikmængde og andre sikkerhedsmæssige forhold.
JP
<citat slut>
Det jeg syntes er meget positivt er, at der bliver skruet op for
hastigheden de steder hvor det vitterligt er tåbeligt at der er
80kmt. Man kan så undre sig over at Rene La'Cour (eller hvad han nu
hedder) ikke har været fremme med sine sædvanlige skræmmekampagner mod
disse hastighedsændringer.
/Thomas
| |
Roberto Saldo (24-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Roberto Saldo |
Dato : 24-05-04 08:31 |
|
Thomas Rasmussen wrote:
....
> Det jeg syntes er meget positivt er, at der bliver skruet op for
> hastigheden de steder hvor det vitterligt er tåbeligt at der er
> 80kmt. Man kan så undre sig over at Rene La'Cour (eller hvad han nu
> hedder) ikke har været fremme med sine sædvanlige skræmmekampagner mod
> disse hastighedsændringer.
Tror du virkelig at der bliver skruet op nogen steder (bortset fra i
de virkeligt tyndt befolkede egne, Lars-tyndsk*ds marker o.l.)?
Det giver bare den lokale mafia grønt lys til at spolere landevejene også.
I forvejen er det totalt umuligt at komme frem hvor to nidkære
kommuner ligger og kæmper indbyrdes om at montere flest chikaner,
miljøveje osv for at presse trafikkken over på den anden side af
kommunegrænsen.
--
Roberto Saldo
| |
Ukendt (24-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-05-04 08:31 |
|
"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.!nval!d> skrev i en meddelelse
Man kan så undre sig over at Rene La'Cour (eller hvad han nu
> hedder) ikke har været fremme med sine sædvanlige skræmmekampagner mod
> disse hastighedsændringer.
>
Dagen er oxo kun lige startet ![Blink](images/smileys/nwink.gif) )).
| |
dosser (24-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : dosser |
Dato : 24-05-04 08:42 |
|
tjaaa, men det giver jo også mulighed for den enkelte at sætte grænsen ned,
så hvis den der bestemmer ikke selv kører bil men cykel så skal vi nok til
at kører en time før hjemmefra.
--
Jan
Vær venlig IKKE at tilføje adressen i deres navnekartotek!
Dette er for at undgå udbredelse af mailadressen med henblik på at undgå
SPAM og VIRUS!
"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.!nval!d> skrev i en meddelelse
news:83fz9q48h1.fsf@thor.dotsrc.org...
> Så er der sørme kommet mere fornuft i hastighedsgrænserne:
>
> <citat fra jp.dk:>
>
> Variable fartgrænser på landeveje
>
> Mens bilister og medier har haft stor fokus på den nye generelle
> fartgrænse på 130 km/t på motorveje, har Folketinget i enighed og i
> næsten al ubemærkethed besluttet at indføre variable hastighedsgrænser
> på lande- og motortrafikveje.
>
> Formålet er at sikre, at fartgrænsen på skoleveje og andre farlige
> strækninger sættes ned af hensyn til færdselssikkerheden.
>
> På sikre veje, typisk lange lige strækninger med adskilte cykelstier
> og uden en masse krydsende trafik, kan hastigheden derimod sættes
> højere end den generelle grænse på 80 km/t, skriver Berlingske
> Tidende.
>
> Med ændringen af færdselsloven har regeringen lagt op til, at de
> lokale vejmyndigheder og politikredsene skal gennemgå alle lande- og
> motortrafikveje og fastlægge en grænse, der tager højde for vejens
> indretning, trafikmængde og andre sikkerhedsmæssige forhold.
>
> JP
>
> <citat slut>
>
> Det jeg syntes er meget positivt er, at der bliver skruet op for
> hastigheden de steder hvor det vitterligt er tåbeligt at der er
> 80kmt. Man kan så undre sig over at Rene La'Cour (eller hvad han nu
> hedder) ikke har været fremme med sine sædvanlige skræmmekampagner mod
> disse hastighedsændringer.
>
> /Thomas
| |
|
|