On Sun, 29 Apr 2001 22:44:55 +0000 (UTC), drazen.horvat@zucotto.com
(Drazen Horvat) wrote:
>Hej.
>
>Er nu på udkig efter en pæn klassisk CB Four ,
>skal motoren på disse lyde som om
>krumtappen drejer enkelte små søm med rundt. ?
[snip]
Søm?? Måske er det knastkæden, der skurrer? (Bare en ide...)
>
>Og skal den være trægt styret ? Jeg har sku aldrig
>prøvet noget lignende i langsom fart.
Jeg blev selv overrasket over min CB550. Dén er i hvert fald træg, så
mon ikke 400'eren også er, de har jo dog et tæt slægtsskab...
Jeg plejer at sige: "Du får mig ikke til at sige, at den kører GODT,
men den er FANDEME skæg!!!"
>
>Og er der nogle generelle svagheder andet end
>hvad der nu kan være på en så gammel maskine ? Jeg tænker
>lidt på slidte knaster ala VF / GSX (ikke GSXR selvklart :) )
>og Suzukis notorisk uheldige ladesystem på de
>gamle GS'ere .
De drypper olie. De par stykker som jeg har set, inklusive min egen,
har denne svaghed. Et par dråber om dagen er sikkert OK, men så må det
heller ikke være værre. Jeg har ladet mig fortælle, at det typisk er
nogle O-ringe, som olien lækker fra, men jeg har ikke haft fingrer i
min endnu, men synes at kunne se at det drypper omkring en skrue i
bundkarret... jeg tror på, at der skal skiftes en pakning her.
....og så er der det der med tromlebremsen bagved. Den revner...
(Præcist hvor og hvordan ved jeg ikke ...endnu...)
....og så skal du være særlig opnærksom på bagsvingeren, der også har /
kan have tendens til at blive slidt i lejet...
OG så skal du passe godt på dine sidedæksler. Sæt helst en skrue i
dem!! De er nemlig blot sat fast i nogle gummityller, men eeehmmm...
jeg havde haft min CB500'er i ca. een time inden venstre dæksel gjorde
sig selvstændig (og jeg fandt det aldrig igen, selvom jeg ellers
intenst afsøgte strækningen på ca. 70 km) Et nyt dæksel koster ca.
450,- hos David Silver Spares inkl. fragt.
>
>Det er sku nogle flotte og klassiske maskiner.
JA JA JA JA JA!!!!
Når jeg holder på en raste plads med dén maskine, så vrimler drenge-
og pigebørn i alle aldrer omkring den og drømmer søde drømme om
fartvind i håret...
>Men jeg havde forventet at en CB400F ville være lidt nemmere
>at smide om hjørnerne med de knallertdæk , men
>det er da rart at der er sket noget siden da . Og tak for det.
Enig.
Jeg synes forøvrigt at forbremsen er for svag. Den har jeg nu ikke
fået kigget ordentligt på endnu, men jeg har da noteret mig, at både
gaffelben og hjul er forberedt på en ekstra skive, hvis jeg en dag
skulle få "lyst"
--
Flemming - XJ600S
....og CB550K3 når kæresten har ladet den stå...