|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | BT og motorjournalistik ??? Fra : Jacob Rungwald |
Dato : 15-05-04 09:34 |
|
http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=276322/
<citat>
Det er primært VW-koncernen, som bruger motorer med direkte
benzinindsprøjtning. Men Opel og Ford har også hver en enkelt motormodel med
et lignende system - og de samme problemer med benzinen.
</citat>
Hmm, jeg var ikke klar over at min BMW ikke havde direkte indsprøjtning, vil
det sige jeg kører rundt i en bil fra 99 med karburator? :))
Mvh
| |
bme (15-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : bme |
Dato : 15-05-04 09:41 |
|
> </citat>
>
>
>
> Hmm, jeg var ikke klar over at min BMW ikke havde direkte indsprøjtning,
vil
> det sige jeg kører rundt i en bil fra 99 med karburator? :))
>
Din bimmer har indsprøjtning, men ikke "direkte indsprøjtning". Direkte
indsprøjtning er hvor benzinen sprøjtes direkte ind i cylinderen, alm.
insprøjtning er når benzinen blandes med luft i insugningsmanifolden og
derefter suges ind i motoren.
/bo
| |
Ukendt (15-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-05-04 09:54 |
|
> Citat: "Det er primært VW-koncernen, som bruger motorer med direkte
> benzinindsprøjtning. Men Opel og Ford har også hver en enkelt motormodel
med
> et lignende system - og de samme problemer med benzinen".
> Hmm, jeg var ikke klar over at min BMW ikke havde direkte indsprøjtning,
vil
> det sige jeg kører rundt i en bil fra 99 med karburator? :))
Nej, det vi sige, at du kører rundt i en bil med almindelig elektronisk
indsprøjtning - ikke direkte indsprøjtning.
Til gengæld mener jeg ikke, at Opels motorer med direkte indsprøjtning er
helt så følsomme overfor den megen svovl i dansk benzin, som VWs. Men de vil
begge gerne have noget mere oktan - det samme gælder Fords SCi-motorer.
Faktisk siger Opel, at effekten i deres Direkt-motorer er opgivet med 95
oktan - og at ydelsen hæves yderligere, hvis man smider 98 oktan i tanken.
VW har begået en PR-mæssig brøler her.
Man har præsteret at få bad-will på en i grunden helt kanon motor, der om et
par år vil have en formidabel kombination af effekt og sparsommelighed. 150
hk/200 Nm og over 14 km/ltr. Det har ingen gjort før med en benzinmotor -
som jeg husker det.
--
/Jan W Nielsen
| |
Johnt (15-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Johnt |
Dato : 15-05-04 19:40 |
|
> Faktisk siger Opel, at effekten i deres Direkt-motorer er opgivet med 95
> oktan - og at ydelsen hæves yderligere, hvis man smider 98 oktan i tanken.
>
Hvis det er FSI motorer eller lignende du taler om, så kører de bedst på 100
oktan, som man desværre kun kan købe i Tyskland.
Hilsen
Johnt
| |
![](/images/tree/0.gif) Jan W Nielsen (16-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 16-05-04 08:43 |
|
> Hvis det er FSI motorer eller lignende du taler om, så kører de bedst på
100
> oktan, som man desværre kun kan købe i Tyskland.
Det er korrekt - men de kører også bedst på svovlfattig benzin.
Dette er mindst lige så stort et problem som utilstrækkeligt oktan.
--
/Jan W Nielsen
| |
Jørgen M. Rasmussen (16-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 16-05-04 07:24 |
|
"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
>
> VW har begået en PR-mæssig brøler her.
>
Ja det er UTROLIGT de ikke er klogere ![Sur](images/smileys/nsur.gif) . De har gjort nøjagtigt som
Mitsu., og fået nøjagtigt samme resultat, engangimellem tror d'herrer i
Wolfsburg at de kan gå på vandet ![Sur](images/smileys/nsur.gif) .
> Man har præsteret at få bad-will på en i grunden helt kanon motor, der om
et
> par år vil have en formidabel kombination af effekt og sparsommelighed.
150
> hk/200 Nm og over 14 km/ltr. Det har ingen gjort før med en benzinmotor -
> som jeg husker det.
Så-så sælg ikke bjørnen før den er skudt!!, foreløbig er det eneste som
passer,det med bad-will'en. De skulle have holdt mund til der var VIRKELIG
nyt, eller valgt en anden markedsføring. Deres fejl er at de begynder den
inden projekterne er nået til slutfasen, gået i produktion, vi ser det fx
med Bugatti'en.
| |
Henrik B. (16-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 16-05-04 20:08 |
|
"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:40a5da8a$0$451$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Man har præsteret at få bad-will på en i grunden helt kanon motor, der om
et
> par år vil have en formidabel kombination af effekt og sparsommelighed.
150
> hk/200 Nm og over 14 km/ltr. Det har ingen gjort før med en benzinmotor -
> som jeg husker det.
Min gamle Saab 9000 2,3I med 150 Hk / 212 Nm kunne jeg da, trods 1375 kg,
også få til at køre 14 km/l.
M.v.h.
| |
![](/images/tree/0.gif) Jan W Nielsen (16-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 16-05-04 21:59 |
|
> Min gamle Saab 9000 2,3I med 150 Hk / 212 Nm kunne jeg da, trods 1375 kg,
> også få til at køre 14 km/l.
Og Jan fra Stevs´s hedengangne Taunus kører 16 km/ltr som "Europa-krydser".
Jeg snakker officielle opgivelser.
--
/Jan W Nielsen
| |
|
|