|
| Nogen der køre volvo 760 Diesel i gruppen Fra : Dennis & Katja. |
Dato : 20-05-04 17:49 |
|
Er der nogen her i gruppen der køre volvo 700 turbo diesel,
Mvh Dennis
| |
Jan W Nielsen (20-05-2004)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 20-05-04 19:08 |
|
> Er der nogen her i gruppen der køre volvo 700 turbo diesel..?
Nej, for så holder de på værksted med ødelagte motorer..
Motoren er en skamplet på Volvos ry for at producere enormt slidstærke
motorer.
Det har været på tapetet nogle gange her i gruppen, og du kan finde en del
indlæg, hvis du laver en søgning i dk.fritid.bil på Googles
"gruppe-søgning".
--
/Jan W Nielsen
| |
Stig Hansen (20-05-2004)
| Kommentar Fra : Stig Hansen |
Dato : 20-05-04 19:17 |
|
> Motoren er en skamplet på Volvos ry for at producere enormt slidstærke
> motorer.
Det er nu en VW motor.
__
Stig Hansen
| |
Cosworth POWER (20-05-2004)
| Kommentar Fra : Cosworth POWER |
Dato : 20-05-04 19:26 |
|
>> Motoren er en skamplet på Volvos ry for at producere enormt
>> slidstærke motorer.
>
> Det er nu en VW motor.
Det forklarer en del - hva' siger Jan VW ? Haha... ;)
--
Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/ - importguide
| |
Jan W Nielsen (20-05-2004)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 20-05-04 19:28 |
|
> Det er nu en VW motor.
Jep - den lå også i Transporteren, hvor blandt andet Falck har haft et
kolossalt arbejde med at hovedrenovere dem for hver 70-100.000 km.
VW - transporteren var nu også en møgspand, der rustede alle mulige steder.
--
/Jan W Nielsen
| |
Folmer Rasmussen (20-05-2004)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 20-05-04 19:37 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:40acf89b$0$28868$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> > Det er nu en VW motor.
>
> Jep - den lå også i Transporteren, hvor blandt andet Falck har haft et
> kolossalt arbejde med at hovedrenovere dem for hver 70-100.000 km.
>--
Ja, den maskine var de ikke ret heldige med.
Jeg var til gengæld sammen med en chauffør i går. Han kørte i en FH 12 der
lige har rundet 1.800.000 km., så de kan jo godt selv, Volvo.
Hans vognmand havde bestilt en ny bil til ham, som bliver leveret omkring
nytår. Det var chaufføren egentlig lidt ked af, for som han sagde:
Den går s'gu så godt, den jeg har.
Venlig hilsen
Folmer
| |
Cosworth POWER (20-05-2004)
| Kommentar Fra : Cosworth POWER |
Dato : 20-05-04 19:49 |
|
> Jeg var til gengæld sammen med en chauffør i går. Han kørte i en FH
> 12 der lige har rundet 1.800.000 km., så de kan jo godt selv, Volvo.
På samme motor??
--
Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/ - importguide
| |
Folmer Rasmussen (20-05-2004)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 20-05-04 20:04 |
|
"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:c8iuc1$1snl$1@news.cybercity.dk...
> > Jeg var til gengæld sammen med en chauffør i går. Han kørte i en FH
> > 12 der lige har rundet 1.800.000 km., så de kan jo godt selv, Volvo.
>
> På samme motor??
>--
Jada, og den har ikke været lukket op.
Det er iøvrigt ikke så unormalt. Man finder ofte lastbiler til salg med
omkring en mille på tælleren, og det indikerer at der stadig er mere i dem.
Venlig hilsen
Folmer
| |
Henrik B. (21-05-2004)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-05-04 00:45 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40ad0134$0$183$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jada, og den har ikke været lukket op.
>
> Det er iøvrigt ikke så unormalt. Man finder ofte lastbiler til salg med
> omkring en mille på tælleren, og det indikerer at der stadig er mere i
dem.
Vi havde en F12'er der havde kørt 1,2 mio. km. Den var færdig, ingen
trækkraft tilbage.
De to Volvo'er vi har i dag har begge fået lavet gearkasse - inden de
rundede en halv mio.
M.v.h.
| |
Uffe Bærentsen (21-05-2004)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 21-05-04 12:05 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40acfadb$0$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jeg var til gengæld sammen med en chauffør i går. Han kørte i en FH 12 der
> lige har rundet 1.800.000 km., så de kan jo godt selv, Volvo.
>
> Hans vognmand havde bestilt en ny bil til ham, som bliver leveret omkring
> nytår. Det var chaufføren egentlig lidt ked af, for som han sagde:
>
> Den går s'gu så godt, den jeg har.
Heldigt for dem, for det var godt nok noget af en leveringstid.
Men måske det er normalt i den branche ?
--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC
| |
Per Beer Hansen (21-05-2004)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 21-05-04 12:52 |
|
Uffe Bærentsen wrote:
>
> Heldigt for dem, for det var godt nok noget af en leveringstid.
> Men måske det er normalt i den branche ?
Det er ikke unormalt, alt afhængigt af hvilken type opbygning der skal på
vognen.
--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport
| |
Fly Christensen (20-05-2004)
| Kommentar Fra : Fly Christensen |
Dato : 20-05-04 19:44 |
|
On Thu, 20 May 2004 20:27:33 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:
>> Det er nu en VW motor.
>
>Jep - den lå også i Transporteren, hvor blandt andet Falck har haft et
>kolossalt arbejde med at hovedrenovere dem for hver 70-100.000 km.
>VW - transporteren var nu også en møgspand, der rustede alle mulige steder.
Det kan ikke passe. Du er bare misundelig!
SCNR
Fly
| |
Jan Riber (20-05-2004)
| Kommentar Fra : Jan Riber |
Dato : 20-05-04 19:51 |
|
Jan W Nielsen skrev i en meddelse:
> Jep - den lå også i Transporteren, hvor blandt andet Falck
har haft et
> kolossalt arbejde med at hovedrenovere dem for hver
70-100.000 km.
Har Volvo haft flere VW dieselmotorer i deres
personvognsserier?
Den eneste jeg har kendskab til er rækkesekseren fra LT
serien, som Volvo stoppede i deres 240 serie. Også uden
særlig succes.
--
Venlig hilsen Jan
http://www.dkfritidbil.dk/whois/jan_riber/jan_riber.htm
| |
ENN (20-05-2004)
| Kommentar Fra : ENN |
Dato : 20-05-04 20:03 |
|
Ja S/V70 kørte også med en 5 cyl VW (fra transporteren) frem til faceliftet
i 2000/2001 herefter er det en rigtig Volvo motor der er i.
"Jan Riber" <jariFJERN@DETTEoncable.dk> skrev i en meddelelse
news:40acfe70$0$3058$14726298@news.sunsite.dk...
> Jan W Nielsen skrev i en meddelse:
>
> > Jep - den lå også i Transporteren, hvor blandt andet Falck
> har haft et
> > kolossalt arbejde med at hovedrenovere dem for hver
> 70-100.000 km.
>
> Har Volvo haft flere VW dieselmotorer i deres
> personvognsserier?
> Den eneste jeg har kendskab til er rækkesekseren fra LT
> serien, som Volvo stoppede i deres 240 serie. Også uden
> særlig succes.
>
> --
> Venlig hilsen Jan
> http://www.dkfritidbil.dk/whois/jan_riber/jan_riber.htm
>
>
| |
Jan Riber (20-05-2004)
| Kommentar Fra : Jan Riber |
Dato : 20-05-04 20:23 |
|
ENN skrev i en meddelse:
> Ja S/V70 kørte også med en 5 cyl VW (fra transporteren)
frem til
> faceliftet i 2000/2001 herefter er det en rigtig Volvo
motor der er i.
Vil det så sige at motoren i 760 i princippet er den gamle 6
cyl VW, der også lå i 240?
--
Venlig hilsen Jan
http://www.dkfritidbil.dk/whois/jan_riber/jan_riber.htm
| |
Hans Kjaergaard (20-05-2004)
| Kommentar Fra : Hans Kjaergaard |
Dato : 20-05-04 20:09 |
|
On Thu, 20 May 2004 20:17:23 +0200, Stig Hansen
<stig@REMOWEbox4700.dk> wrote:
>> Motoren er en skamplet på Volvos ry for at producere enormt slidstærke
>> motorer.
>
>Det er nu en VW motor.
Jeg var ikke klogere end at det var en Audi 100 5 benet. Men det komme
måske and på årgang ?
Og det er en udemærket motor, hvis man behandler den pænt. Den er ikke
lige den mest støjsvage diesel der findes, tomgang lyder som om den er
ved at snuble over det 5 ben.
/Hans
| |
Steffler @ Home (21-05-2004)
| Kommentar Fra : Steffler @ Home |
Dato : 21-05-04 02:03 |
|
"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message
news:480qa0tn043ueqa56nc47vhkmcn57r447l@4ax.com...
> On Thu, 20 May 2004 20:17:23 +0200, Stig Hansen
> <stig@REMOWEbox4700.dk> wrote:
>
> >> Motoren er en skamplet på Volvos ry for at producere enormt slidstærke
> >> motorer.
> >
> >Det er nu en VW motor.
>
> Jeg var ikke klogere end at det var en Audi 100 5 benet.
VW, Audi ?.. VAG ?... Same difference
hehe.. Enormt irriterende hilsen..
/S
| |
Dennis & Katja. (22-05-2004)
| Kommentar Fra : Dennis & Katja. |
Dato : 22-05-04 20:53 |
|
Hejsa
Hmmmmm..... nååå nåååå så slem er den sku da ikke....
Mvh Dennis
| |
Ukendt (23-05-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 23-05-04 10:08 |
|
"Dennis skrev
>
> Hmmmmm..... nååå nåååå så slem er den sku da ikke....
>
Mnjaeeeenejj.... Det synes jeg egentlig heller ikke - For nogle år siden
var jeg med til at køre en 6-cyl. Volvo 940 TurboDiesel fri som taxa - Bilen
havde kørt 257.000 da vi fik den, men kun omkring 120 kkm som taxa, og
manglede derfor 130 kkm - De blev kørt - Og mange af dem med speederen i
bund
Og intet, jeg gentager intet (!) kunne slå den motor ihjel. Vist larmede
den ganske forskrækkeligt, men den var hulme pålidelig. Da den blev solgt,
havde den var den nær ved de 400 kkm, og det eneste der blev kostet ud over
olie og bremser i vores tid med bilen var nye hardi-skiver i bagtøjet og to
nye støddæmpere i front - Ellers kostede den ikke en krone i reperationer.
Min kammerat, som jeg kørte sammen med dengang, og jeg taler stadig om
vores gamle Völle, som intet har kunnet nå op til i driftsikkerhed, hverken
før eller siden..
Bilen kører for øvrigt den dag i dag som privatbil i Aalborg....
VenHils
Peter
| |
Olesen (23-05-2004)
| Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 23-05-04 17:41 |
|
"Peter Juul" <juuls(snabela)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:40b069fd$0$23091$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Og intet, jeg gentager intet (!) kunne slå den motor ihjel.
> Bilen kører for øvrigt den dag i dag som privatbil i Aalborg....
Hvis det er en 6 cyl. diesel, så er det mig bekendt
en LT diesel fra VW's varevogne som sidder i dên....
-eller var det kun i de føreste ???
Netop LT vognene var iflg. min VW-mekaniker-bekendte
ret uholdbare motormæssigt.
| |
Ukendt (24-05-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-05-04 07:42 |
|
"Olesen" skrev
> Hvis det er en 6 cyl. diesel, så er det mig bekendt
> en LT diesel fra VW's varevogne som sidder i dên....
> -eller var det kun i de føreste ???
Jeg mener bestemt at både 240, 740, 760 og 940 diesel/turbodiesel var
udstyret med den gamle 6-benede motor netop fra VW LT, uden turbo gav de
svjh 82 heste og med omkring 122.
> Netop LT vognene var iflg. min VW-mekaniker-bekendte
> ret uholdbare motormæssigt.
Hmmm.... Ka' godt være... Den jeg kørte i var ihvertfald bundstabil, men
derfor kan andre have været meget uheldige. Jeg kan osse huske at Toyota
havde en 1,8 liters diesel, der i en Corolla var nærmest uopslidelig, mens
den i en LiteAce sjældent holdt meget mere end 120 kkm.. Så måske har det
noget at gøre med hvilken bil den sidder i (?)
VenHils
Peter
| |
|
|