"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> wrote in message
news:40aa7c8d$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
>
> > Kan det tænkes at det er fordi dine forreste kugler ikke længere har
> > støddæmpende egenskaber ?
>
> Kunne godt tænkes, men det er mindre end kort tid siden jeg fik
efterfyldt
> kuglerne og skiftet olie på hele hydrauliksystemet. kun 4 - 5.000 Km.
har
> den kørt siden Citroën specialisten forsikrede mig om, at den nu kunne
køre
> 100.000 Km. igen, inden der igen skulle kigges til
hydraulik-undervognen.
Tjaa, kuglerne kan jo gå i stykker hvornår det skal være. Og kuglerne
foran har jo alligevel et stort press på sig hele tiden. De har nok
mistet en del af gassen enten fordi ventilen på kuglen er utæt eller
fordi membranen i kuglen er gået i stykker. Du kan evt. prøve at se
efter i hydralikbeholderen når du hæver og så sænker bilen helt ned. Når
bilen sænkes helt ned vil den overskydende gas (den på den forkerte side
af membranen) flyde tilbage gennem rørene og du vil kunne se det som små
bobler i hydralikbeholderen (hvis altså der er gas tilbage i kuglerne
![Blink](images/smileys/wink.gif)
.
Hvis du kører rundt med for lidt gas i kuglerne så overbelaster du
resten af bil og ophæng på dårlig vej og opbremsninger vil heller ikke
være optimale mere (du har jo sikkert ikke lige meget gas i begge sider
og kommer derfor til at bremse skævt). Ikke så rart.
mvh Bernhard