lars B.J. <meninx@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4ORH6.5348$Iq.852293@news101.telia.com...
> Jeg overvejer at købe en VFR 750 F fra 90-92, eller SV 650 af nyere dato,
> Hjertet siger VFR, fornuften siger SV650. Jeg er nu nok kommet til den
> konklussion, at når det drejer sig om motorcykler bør man lade hjertet
> sejre. Altså går jeg nok efter en VFR.
>
VFR er et godt valg
> Inden jeg forelsker nig totalt i denne model, vil jeg gerne lige høre fra
> folk som har erfaringerne med modellen fra 90-92.
>
Har ikke egen erfaring, kun fra andre og blade
> Følgende spørgsmål:
>
> Er der problemer som er gengangere ved denne model. ?
>
En VFR har ikke rigtigt nogen generelle fejl
> Er der noget man skal være opmærksom når man køber. ?
>
Du skal lægge mærke til de eksterne sliddele såsom dæk, skiver, udstødning
og lign. Du skal også tjække baghjulslejet da det bliver slidt hårdt i de
versioner med enkeltbagsvinger. Baghjulet skal rulle let og lydløst når
cyklen står på centralfoden.
> Holdbarheden af motoren ?.
>
Den kan holde til mange Km den skal bare passes ordentligt
> Jeg har en kammerat i Tyskland der har lovet at kigge lidt efter et godt
> tilbud. Men de cykler jeg har set dernede har "kun" 101 HK, og dem
herhjemme
> har 105 HK, Beregnes HK anderledes eller er den "droslet" ??.
>
Det er vist kun en teoretisk neddrosling
> Hvis der er nogen der har nogle tråde eller links, modtages de gerne.
>
Links til vfr-sider:
www.cs.wisc.edu/~john/vfr/
www.hondavfr.com
www.stevebrice.com
http://members.home.net/v4-bros
>
> På forhånd tak.
>
selv tak
Jesper
CX500