|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | BMW 730 med mange km Fra : BK |
Dato : 06-05-04 20:21 |
|
Hej
Er en BMW 730i V8 der har gået små 400.000 km mon ved at være død?
Hvor mange km kan man egentlig forvente af sådan en motor? og resten af
bilen 11 år gl.?
m.v.h.
Bjarne
| |
jan@stevns.net (06-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 06-05-04 20:31 |
|
BK <bjarne.kjaer@mail.tdcadsl.dk> skrev :
>Er en BMW 730i V8 der har gået små 400.000 km mon ved at være død?
>Hvor mange km kan man egentlig forvente af sådan en motor? og resten af
>bilen 11 år gl.?
Hvem hulen har haft råd til at trille 400kkm i en bimmer med v8 ?
gys!
bortset fra det, hvis den er passet og plejet kan den nok køre længe,
hertillands bliver de jo ikke ligefrem overanstrengt ;)
Er det en du vil købe, skal den sgu' være billig.
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
| |
BK (06-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : BK |
Dato : 06-05-04 20:34 |
|
jan@stevns.net wrote:
> BK <bjarne.kjaer@mail.tdcadsl.dk> skrev :
>
>
>>Er en BMW 730i V8 der har gået små 400.000 km mon ved at være død?
>>Hvor mange km kan man egentlig forvente af sådan en motor? og resten af
>>bilen 11 år gl.?
>
>
> Hvem hulen har haft råd til at trille 400kkm i en bimmer med v8 ?
>
> gys!
>
> bortset fra det, hvis den er passet og plejet kan den nok køre længe,
> hertillands bliver de jo ikke ligefrem overanstrengt ;)
>
> Er det en du vil købe, skal den sgu' være billig.
>
>
Hvor lidt er billigt? Der forlanges 100k
| |
Thomas (06-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 06-05-04 20:39 |
|
"BK" <bjarne.kjaer@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
news:409a9005$0$247$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej
>
> Er en BMW 730i V8 der har gået små 400.000 km mon ved at være død?
> Hvor mange km kan man egentlig forvente af sådan en motor? og resten af
> bilen 11 år gl.?
>
> m.v.h.
> Bjarne
>
Hej
Er det ikke kun en 6'er der ligger i 730'eren? Den skal vist hede 740 før
der ligger en V8'er i
Mvh
Thomas
| |
Brian Fisker [8900] (06-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Brian Fisker [8900] |
Dato : 06-05-04 21:05 |
|
"Thomas" <BambanosREmOvE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:Ruwmc.153858$jf4.8253193@news000.worldonline.dk...
> > Er en BMW 730i V8 der har gået små 400.000 km mon ved at være død?
> > Hvor mange km kan man egentlig forvente af sådan en motor? og resten af
> > bilen 11 år gl.?
I en overgangsperiode eksisterede der både en 3.0 og en 4.0 liters V8er til
de større Bimmere.
\Mandal, der er på udkig efter en Servopumpe til sin Alfa Romeo 156 (hvor
finder man en sådan?)
| |
![](/images/tree/0.gif) Mogens Knudsen (07-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mogens Knudsen |
Dato : 07-05-04 20:15 |
|
On Thu, 6 May 2004 22:04:57 +0200, "Brian Fisker [8900]"
<Mandal@FJERNDETTEedb.dk> wrote:
>\Mandal, der er på udkig efter en Servopumpe til sin Alfa Romeo 156
>(hvor finder man en sådan?)
www.alfatec.dk
/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de
| |
[8700] Brian Mark Ma~ (06-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : [8700] Brian Mark Ma~ |
Dato : 06-05-04 21:13 |
|
http://home.online.no/~st-arhol/bmw7308tekn.htm
"Thomas" <BambanosREmOvE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:Ruwmc.153858$jf4.8253193@news000.worldonline.dk...
>
> "BK" <bjarne.kjaer@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
> news:409a9005$0$247$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Hej
> >
> > Er en BMW 730i V8 der har gået små 400.000 km mon ved at være død?
> > Hvor mange km kan man egentlig forvente af sådan en motor? og resten af
> > bilen 11 år gl.?
> >
> > m.v.h.
> > Bjarne
> >
>
>
> Hej
>
> Er det ikke kun en 6'er der ligger i 730'eren? Den skal vist hede 740
før
> der ligger en V8'er i
>
>
> Mvh
>
> Thomas
>
>
| |
![](/images/tree/0.gif) Bjørn Jørvad (06-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad |
Dato : 06-05-04 21:15 |
|
"[8700] Brian Mark Madsen" <REMOVEbrianm@mobilixnet.dk> skrev i en
meddelelse news:409a9bd9$0$306$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> http://home.online.no/~st-arhol/bmw7308tekn.htm
Det er ikke ligefrem nogen raket..!
--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Kim Voss Schrader (06-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 06-05-04 21:19 |
|
Hej!
"Bjørn Jørvad" wrote:
>
> "[8700] Brian Mark Madsen" <REMOVEbrianm@mobilixnet.dk> skrev i en
> meddelelse news:409a9bd9$0$306$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > http://home.online.no/~st-arhol/bmw7308tekn.htm
>
> Det er ikke ligefrem nogen raket..!
Næh, men til gengæld bruger den 7.5L motorolie og 12.5L kølervæske...! Sådan
noget får jeg aldrig råd til at holde kørende
--
Mvh, Kim Voss Schrader
OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Bjørn Jørvad (06-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad |
Dato : 06-05-04 21:44 |
|
"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:409A9D9F.43773076@tdcadsl.dk...
KLIP
> Næh, men til gengæld bruger den 7.5L motorolie og 12.5L kølervæske...!
Sådan
> noget får jeg aldrig råd til at holde kørende
Det var da noget af en sjatpisser.
Jeg må hælde 7,6 liter motorolie og dog kun 9,6 liter kølevand på potten.
Så kan jeg til gengæld muntre mig med 7,6 liter gearkasseolie.
Utroligt alt det sjask kan hældes på en motor med 2 cylindre mindre og et
volumen på blot 2,8 liter.. ![Blink](images/smileys/wink.gif) )
--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Kim Voss Schrader (06-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 06-05-04 22:10 |
|
Hej!
"Bjørn Jørvad" wrote:
>
> Det var da noget af en sjatpisser.
Du må om nogen vide det
> Jeg må hælde 7,6 liter motorolie og dog kun 9,6 liter kølevand på potten.
Damn...
> Så kan jeg til gengæld muntre mig med 7,6 liter gearkasseolie.
Hmm, jeg bruger sølle 2 liter på Escorten :)
> Utroligt alt det sjask kan hældes på en motor med 2 cylindre mindre og et
> volumen på blot 2,8 liter.. ![Blink](images/smileys/wink.gif) )
Jeps. Du må hellere gå udfra det er nødvendigt :)
--
Mvh, Kim Voss Schrader
OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Bjørn Jørvad (06-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad |
Dato : 06-05-04 22:22 |
|
"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:409AA99C.FCFBB195@tdcadsl.dk...
KLIP
> Hmm, jeg bruger sølle 2 liter på Escorten :)
Den manuelle version skal også kun have 2 til 2,1 liter..;)
Det er GearTronic´en som jo er den enste, der kan købes til min model som
sluger en halv oliekilde.
Potten skal også have lidt servoolie, 0,85 liter og sprinklerbeholderen
rummer hele 4,5 liter.
Hvis benzinprisen stiger til 12,50 for 1 liter blyfri 98, kan jeg fylde
tanken helt for en flad tudse...;)
> Jeps. Du må hellere gå udfra det er nødvendigt :)
Instruktionsbogen ligger foran mig, så jeg tror nok det er korrekt.. ![Blink](images/smileys/wink.gif) )
--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) KASO (07-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : KASO |
Dato : 07-05-04 08:08 |
|
....
> Hvis benzinprisen stiger til 12,50 for 1 liter blyfri 98, kan jeg fylde
> tanken helt for en flad tudse...;)
>
....
Køb dog en bil med en ordentlig tank - min gl. MB 280S tog 96l (98 oktan) -
tankpasserne kiggede sjovt på mig, når jeg fyldte den op - selv om jeg
sjældent kørte den langt ned - kun så der var plads til 70-80l
Jeg prøvede dog i Luxembourg, hvor benzinen var billig, at fylde bil + en
enkelt 10l reservedunk - og lige runde 100l
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Andreas M. Hansen (07-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Andreas M. Hansen |
Dato : 07-05-04 08:19 |
|
> Køb dog en bil med en ordentlig tank - min gl. MB 280S tog 96l (98
oktan) -
> tankpasserne kiggede sjovt på mig, når jeg fyldte den op - selv om jeg
> sjældent kørte den langt ned - kun så der var plads til 70-80l
>
Var det ikke Jaguar XJ6 som havde 2 stk. 80 liters tanke ? - så sådan en
germansk svagpisser skal ikke komme her med sit praleri
mvh
Andreas M. Hansen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Brian Sørup (07-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 07-05-04 08:39 |
|
"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:2g0rikF357dlU1@uni-berlin.de...
> > Køb dog en bil med en ordentlig tank - min gl. MB 280S tog 96l (98
> oktan) -
> > tankpasserne kiggede sjovt på mig, når jeg fyldte den op - selv om
jeg
> > sjældent kørte den langt ned - kun så der var plads til 70-80l
> >
>
> Var det ikke Jaguar XJ6 som havde 2 stk. 80 liters tanke ? - så sådan
en
> germansk svagpisser skal ikke komme her med sit praleri
Så vidt jeg husker var det 2 stk 45L tanke i Jag'en - min Astrovan
rummede 102L iflg. manualen, men jeg har en enkelt gang tanket 106L.....
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Andreas M. Hansen (07-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Andreas M. Hansen |
Dato : 07-05-04 08:54 |
|
> Så vidt jeg husker var det 2 stk 45L tanke i Jag'en - min Astrovan
> rummede 102L iflg. manualen, men jeg har en enkelt gang tanket 106L.....
> --
Det kan da godt være at jeg husker forkert - alting var jo større og bedre
dengang jeg var dreng....
mvh
Andreas M. Hansen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Andreas M. Hansen (07-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Andreas M. Hansen |
Dato : 07-05-04 09:04 |
|
> Så vidt jeg husker var det 2 stk 45L tanke i Jag'en - min Astrovan
> rummede 102L iflg. manualen, men jeg har en enkelt gang tanket 106L.....
> --
Jeg har googlet lidt, og du har fuldstændig ret - total capacity = 20
gallons, som jo svarer til 90 l, så dine 2 x 45 passer jo fint.
- Og en uforebeholden undskyldning til KASO for mit uberettigede angreb på
hans mercer...
mvh
Andreas M. Hansen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) KASO (07-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : KASO |
Dato : 07-05-04 19:47 |
|
"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:2g0u6rF387rjU1@uni-berlin.de...
> > Så vidt jeg husker var det 2 stk 45L tanke i Jag'en - min Astrovan
> > rummede 102L iflg. manualen, men jeg har en enkelt gang tanket 106L.....
> > --
>
> Jeg har googlet lidt, og du har fuldstændig ret - total capacity = 20
> gallons, som jo svarer til 90 l, så dine 2 x 45 passer jo fint.
> - Og en uforebeholden undskyldning til KASO for mit uberettigede angreb
på
> hans mercer...
>
> mvh
>
> Andreas M. Hansen
>
Du er tilgivet
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Bjørn Jørvad (07-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad |
Dato : 07-05-04 13:24 |
|
"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:2g0rikF357dlU1@uni-berlin.de...
KLIP
> Var det ikke Jaguar XJ6 som havde 2 stk. 80 liters tanke ? - så sådan en
> germansk svagpisser skal ikke komme her med sit praleri
Apropos tankindhold og påfyldning af samme.
Jeg husker fra tankpassertiderne en potte, der havde påfyldning i baglygten.
Denne skulle klappes ud og indenfor sad tankstudsen.
Den var også meget brugt til nyansatte. De vandrede rundt om potten flere
gange, hvorefter de opgivende måtte spørge: "Hvor fylder jeg benzin på".
Dem med studs bag ved bageste nummerplade, var ikke nær så morsomme.
Jeg kan ikke huske, hvad modellen hed. Kan vort levende billeksikon det..?
--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Verner Johnsen (07-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Verner Johnsen |
Dato : 07-05-04 15:23 |
|
On Fri, 7 May 2004 14:23:34 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:
>
>Jeg kan ikke huske, hvad modellen hed. Kan vort levende billeksikon det..?
Det fandtes på flere amerikanske modeller omkring 1956 med denne
feature
Den mest udbredte af dem var nok Chevrolet.
--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Bjørn Jørvad (07-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad |
Dato : 07-05-04 16:21 |
|
"Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:ui6n90prake4uh307srjdr0lsl9ii6ndgo@4ax.com...
KLIP
> Den mest udbredte af dem var nok Chevrolet.
O.k .... jeg synes ellers at kunne huske, den var europæisk.
Jeg startede mit glorværdige taknpasserjob omkring 1968/1969.
Kan det mon passe ...ala Zephyr .. lygten var aflang og ikke ret så bred..?
--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Verner Johnsen (07-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Verner Johnsen |
Dato : 07-05-04 19:21 |
|
On Fri, 7 May 2004 17:20:59 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:
>O.k .... jeg synes ellers at kunne huske, den var europæisk.
>
>Jeg startede mit glorværdige taknpasserjob omkring 1968/1969.
>
>Kan det mon passe ...ala Zephyr .. lygten var aflang og ikke ret så bred..?
Det er slet ikke utænkeligt, at der endda var flere Europæiske
modeller, der havde denne lille finesse
På den tid var det endog meget normalt for flere Europæiske
bilproducenter at efterligne alle de vidunderlige opfindelser, som kom
fra Amerika, men da jeg ikke har en fortid som tankpasser, kan jeg
ikke lige udpege hvilke modeller det drejer sig om.
--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Bjørn Jørvad (07-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad |
Dato : 07-05-04 19:47 |
|
"Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:0ijn90pipm4lpel4r2iq8216dgo3jnie9b@4ax.com...
KLIP
> men da jeg ikke har en fortid som tankpasser, kan jeg
> ikke lige udpege hvilke modeller det drejer sig om.
Det er unægtelig en mangel i din bilmæssige opdragelse.. ![Blink](images/smileys/wink.gif) ))
Det var jo dengang benzin hed noget rigtigt som BP, Esso, Chevron, Uno-X
(der kommer hun, den heks) osv. osv....
--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Bjørn Jørvad (07-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad |
Dato : 07-05-04 12:15 |
|
"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:409b35c5$0$169$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
KLIP
> Køb dog en bil med en ordentlig tank - min gl. MB 280S tog 96l (98
oktan) -
> tankpasserne kiggede sjovt på mig, når jeg fyldte den op - selv om jeg
> sjældent kørte den langt ned - kun så der var plads til 70-80l
Det har altid irriteret mig at bilfabrikanter tager udgangspunkt i
tankindholdet målt ud fra mindste fællesnævner = mindste motor modellen kan
købes med.
Hvor går man ikke den anden vej...?
Tag nu til eks. min jolle. Den er udlagt efter den største anbefalede motor
og tanker derfor 320 liter god blyfri 92.
> Jeg prøvede dog i Luxembourg, hvor benzinen var billig, at fylde bil + en
> enkelt 10l reservedunk - og lige runde 100l
Jeg erindre i mine unge dag, når en Jaguar kom ind på stationen og en
nyansat skulle flyde bilen op (med dens 2 sidetanke).
Det skete tit at denne stolt forkyndte: "Jeg har fyldt 60 liter på bilen
Hr." hvorefter kunden sagde: "Hvad med den anden tank ..?"... ![Blink](images/smileys/wink.gif) )
--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ///JJ (07-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : ///JJ |
Dato : 07-05-04 15:29 |
|
Bjørn Jørvad wrote:
> Det skete tit at denne stolt forkyndte: "Jeg har fyldt 60 liter på
> bilen Hr." hvorefter kunden sagde: "Hvad med den anden tank
> ..?"... ![Blink](images/smileys/wink.gif) )
*LOL*
Mvh
///JJ
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) KASO (07-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : KASO |
Dato : 07-05-04 19:46 |
|
"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
news:409b6f43$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> news:409b35c5$0$169$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
> > Køb dog en bil med en ordentlig tank - min gl. MB 280S tog 96l (98
> oktan) -
> > tankpasserne kiggede sjovt på mig, når jeg fyldte den op - selv om jeg
> > sjældent kørte den langt ned - kun så der var plads til 70-80l
>
> Det har altid irriteret mig at bilfabrikanter tager udgangspunkt i
> tankindholdet målt ud fra mindste fællesnævner = mindste motor modellen
kan
> købes med.
>
> Hvor går man ikke den anden vej...?
Der findes da også bilmodeller med "diffentieret tankstørrelse" - fx. Audi
A2, der 3L-versionen kun rummer 20(?) liter - men mere normale mængder i de
øvriger versioner. Citroën BX havde vist også forskellige tankstørrelser
afh. af motorstørrelse (hvor de ikke blot monterede den store i alle
modeller, ved jeg ikke).
| |
![](/images/tree/0.gif) BK (06-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : BK |
Dato : 06-05-04 21:59 |
|
Tak lige sådan en side jeg har ledt efter
[8700] Brian Mark Madsen wrote:
> http://home.online.no/~st-arhol/bmw7308tekn.htm
>
>
> "Thomas" <BambanosREmOvE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:Ruwmc.153858$jf4.8253193@news000.worldonline.dk...
>
>>"BK" <bjarne.kjaer@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
>>news:409a9005$0$247$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>>>Hej
>>>
>>>Er en BMW 730i V8 der har gået små 400.000 km mon ved at være død?
>>>Hvor mange km kan man egentlig forvente af sådan en motor? og resten af
>>>bilen 11 år gl.?
>>>
>>>m.v.h.
>>>Bjarne
>>>
>>
>>
>>Hej
>>
>>Er det ikke kun en 6'er der ligger i 730'eren? Den skal vist hede 740
>
> før
>
>>der ligger en V8'er i
>>
>>
>>Mvh
>>
>>Thomas
>>
>>
>
>
>
| |
N/A (13-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : N/A |
Dato : 13-05-04 19:30 |
|
| |
Mogens Knudsen (13-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mogens Knudsen |
Dato : 13-05-04 19:30 |
|
On Fri, 7 May 2004 14:44:10 +0200, <Jes> wrote:
> Du kan købe en 740 V8 af mig..300000 km fra 93.
> Sortmetal, abs, airbag, aircondition, Klima, Alu.
> automatgear, c.lås, service ok, servo, startspærre
> hvid læder, stort anlæg, auto start, m.m....meget velholdt
> Pris 135.000 Kroner.
Er der nogle billeder?
/Mogens
| |
![](/images/tree/0.gif) Mogens Knudsen (13-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mogens Knudsen |
Dato : 13-05-04 19:32 |
|
On Thu, 13 May 2004 20:30:09 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:
>Er der nogle billeder?
Har set den i Bilbasen nu -
/Mogens
| |
|
|