"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:40a3f082$0$3051$14726298@news.sunsite.dk...
> Sidder lige og skriver på molsliniens færge til århus - der endte med at
> blive 35min forsinket. Årsagen var en fiat ?brava? som de ikke kunne få
> fra borde.
>
> Dens tændingslås var gået i baglås således at nøglen ikke kunne drejes.
> Du rodede først længe (10+min efter vi andre var begyndt at køre ombord)
> med om de kunne få den til at makke ret. Flere prøvede og jeg tilbud
> også en dåse WD40.
>
> WD40 kunne dog ikke låse problemet. Med ratlåsen slået til var den jo
> heller ikke nem at skubbe ud, så de forsøgte at løfte forenden med en
> pallevogn (så kunne jeg ikke lade være med at tage et par billeder). Det
> måtte de opgive - de kunne ikke løfte den højt nok.
>
> Det endte med at kørte en del biler af færgen igen og skubbede den ud.
> Heldigvis stod ratlåsen så den næsten kørte lige ....
>
>
haha.... Fiat kan bare det der
De er mestre i detaljer. Hvis jeg lige skal hive en lille anekdote op fra
skuffen. På min gamle Fiat 128 sport coupe fra 71' , virkede 2. gearet lige
pludselig ikke og der var slør i gearskiftet. Jeg måtte nedenunder og spænde
en skide møtrik ved gearstangsledet. Og utroligt nok, skulle jeg det samme
for 14 dage siden på min Duna fra 88'. Jeg tillod mig dog at modificere den
lidt så bolten kom i ovnefra!!!, så risikere man da i det mindste ikke at
den falder ud og man mister alle gear!. Hvordan er det på andre bilmærker?
Det er dog trods alt et led, der både får vibrationer direkte fra motoren og
en masse bevægelser fra gearstangen.
Mvh
Thomas
Fiat Duna