|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Fordele/ulemper ved 10 pers. bus? Fra : Ole Frederiksen |
Dato : 05-05-04 21:49 |
|
Jeg overvejer at anskaffe mig en bil som Nissan Patrol eller lignende.
Jeg vil helst ikke have en på gule plader, da jeg gerne vil have bagsædet
med.
Nu har jeg stort kørekort og så kan jeg jo se, at en Patrol til 10 pers. er
meget billigere end til 4-5 personer. Hvad er fordelene/ulemperne ved denne
løsning?
Vagtafgift?
Forsiking?
Syn?
Andet jeg ikke har tænkt på?
Hilsen Ole Frederiksen
| |
Hans L. Jørgensen (05-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans L. Jørgensen |
Dato : 05-05-04 22:07 |
|
"Ole Frederiksen" <baltzer@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
news:Locmc.239$yp2.19@news.get2net.dk...
> Jeg overvejer at anskaffe mig en bil som Nissan Patrol eller lignende.
> Jeg vil helst ikke have en på gule plader,
Er nødvendigt hvis du vil have den med lav registreringsafgift.
> Da jeg gerne vil have bagsædet
> med.
> Nu har jeg stort kørekort og så kan jeg jo se, at en Patrol til 10 pers.
er
> meget billigere end til 4-5 personer. Hvad er fordelene/ulemperne ved
denne
> løsning?
At den er "meget" billigere end 4-5 personers, skyldes den lave
registreringafgift.
>
> Vagtafgift?
ca. 2000 kr. på gule plader
ca. 10000 kr på hvide plader
> Forsiking?
Ved ikke med den aktuelle bil, vil dog skyde på ca. 8500 kr.for 10 personer
og gule plader "privat buskørsel" hvis du er super elitebillist.
> Syn?
på gule plader 10 personer (M2) synes hvert år pris 570 kr.
på hvide plader 4-5 personer (M1) suýnes hvert andet år pris 400 kr
> Andet jeg ikke har tænkt på?
10 personers må kun benyttes til transport af den nærmeste famile, kone,
børn, børnebørn og bedsteforældre.
--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg
| |
Thomas (05-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 05-05-04 22:13 |
|
"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> wrote in message
news:DDcmc.246$P53.31@news.get2net.dk...
>
> 10 personers må kun benyttes til transport af den nærmeste famile, kone,
> børn, børnebørn og bedsteforældre.
>
Hvorfor er det så egentlig lige at det kræver stort kørekort? Jeg troede
netop det var fordi man kunne køre med fremmede passagerer? eller blander
jeg nu erhvervskørekort eller hvad taxakortet nu kaldes, ind i det?
Hvorhenne er der en begrundelse (fornuftig , ikke lovmæssig) for at man skal
betale dyr afgift for 9 personers køretøjer, men billig for 10 i såfald? jeg
ser ikke den store risikoforskel. I Tyskland må man vist nok køre med 10 på
alm ?
Mvh
Thomas
| |
![](/images/tree/0.gif) Frank Hansen (05-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Frank Hansen |
Dato : 05-05-04 22:35 |
|
"Thomas" <BambanosREmOvE@hotmail.com> wrote in message
news:xNcmc.153627$jf4.8230653@news000.worldonline.dk...
> Hvorfor er det så egentlig lige at det kræver stort kørekort? Jeg troede
> netop det var fordi man kunne køre med fremmede passagerer? eller blander
> jeg nu erhvervskørekort eller hvad taxakortet nu kaldes, ind i det?
Ja, det gør du :)
Frank.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Henrik (06-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henrik |
Dato : 06-05-04 06:03 |
|
Skal man ikke have kort til Bus (D) ?
Henrik.
"Frank Hansen" <fhansen@spinner_JUNK.dk> skrev i en meddelelse
news:40995e0b$0$510$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Thomas" <BambanosREmOvE@hotmail.com> wrote in message
> news:xNcmc.153627$jf4.8230653@news000.worldonline.dk...
> > Hvorfor er det så egentlig lige at det kræver stort kørekort? Jeg
troede
> > netop det var fordi man kunne køre med fremmede passagerer? eller
blander
> > jeg nu erhvervskørekort eller hvad taxakortet nu kaldes, ind i det?
>
> Ja, det gør du :)
>
> Frank.
>
>
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hans L. Jørgensen (06-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans L. Jørgensen |
Dato : 06-05-04 07:12 |
|
"Henrik" <brakentorpREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4099c709$0$266$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Skal man ikke have kort til Bus (D) ?
>
Ja og nej.
Hvis dit "D" kort er udstædt tildligere end 1996 (tror jeg nok), er det
tilstrækkeligt med D. Herefter skal du have D/E P.
Vær opmærksom på at der i nogle lande derudover kræves "Hvidt & Rødt" samt
kvalificationsbevis.
--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mogens Knudsen (08-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mogens Knudsen |
Dato : 08-05-04 09:50 |
|
On Thu, 6 May 2004 08:12:11 +0200, "Hans L. Jørgensen"
<hansjo@XXXget2net.dk> wrote:
>Hvis dit "D" kort er udstædt tildligere end 1996 (tror jeg nok), er det
>tilstrækkeligt med D. Herefter skal du have D/E P.
>Vær opmærksom på at der i nogle lande derudover kræves "Hvidt & Rødt" samt
>kvalificationsbevis.
Hvad der er lovligt i DK, er også lovligt i de andre EU-lande.
Altså - du skal ikke foretage dig noget ekstraordinært, hvis du blot
vil køre i EU. Og antallet af EU-lande er jo netop øget drastisk.
Dén med begrænset brug har jeg aldrig hørt før - der er flere i
ishockeyklubben, som netop kører en 10-pers., fordi det er en billig
genvej til "mange pladser for få penge". Link?
/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de
| |
Neser (07-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Neser |
Dato : 07-05-04 09:32 |
|
> 10 personers må kun benyttes til transport af den nærmeste famile, kone,
> børn, børnebørn og bedsteforældre.
>
Hvad med venner, bekendte osv. må de ikke køre med? Eller skal man så ha'
erhvervskort?
- Neser
| |
Hans L. Jørgensen (05-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans L. Jørgensen |
Dato : 05-05-04 22:06 |
|
"Ole Frederiksen" <baltzer@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
news:Locmc.239$yp2.19@news.get2net.dk...
> Jeg overvejer at anskaffe mig en bil som Nissan Patrol eller lignende.
> Jeg vil helst ikke have en på gule plader,
Er nødvendigt hvis du vil have den med lav registreringsafgift.
> Da jeg gerne vil have bagsædet
> med.
> Nu har jeg stort kørekort og så kan jeg jo se, at en Patrol til 10 pers.
er
> meget billigere end til 4-5 personer. Hvad er fordelene/ulemperne ved
denne
> løsning?
At den er "meget" billigere end 4-5 personers, skyldes den lave
registreringafgift.
>
> Vagtafgift?
ca. 2000 kr. på gule plader
ca. 10000 kr på hvide plader
> Forsiking?
Ved ikke med den aktuelle bil, vil dog skyde på ca. 8500 kr.for 10 personer
og gule plader "privat buskørsel" hvis du er super elitebillist.
> Syn?
på gule plader 10 personer (M2) synes hvert år pris 570 kr.
på hvide plader 4-5 personer (M1) suýnes hvert andet år pris 400 kr
> Andet jeg ikke har tænkt på?
10 personers må kun benyttes til transport af den nærmeste famile, kone,
børn, børnebørn og bedsteforældre.
--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg
| |
Jesper Sørensen (06-05-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jesper Sørensen |
Dato : 06-05-04 15:03 |
|
Jeg ved ikke hvordan tingene er med en Patrol. Men en 12 personers Land
Rover koster lige under 1000 kr om året i vægtafgift, indregistrete som stor
personbil.
Mvh. Jesper
| |
|
|